Despre magia poveștilor din presă și publicitate, cu Romeo Chiriac

(de Mihai Igiroșanu)

„Înainte de a-l naşte (n.r. – în 24 iulie 1968), maică-sa şi-a întrerupt câteva sarcini. Cu un fus de lemn, după cum putea şi cum o învăţaseră altele”, consemnează Revista „22” într-un material despre Romeo Chiriac intitulat „Decreţelul”.

Încă din adolescență peste Romeo Chiriac „au căzut cîteva biblioteci” care i-au dezvoltat iubirea de lectură. Ori această pasiune pentru povești își va pune amprenta asupra carierei lui. S-a născut într-o familie modestă dintr-un oraș de provincie.

Dar nu a avut nicio șansă să fie ajutat să-și pună în valoare adevăratele abilități. Așa că „a dat la o facultate tehnică ca să scape de armata de un an şi şase luni. Și ca să facă doar 9 luni la T.R. (termen redus). Dar și a unui motiv fantezist. Specificul secţiei facultății  avea legătură cu echipa favorită (n.r. – Rapid)” – Revista 22.

Urmează adevărata școală a vieții, cu lecții de supraviețuire în Armată și cu experiențe pitorești în căminele studențești. Apoi cu deplasările fabuloase în galeria Rapidului sau cu selecționata de fotbal pe unde a jucat. A facultății sau Naționala Jurnaliștilor: ”Necorespunzând clişeelor vremii a dat din belsug de ‘mâncare’ turnătorilor, în special în facultate.

Și tot din cauza delaţiunilor întreținute de sistem, și-a atras numeroase pedepse, mai ales în armată…. Vine perioada de confuzie – Revoluţie, mineriade – participând activ la toate, din prima până în ultima zi. Cu speranţă de dreptate în suflet. În consecinţă, devine liderul actiunilor studenţesti antiturnători. Pichete la uşa facultăţii în care se selectau profesorii lingăi. Apoi organizarea de mitinguri în urma cărora îl va demite mai întâi pe decanul (n.r – Virgil Fierbințeanu). După care va fi demis rectorul. Refuză oferta decanului de înăbuşire a mitingului, neştiind că va plăti din plin pentru asta”.

După terminarea facultății nu profesează nicio secundă în inginerie. Că nu îl reprezenta deloc. Având în vedere pasiunea pentru literatură, trece direct către jurnalism. La agenția de presă Mediafax, unde va lucra preț de peste un sfert de secol, ca Redactor Șef de Departament.

Bagajul de cultură împletit cu latura fină de psihologie și școala vieții îl ajută să adune în vitrină numeroase premii media. Printre care:

  • Premiul „Drepturile Copilului”, la Festivalul Drepturilor Copilului, ediția 2012, cu Ancheta Cazul Pompița, care a făcut valuri multe săptămâni în toată mass media românescă, fiind preluată și de presa internațională.

Apoi Romeo Chiriac realizează numeroase investigații de mare succes, printre care:

                                          MEDALII OLIMPICE ȘI MONDIALE

Faptul că i-a „curs sportul prin vene” l-a ajutat să adune în vitrina cu trofee peste 20 de medalii de aur. Cucerite în cadrul Olimpiadelor Internaționale Media, Jocurilor Mondiale ale Jurnaliștilor, Cupe ale Europei.

A mai cucerit distincții și la alte discipline sportive. Dar majoritatea le-a câștigat la fotbal. Iar cel mai drag i-a rămas titlul de golgeter al presei la fotbal, ediția 2004.

Prinde repede tainele industriei publicității. Făcând imagine unor companii mari. Printre care Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Dr. Oetker. Sau Petrom, Loteria Română, Euroins, Stanleybet, Alexandrion Group, Superbet, etc.

Apoi organizează peste 200 de evenimente interne și internaționale cu participarea legendelor fotbalului. Dobrin, Cămătaru, Balaci și componenții Craiovei Maxima,

Rotariu, Belodedici, Iordănescu, Ienei, Duckadam, Bărbulescu, Tudorel Stoica, Boloni, Iovan.  eEchipa Steaua ’86, Hagi, Prodan, Chivu și generația de Aur. Până la Mircea Lucescu, Raț și Rapid și Dinamo old boys, alături de vedete din lumea mondenă, politică, etc.

