AUTO/ Noul Nissan 370Z – Adrenalina 100%

După ce Nissan GT-R a stîrnit o adevărată isterie în rîndul entuziaştilor, mezinul familiei, 370Z, promite să nu-şi dezamăgească nici el fanii

Pasionaţii de modelele sport aşteptau de multă vreme ca modelul Nissan 350Z să aibă un urmaş. Ei bine, aşteptarea lor a luat sfîrşit, constructorul nipon dezvăluind, înainte de debutul mondial, prevăzut în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, noul 370Z, o super evoluţie a predecesorului său, cu un excepţional balans al performanţelor, al stilului şi valorii.

Reinterpretare sportivă

În cadrul primului proces complet de redesign a celebrului Nissan Z, de la reintroducerea pe piaţă a modelului, în urmă cu cinci ani, aproape fiecare piesă şi componentă a fost regîndită sau modificată. Noul Nissan 370Z este în fapt o reinterpretare a designului sportivei japoneze, împrumutînd elemente existente pe modelul GT-R, dar şi de la modelul 240Z. Per total, noul model este mai agresiv, dar păstrează forma care l-a făcut celebru pe 350Z, şi anume capota lungă şi pasajele roţilor proeminente. Principalele diferenţe estetice se observă la nivelul blocurilor optice frontale şi posterioare, care sînt în formă de bumerang, care subliniază mai clar motivul literei „Z”. Farurile automate cu bi-xenon dispun în dotarea standard de tehnologia HID (High Intensity Discharge). Caracterul agresiv al maşinii este completat de linia arcuită a pavilionului, care se termină cu un eleron discret în marginea capacului portbagajului. Maşina are un ampatament mai scurt cu 25 cm, comparativ cu modelul pe care îl înlocuieşte (2.514 mm), iar lungimea totală a fost şi ea redusă cu 6,8 cm. Totodată, lăţimea este mai mare cu 3,3 cm, în timp ce înălţimea a fost redusă cu 0,7 cm faţă de 350Z. Dimensiunile compacte şi folosirea materialelor mai uşoare au ajutat la reducerea masei totale a lui 370Z, conferindu-i mai multă agilitate şi dinamică. În premieră, noul Nissan 370Z beneficiază de panourile uşilor din aluminiu, acelaşi material fiind folosit şi la capota motorului şi a portbagajului.

Mai multă eleganţă

Interiorul este mult schimbat faţă de cel al lui 350Z şi se remarcă printr-o consolă centrală mai aglomerată, cu un display de dimensiuni mari şi un tablou de bord ale cărui indicatoare principale (între care un ceas cu indicaţii digitale) sînt susţinute de cele trei ceasuri plasate deasupra consolei centrale, toate păstrînd dispunerea clasică a modelului precedent. Şi cum formele ameninţătoare trebuie susţinute de performanţă pe măsură, inginerii de la Nissan au montat sub capotă un motor V6 de 3,7 litri cu numele de cod VQ37VHR, preluat de pe Infiniti G37, care dezvoltă o putere maximă de 332 CP/7.000 rpm şi 366 Nm/5.200 rpm, comparativ cu cifrele propulsorului de 3,5 litri de pe vechea generaţie, care genera 306 CP/6.800 rpm şi un cuplu de 363 Nm/4.800 rpm. Motorul este cuplat la noua transmisie automată Nissan cu 7 trepte, ce poate fi acţionată şi de la padelele montate pe volan.

Noul model din gama „Z” va fi lansat pe piaţă de-abia în primăvara anului viitor şi va avea un preţ de aproximativ 30.000 de dolari.

Stiri recente

Teoharie Coca-Cosma, vocea finalei Cupei Campionilor Europeni din 1986, a încetat din viaţă

Teoharie Coca-Cosma, una dintre cele mai emblematice voci ale jurnalismului sportiv românesc, a încetat din viaţă, marţi, la vârsta...