Cum se scrie un advertorial eficient care stimulează vânzările?

Advertorialele sunt contrare publicității obișnuite, care prezintă 90% imagini și doar câteva cuvinte scrise. În schimb, advertorialul trebuie să semene cu paginile publicației sau platformei în care apare și este destinat să fie o lectură plăcută și captivantă pentru cititor.

Totodată, ar trebui să prezinte într-o manieră prietenoasă cât mai multe informații despre produsul sau serviciul căruia îi face publicitate. Advertorialul trebuie să fie prietenos și distractiv, nicidecum rigid sau strident, iar aceasta ar fi regula principală când vine vorba de scrierea unui advertorial care funcționează.

Iată și alte câteva reguli care stau la baza unui advertorial eficient:

Renunțați la strategiile directe de vânzare

S-a menționat deja că regula numărul 1 de creare a unui advertorial eficient este aceea de a scrie conținut distractiv. Iată că regula numărul 1 este mână în mână cu regula numărul 2, și anume nu încercați să vindeți produsul sau serviciul în mod direct. Când încercați să vindeți cu insistență, deja conținutul nu mai este distractiv, ci poate fi chiar ofensator pentru mulți dintre cititori. În general, cititorii nu vor să citească o reclamă, ei își doresc să citească ceva interesant și chiar informativ. Vânzarea directă, îndemnurile și insistența nu sunt deloc interesante. Pentru a crea un advertorial interesant, informativ și chiar educativ, dar care să aibă puterea de a vinde un produs sau un serviciu, trebuie să identificați conexiunea directă și logică cu produsul sau serviciile promovate. Dacă vindeți un produs de curățare, atunci un articol despre germenii periculoși care stau la pândă în orice locuință ar putea funcționa foarte bine. Dacă vindeți o unealtă, puteți scrie despre 5 proiecte simple pe care le puteți gestiona pe cont propriu folosind acea unealtă. Advertorialul seamănă foarte mult cu un conținut SEO, care trebuie să informeze cititorul într-o manieră plăcută, inserând totodată cu subtilitate cuvintele cheie. În ceea ce privește advertorialul, în conținutul său se va insera cu subtilitate produsul sau serviciul promovat. Concluzia este că limbajul de vânzare flagrant nu are puterea de a converti oamenii în clienți, în schimb, subtilitatea poate face acest lucru. Un advertorial scris impecabil menține atenția cititorului de la titlu până la ultimul paragraf. Dar dacă veți trece brusc de la limbajul editorial la limbajul de vânzări, cititorul va sesiza acest lucru și va renunța să mai citească. Salturile foarte mari de tonalitate nu sunt recomandate atunci când scrieți un advertorial. Mesajul de vânzare se va introduce întotdeauna cu foarte mult tact.

Propuneți un titlu atrăgător

Întrucât obiectivul advertorialului este acela de a arăta mai mult ca un articol informativ, încercați să evitați jocurile de cuvinte și ghicitorile atunci când scrieți titlul. Un titlu de advertorial trebuie să fie convingător, interesant și atrăgător. Trebuie să îi ademenească pe cititori cu ceva neașteptat care să îi determine să citească articolul propriu-zis. S-ar putea spune că succesul unui advertorial depinde de emoțiile stârnite într-o clipă de la citirea titlului.

Implicați cititorul

Greșeala comună care se strecoară atunci când scrieți un advertorial este aceea că uitați de emoțiile cititorilor. Dacă sunteți prea preocupat de cercetarea proprietăților produsului sau serviciului pe care îl vindeți și de vânzarea propriu-zisă, este foarte ușor să uitați că de fapt obiectivul este acela de a stârni cititorului o reacție emoțională. Mesajul de vânzare poate veni chiar în ultima parte a advertorialului și puteți fi siguri că va funcționa, dacă până la acea parte ați reușit să provocați un răspuns emoțional din partea cititorului. Obiectivul advertorialului  este acela de a informa într-un mod distractiv și prietenos, de a povesti într-un mod captivant, astfel încât mesajul de vânzare sub orice formă ar fi – vizitați un site web, accesați un link sau trimiteți un e-mail – să funcționeze. „Distrează, informează și vinde” este mantra unui advertorial bine scris, care funcționează.

 

 

Stiri recente

Turcia s-a făcut de râs în Liga Națiunilor! Contraperformanță istorică pentru ieniceri

Naționala Turciei a bifat una dintre cele mai mari contraperformanțe din istoria ei, la ultimul meci din actuala ediție...