TRECEREA CĂTRE MARKETING ȘI PUBLICITATE

Pe lângă că și-a dovedit abilitățile manageriale prin conducerea a sute de oameni, lansează un produs inteligent care este extrem de eficient și acum.  Introducerea în premieră în România a serviciului de telefonie mobilă WAP-SMS-MMS.

Serviciu care va genera bugete impresionante și va susține ani de zile multe instituții media din cadrul trustului Mediapro. Nu anticipează că această mare lovitură financiară pentru trust îi va crea doar probleme. Precum în balada Miorița cu ciobănașul care avea oi mai multe…

Având în vedere măiestria în construirea poveștilor și eficientizarea pentru clienți, încep să-i ciocănească companii mari pentru consultanță. Printre care: Procter@Gamble la Jocurile Olimpice de la Londra, edița 2012, în campania „Mulțumesc Mamă” sau Danone, la Campionatul Mondial de fotbal pentru Copii.

CLUBUL MEDIA BUSINESS, O AGENȚIE DE MODIFICARE A COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI

Dezmembrarea imperiului Mediapro îl determină să se dedice total proiectului Agenției Media și de Publicitate Clubul Media Business.

„Credem în puterea poveștilor, iar această abordare se concentrează asupra mixului media, prin care comportamentul consumatorilor e activat în puctele cheie de influență. Prin intermediul experților media CMB ‘împachetăm’ povești în orice domeniu de business, care devin în final evenimente sau campanii. De asemenea, oferim companiilor toate informațiile necesare despre publicul pe care îl vizează și strategia pe care să o adopte”, spune Romeo Chiriac, CEO Clubul Media Business.

Clubul Media Business funcționează ca un grup de comunicare ce integrează soluțiile de creație, strategie, digital, conținut social networks@ influencers, management, design, tehnologie, optimizare în cadrul unei singure echipe lărgite, dedicată brandurilor.

TRUSTUL DE PRESĂ CLUBUL MEDIA BUSINESS

Servicii oferite: Campanii de PR specializate în crize, Servicii foto/video la standarde internaționale, Storytelling construit de experți media, care vor fi publicate în cele peste 150 de instituții media ale Trustului de Presă Clubul Media Business, Studiii de caz al campaniilor de publicitate.

Departamentele specializate pun la dispoziție servicii de PR, comunicare corporate și de brand, management de criză, organizare de evenimente, business coaching, conferințe și teambuildinguri, lansări, media planning-uri, campanii de criză, studiii de caz, advertising, media buylinng, web design, strategie de produs, servicii de creație, DTP, producție BTL, producție video.

GALE, OLIMPIADE ȘI ALTE EVENIMENTE (la care CMB și-a adus contribuția): Gala Trofeelor Alexandrion (din 2015 până în prezent) cu participarea celor mai importante personalități din sport; Gala Fotbalului Românesc (încă de la prima ediție) cu participarea vedetelor din fotbalul intern și internațional.

Gala Mediafax 20 de ani, Miss Press, Miss România, Galele Tenisului Românesc, Turnee ITF la Curtea de Argeș, Cluj, Brașov, Chiajna și București, Summer Cup, Dr. Oetker Junior Trophy, Press Cup la fotbal și la tenis, Meciuri de Fed Cup și Davis Cup la Cluj și București.

Câteva ACȚIUNI  organizate cu contribuția Clubului Media Business: Alexandrion 100 (Centenar) – Marea Unificare Sportivă, SOS Satele Copiilor – Dr. Oetker, Grădina cu Remedii – Secom, Dr. Oetker, Aqua Carpatica, Fundația Alexandrion – Tabere de mental coaching – Academia Victor Hănescu, Magia

Apei Informate – Aqua Carpatica, Press Cup – Dr. Oetker (din 2013 până în prezent), cu participarea vedetelor precum Ilie Năstate, Ana Maria Popescu (ex Brânză), Ilie Bărbulescu, Marian Drăgulescu, Alina Dumitru, Iosif Rotariu și Kassandra, Răzvan Raț, etc.

– Evenimente legate de sărbătorirea Câștigării Cupei Campionilor Europeni de către Steaua ’86 organizate la Cheile Grădiștei Fundata.

  • OLIMPIADE INTERNAȚIONALE MEDIA, cu participarea a sute de ziariști din întreaga lume în Beirut, Tunisia, Liege, Almeria, Alicante, Umag, Porec, Buttgenbach, Balaton, Amettla del Mar, etc.

