Principalele beneficii ale sportului in aer liber

Miscarea este cea mai naturala modalitate de a te mentine in forma si, totodata, de a-i aduce organismului tau o sumedenie de beneficii, pe plan fizic si psihic. Indiferent care sunt motivele ce stau la baza deciziei de a te apuca de sport, specialistii de la stirile zilei din sport ne recomanda sa ne mutam terenul de antrenament afara!

De ce sa pedalezi la sala pe o bicicleta, sub lumina neoanelor si cu un playlist ce nu iti apartine, cand poti face acest lucru afara, la umbra copacilor, tragand in piept aer curat si bucurandu-va de natura?

Energia pe care ti-o confera o iesire in aer liber reprezinta unul dintre cele mai importante beneficii. Puteti alerga, merge cu rolele prin parc sau executa diverse exercitii fizice in natura. Scapati de lumina neoanelor si profitati la maximum de lumina naturala si implicit de natura. In timp, stima de sine va creste, dezvoltandu-va in paralel si o atitudine pozitiva fata de antrenamentele proprii.
Prietenii vostri vor sesiza aproape imediat plusul de energie pe care il veti dobandi adoptand un regim de viata sanatos!

Prevenirea depresiei si un somn mai bun

Chiar si atunci cand veti aloca un timp limitat activitatilor fizice, acestea din urma va vor imbunatati sanatatea mintala, respectul fata de sine, starea de sine si previn depresia. Creierul functioneaza in mod corect atunci cand primeste aproximativ 20% din cantitatea totala de oxigen pe care o primeste organismul nostru.

Optati pentru activitati fizice in aer liber pentru a va asigura o oxigenare corespunzatoare a creierului. Astfel, va veti putea concentra pentru o perioada mai lunga de timp asupra lucrurilor cu adevarat importante din viata voastra. Cu o minte limpede, puteti da un randament mult mai bun la locul de munca sau in celelalte activitati pe care le desfasurati de-a lungul unei zile.

Consumati-va energia intr-un mod cat mai placut pentru a avea partea de relaxare necesara unui somn sanatos. Dupa o zi plina de sport, vei adormi mult mai usor si vei beneficia de un somn mai adanc. Toti acesti factori vin in stransa legatura si, prin urmare, veti adormi mai adanc.

Alergand in bataia razelor soarelui, organismul va incepe sa produca vitamina D. Atentie mare, insa, deoarece acest gen de activitati trebuie facute cu masura. Nu este recomandat sa va expuneti prea mult la soare, fiind de preferat sa acoperiti zonele sensibile (ochii, capul). Vitamina D contribuie la mentinea sanatatii sistemului osos si ajuta organismul la prevenirea imbatranirii.

Sportul ajuta la imbunatatirea ritmului cardiac si regleaza presiunea sangelui, asigurand totodata o buna functionare a metabolismului. Sistemul imunitar este un beneficiar direct al exercitiilor fizice executate in mod regulat. Sportul ne ajuta sa functionam la capacitate maxima datorita necesarului de oxigen asigurat celulelor albe, care lupta impotriva virusilor si a bacteriilor.

Jocurile in aer liber ne ajuta sa ne dezvoltam imaginatia si capacitatea de orientare in spatiu. Rupandu-ne de „jungla” urbana, vom redescoperi mediul inconjurator si ne vom putea bucura de lucrurile mici, dar care ascund atat de multe beneficii, despre care vom afla pe parcurs din propriile noastre experiente.