Ce contracte de sponsorizare are David Popovici comparativ cu legendele natației

(de Romeo Chiriac)

Numele lui David Popovici se află pe buzele tuturor după rezultatele internaționale înregistrate  recent. Obținute la Campionatul Mondial de la Budapesta de seniori sau la Campionatul European de juniori de la Otopeni.

Dar ce contracte de sponsorizare a încheiat până acum tânărul campion? Dacă nu greșesc, doar Arena, Edenia sunt brandurile care au încheiat parteneriate cu el. Și cred că MedLife și BursaTransport. Ori asta s-a întâmplat înainte ca David Popovici să devină campion mondial la seniori.

De ce performanțele tânărului înotător nu atrag atenția marilor branduri? Așa cum se întâmplă în țările dezvoltate unde sportul reprezintă o industrie. O vedetă cu rezultatele lui David ar trebui să reprezinte un magnet pentru branduri, pentru sponsorizări. Din fericire, David Popovici a beneficiat măcar de susținerea Guvernului și a CS Dinamo.

Dar ca să vă faceți o idee despre câți bani câștigă din sponsorizări legendele natației vă ofer exemplele lui Thorpe și Phelps. Sau ale lui Caeleb Dressel sau Katie Ledecky.

Ian Thorpe câștiga doar din sponsorizări peste 2 milioane de dolari pe an la finalul carierei. adidas îi oferea 500.000 de dolari anual, fiind numit ambasador în Australia, Asia sau America. De asemenea, Thorpe este și ambasador de brand pentru Armani.

Michael Phelps, sportivul cu cele mai multe medalii olimpice (28 din care 23 dintre ele sunt de aur) a avut contracte cu Louis Vuitton, Visa. Sau cu Colgate, Subway sau Under Armour. Speedo i-a oferit un bonus de un milion de dolari, după JO de la Beijing. Spre sfârșitul carierei. Phelps încasa anual peste 9 milioane de dolari din sponsorizări. Iar în prezent are o avere de peste 80 de milioane de dolari.

Caeleb Dressel, campionul olimpic en-titre, are un portofoliu impresionant de sponsori. Printre care se numără Speedo, Toyota, Google, Beats sau Coca-Cola. După ce a câștigat cinci medalii de aur la Tokyo, Dressel a înregistrat contracte de peste un milion de dolari pe an.

Katie Ledecky, la doar 15 ani a obținut aurul la JO din Londra, în proba de 800 de metri liber. Probă la care a reușit să repete performanța și la JO de Rio și de la Tokyo. Ea a semnat un contract în valoare 7 milioane de dolari cu brand-ul de înot TYR. Pe lângă contracte cu VISA, Adidas sau Panasonic, pentru care primește în total 3 milioane de dolari pe an.

Va ajunge vreodată David Popovici să înregistreze contracte de sponsorizare pe măsura performanțelor sale? Mă îndoiesc. Și am să spun și de ce într-un alt editorial.

 

Stiri recente

CFR Cluj e vicecampioana României. Ardelenii au învins Farul cu 5-1

CFR Cluj e noua vicecampioană a României după ce a învins Farul Constanţa, 5-1, în ultima etapă a play-off-ului...