  • Jocuri Mondiale ale Jurnaliștilor – Bruxelles, Hurghada sau Cupe Europene în Republica Moldova, Ungaria și alte competiții internaționale.

  • Evenimente de responsabilitate socială pentru Kassandra, Viorel Turcu, Leon Kamara, etc, cu participarea legendelor fotbalului românesc și personalități din lumea mondenă.

Câțiva dintre CLIENȚII pentru care lucrează CMB (de fapt prieteni!) pot să confirme profesionalismul nostru în găsirea și aplicarea soluțiilor eficiente: Domeniile Sâmburești, Aqua Carpatica, Dr. Oetker. Academia Victor Hănescu, Alexandrion Group, Fundația Alexandrion, Alexandrion Sport Management, The Iconic Estate, Domeniile Panciu, Sucurile Ana Are, Domeniile Panciu Winery&resort, Stanleybet

Superbet, Loteria Română, Avestis Internațional, Euroins, Secom, Alexandrea Fitness@Spa, Artistic Dent, Kinetofit, Cardinal Motors, Angelli, Betano, Fortuna sau CEC Bank.

                                      PROIECTUL TV BUSINESS PHILOSOPHY

Romeo Chiriac moderează numeroase evenimente, un exemplu fiind ediția a IV-a a Dezbaterilor de la Sinaia organizată de Fundația Alexandrion.

Apoi, în 2020 lansează Business Philosophy TV la Canal 33, proiect al Clubului Media Business (clubulmedia.ro), ce sprijină mediul de afaceri, ONG-urile, dezvoltarea personală individuală, care promovează adevăratele valori.

  • Moderator și realizator al Emisiunii Business Philosophy TV este Romeo Chiriac, iar comoderator a fost în primul an Laurențiu Ciornei, fost redactor Evenimentul Zilei și Ringier Group.

  • Emisiunea Business Philosophy mai conține: Rubrica ALEGERI POTRIVITE, prezentată de terapeuta Ileana Vlăduț, care este și strănepoata lui Constantin Brâncuși.

  • Rubrica MUNCA LA NEGRU prezentată de actorul Victor Yila și Rubrica de Pariuri Sportive PONTUL VERDE, prezentată de Mihai Igiroșanu, fost Redactor Șef Departament Sport Jurnalul Național.

Emisiunea Business Philosophy este preluată regulat de către instituțiile media importante din România.

Emisiunile Business Philosophy se adresează tuturor domeniilor de activitate prin care susține antreprenoriatul sub toate formele sale: social, civic, medical, sportiv, educativ, cultural  https://youtu.be/PvPlAXNvJOY .

       ADEVĂRATA REALIZARE, REUȘITA CELOR DOI COPII AI SĂI

Dar cea mai mare bucurie a lui Romeo Chiriac este reușita celor doi copii ai săi, Teodor și Elena.

Teodor este fost sportiv de performanță, el practicând tenis, natație și scrimă la nivel de lot național. A activat încă din vremea studenției la companii mari precum Alexandrion Group sau Autonom, devenind un adevărat specialist în graphic design.

Are propria companie Intelligent Impact unde derulează contracte cu clienți mari, printre care Dr. Oetker, Aqua Carpatica, Alexandrion Group, sau Loteria Română.

Elena Chiriac (elennaq.com) a practicat natație, tenis și disciplina olimpică taekwondo WT la nivel de performanță. Elena este studentă la Londra și a făcut cursuri de actorie. Ea s-a făcut cunoscută prin modul cum a transmis adevăratele valori, printre care educație, iubire, autodepășire, respect, mai întâi în reality-show-ul Ferma Vedetelor de la Pro TV.

Unde s-a clasat pe locul 2 după Gusti Viziru, învingându-l în probele fizice până și pe campionul mondial la arte marțiale Andrei Stoica.

(Foto: Elena Chiriac prezintă Gala Trofeelor Alexandrion)

Iar acum Elena impresionează în reality-show-ul Survivor de la Pro TV, care se desfășoară în Republica Dominicană.

 

 

 

Stiri recente

Lista posibilelor adversare ale României în Liga C a Ligii Națiunilor

România a învins categoric Bosnia, scor 4-1, dar a retrogradat în Liga C a Ligii Națiunilor, unde va evolua...