TVR 1 – lider de audienţă cu 8 din primele 11 meciuri de la CM FIFA Rusia

0
139
Postul TVR 1 – lider incontestabil de audienţă pe toate categoriile de public cu 8 din cele 11 partide disputate până acum în faza grupelor CM FIFA Rusia 2018. Celelalte trei – pe locul 2 în topul celor mai urmărite programe pe intervalul lor de difuzare, la nivel naţional. Cea mai vizionată partidă de până acum: Brazilia – Elveţia .

Indiferent de oră, telespectatorii sunt cu ochii pe TVR 1 şi TVR HD, pentru a urmări Mondialul din Rusia. Bilanţul primelor patru zile este edificator: TVR 1 este postul preferat în această vară, fotbalul rămâne sportul rege, chiar dacă Naţionala României nu participă.

Aproape 2.500.000 de telespectatori (cifra exactă: 2.428.000) au urmărit postul TVR 1 în cel mai vizionat minut (22.54) al meciului Brazilia – Elveţia, transmis duminică, 17 iunie, în cea de-a patra zi a Campionatului Mondial de Fotbal – FIFA Rusia 2018. Brazilia – Elveţiaa fost cel mai urmărit meci de până acum la TVR 1 după desfăşurarea primelor 11 partide din faza grupelor.

La nivel naţional, 1.640.000 de telespectatori (ceea ce corespunde unui rating* de 9,2% şi unei cote de piaţă** de 19,5%) au urmărit în medie, la TVR 1, încercările lui Neymar şi ai lui de a învinge selecţionata Elveţiei duminică, 17 iunie, în intervalul 21.00-23.00. Partida a adus TVR 1 în poziţia de lider incontestabil de audienţă pe toate segmentele de public: naţional, urban şi comercial. Audienţele înregistrate de TVR 1 cu partida Brazilia-Elveţia: target urban: 992.000 de telespectatori în medie (10,3% rating şi 22,4% cotă de piaţă); public comercial: 419.000 fani ai fotbalului (9,5 rating mediu şi 25,7% cotă de piaţă).

(w640)

Al doilea mare meci de la Campionatului Mondial de Fotbal – FIFA Rusia 2018 care a adus postului TVR 1 prima poziţie în topul audienţelor pe toate categoriile de public a fost derby-ul Portugalia-Spania. Egalul 3-3 a adunat în faţa micilor ecrane la TVR 1 peste un milion şi jumătate de telespectatori. Mai exact, 1.577.000 de fani ai fotbalului au stat să vadă cum se descurcă Ronaldo şi ai săi în faţa puternicei echipe a Spaniei (rating mediu 8,8%, cotă de piaţă medie 21,3%, la nivel naţional). Meciul Portugalia – Spania a putut fi urmărit în direct la TVR 1 şi TVR HD pe 15 iunie, începând cu ora 21.00. Partida din cea de-a doua zi de Campionat Mondial a plasat TVR 1 pe prima poziţie şi în rândul telespectatorilor din mediile urban şi comercial.

Germania – Mexic, difuzat de TVR 1 tot duminică, între 18.00 şi 20.00, a fost a treia cea mai urmărită partidă de la CM FIFA Rusia 2018: în medie, 1.266.000 de telespectatori au urmărit dramatica înfruntare dintre fosta campioană Germania şi abiţioasa echipă a Mexicului (rating mediu 7,1% şi 21% cotă de piaţă). Şi Germania – Mexic a adus postului TVR 1 poziţia de lider incontestabil de audienţă pe toate categoriile de public. Pe target urban, 834.000 de telespectatori au vizionat partida dintre Germania şi Mexic (rating mediu 8,7% şi share 24,3%; dintre aceştia, 337.000 reprezintă publicul comercial (7,7% rating şi 28,8% share).

