test

Emisiune Business Philosophy: Sportul, vector de imagine pentru Putin

Emisiunea Business Philosophy a avut ca temă modul cum Vladimir Putin a folosit sportul ca vector de imagine.

Sportul a strânit și va stârni în continuare multe pasiuni, informează Revista Sport Magazin. Pe de o parte creează eroi și transmite valori adevărate, dar pe de alta a ajuns să ruleze și sume amețitoare într-o industrie care nu e întotdeauna cea mai curată.

Așa că, din păcate, sportul a fost de-a lungul timpului și un vector important în industria spălării de imagine a unor țări sau a unor dictatori precum Mussolini, Hitler, Mobutu Sese Seko, Ceaușescu sau Muammar Gaddafi. Iar acum, de către Putin.

Cu complicitatea marilor foruri sportive internaționale, pe acest teren de joc nu tocmai verde au pătruns “jucători“ precum corupția, lăcomia, calculele politice, ba chiar și ignoranța.

Și așa s-a ajuns acest la caz Putin, care a apelat ani de zile la vectorul sport pentru a-și spăla imaginea și a-și comunica presupusa grandoare și superioritate.

Încă din anul 2000 eminențele cenușii ale marketingului aservit lui din Rusia au lansat prin tehnici persuasive foarte fine “Putin branding”, apăsând pe butonul ce a avut ca vector sportul și având ca țintă transmiterea mesajului “omul rus, sănătos și viril”.

Acest marketing politic având ca vârf de lance sportul a dorit să-l prezinte pe Putin drept eroul salvator, care să vizeze atât publicul național, cât și pe cel internațional.

Astfel, campania lui Putin a început mai întâi prin a arăta “talentele” acestuia ca judoka, în hochei, înot, pescuit sau chiar culturism.

A continuat folosind una din tehnicile mai puțin știute de persuasiune, prin care se încearcă apropierea oamenilor de personaje ce nu sunt foarte populare, făcută prin intermediul pamfletului, ironiei sau a parodiei. A fost folosită cu succes și  de Trump și este utilizată și acum.

La Putin cel mai cunoscut caz prin care a folosit această tehnică fină de persuasiune este probabil montajul care îl arată călărind un urs, o comunicare a cărui popularitate pe internet a fost uriașă, ba chiar a fost și foarte eficientă în sondaje.

Iar lovitura decisivă a dat-o prin Gazprom, firma prin care Rusia influențează deciziile politice ale Europei, care este sponsor al UEFA pentru Liga Campionilor, turneele Euro 2020, Euro 2024 sau Liga Națiunilor. Și la multe competiții importante din alte discipline sportive. Având acces atu Gazprom în mână, dar și diverse alte combinații, Putin a folosit ani de zile ca vector de imagine sportul.

S-au consumat sume enorme de bani de ruși în acest sens, prin organizarea Campionatului Mondial de Fotbal în Rusia, a Jocurilor Olimpice de iarnă la Soci, competiții care au reprezentat de fapt „perdele” de fum pentru mârșăviile politice ale lui Putin. Ori nu cred că forurile internaționale n-au văzut atunci aceste abuzuri politice, dar bugetele alocate prin Gazprom și celelalte interese au primat.

Din păcate, deabia acum după ce Putin a ordonat invazia Ucrainei și începerea războiului, organizaţiile internaţionale din sport s-au distanţat de fostul lor prieten. Astfel că:

  • Marele Premiu al Rusiei nu va face parte din sezonul de Formula 1 din acest an;
  • Federaţia Internaţională de Judo (IJF) a anunţat că a suspendat statutul liderului rus de preşedinte de onoare şi ambasador al forului;
  • UEFA a rupt parteneriatul cu Gazprom absolut la toate nivelurile, de la Champions League, la echipele naționale și la preliminariile pentru EURO 2024. Toate echipele ruse au fost suspendate în competițiile internaționale;
  • UEFA a înmânat Parisului finala Ligii Campionilor, care ar fi trebuit să se desfășoare la St. Petersburg;
  • Federaţia Internaţională de Schi (FIS) a anunţat, tot azi, anularea tuturor competiţiilor sale prevăzute în Rusia până la finalul sezonului;
  • FIFA a suspendat Rusia din toate competițiile internaționale.

Redactorul Șef al Revistei Sport Magazin, Mihai Igiroșanu, a prezentat Rubrica de Pariuri Sportive Pontul Verde”.

Iar terapueta Ileana Vlăduț a prezentat rubrica „Alegeri Potrivite” .

 

 

Stiri recente

Slovacia, adversară a României la Euro 2024, a anunţat un lot lărgit de 32 de jucători

Slovacia, adversară a României la Euro 2024, a anunţat un lot lărgit de 32 de jucători. Cei 32 de jucători...