Locurile următoare, în funcţie de numărul de telespectatori care au vizionat meciul la nivel naţional, sunt ocupate de:

Locul 4: Croaţia – Nigeria (16 iunie, ora 22.00) – 1.114.000 de telespectatori (6,2% rating şi 17% cotă de piaţă) – poziţia a doua în topul audienţelor

Locul 5: Argentina – Islanda (16 iunie, ora 16.00) – 1.079.000 (6% rating şi 22,7% cotă de piaţă) – lider de audienţă

Locul 6: Costa Rica – Serbia (17 iunie, ora 15.00) – 974.000 (rating 5,4% şi 17,3% cotă de piaţă) – lider de audienţă

Locul 7: Peru – Danemarca (16 iunie, ora 19.00) – 946.000 (5,3% rating şi 15,6% share) – lider de audienţă

Locul 8: Rusia – Arabia Saudită (14 iunie, ora 18.00) – 847.000 (4,7% rating şi 15,9% share) – poziţia a doua în topul audienţelor

Locul 9: Franţa – Australia (16 iunie, ora 13.00) – 703.000 (3,9% rating mediu şi 17,6% share) – lider de audienţă

Locul 10: Maroc – Iran (15 iunie, ora 18.00) – 696.000 (rating 3,9% şi cotă de piaţă 13,9%), poziţia a doua în topul audienţelor

Locul 11: Egipt – Uruguay (15 iunie, ora 15.00) – 689.000 (audienţă 3,8% şi share 17,1%) – lider de audienţă.

TVR transmite în direct şi în exclusivitate toate cele 64 de partide la Campionatul Mondial de Fotbal – FIFA Rusia 2018. Cele mai noi informaţii despre suprema competiţie mondială se găsesc pe stiri.tvr.ro, în secţiunea dedicată http://stiri.tvr.ro/cm2018.html.

(w640)

Programul meciurilor în săptămâna 18-24 iunie:

18 iunie, ora 15:00 – Suedia – Coreea de Sud (Novgorod) – TVR 1, TVR HD

18 iunie, ora 18:00 – Belgia – Panama (Soci) – TVR 1, TVR HD

18 iunie, ora 21:00 – Tunisia – Anglia (Volgograd) – TVR 1, TVR HD

19 iunie, ora 15:00 – Polonia – Senegal (Moscova, Spartak) – TVR 1, TVR HD

19 iunie, ora 18:00 – Columbia – Japonia (Saransk) – TVR 1, TVR HD

19 iunie, ora 21:00 – Rusia – Egipt (Sankt Petersburg) – TVR 1, TVR HD

20 iunie, ora 15:00 – Portugalia – Maroc (Moscova, Lujniki) – TVR 1, TVR HD

20 iunie, ora 18:00 – Uruguay – Arabia Saudită (Rostov-pe-Don) – TVR 1, TVR HD

20 iunie, ora 21:00 – Iran – Spania (Kazan) – TVR 1, TVR HD

21 iunie, ora 15:00 – Franţa – Peru (Ekaterinburg) – TVR 1, TVR HD

21 iunie, ora 18:00 – Danemarca – Australia (Samara) – TVR 1, TVR HD

21 iunie, ora 21:00 – Argentina – Croaţia (Novgorod) – TVR 1, TVR HD

22 iunie, ora 15:00 – Brazilia – Costa Rica (Sankt Petersburg) – TVR 1, TVR HD

22 iunie, ora 18:00 – Nigeria – Islanda (Volgograd) – TVR 1, TVR HD

22 iunie, ora 21:00 – Serbia – Elveţia (Kalinigrad) – TVR 1, TVR HD

23 iunie, ora 15:00 – Belgia – Tunisia (Moscova, Spartak) – TVR 1, TVR HD

23 iunie, ora 18:00 – Germania – Suedia (Soci) – TVR 1, TVR HD

23 iunie, ora 21:00 – Coreea de Sud – Mexic (Rostov) – TVR 1, TVR HD

24 iunie, ora 15:00 – Anglia – Panama (Novgorod) – TVR 1, TVR HD

24 iunie, ora 18:00 – Japonia – Senegal (Ekaterinburg) – TVR 1, TVR HD

24 iunie, ora 21:00 – Polonia – Columbia (Kazan) – TVR 1, TVR HD

 

*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv

Brazilia-Elveţia (Foto: FIFA)