Ziua Mondiala a jurnalismului sportiv

In fiecare an, la 2 iulie, se sărbătoreste Ziua internaţională a ziaristului sportiv

Această dată a fost aleasă în 1994, de către Asociaţia Internaţională a Presei Sportive (AIPS), cu prilejul aniversării a 70 de ani de la înfiinţare.
Jurnalismul sportiv a cunoscut o ascensiune remarcabilă în mass-media începând cu anii ’50-’60 ai secolului trecut. De atunci, au apărut nenumărate publicaţii, posturi de radio şi televiziuni dedicate exclusiv sportului. Din domeniul presei scrise, câteva titluri care au marcat istoria jurnalismului sportiv sunt L’Equipe din Franţa, Gazzetta dello Sport din Italia, franciza americană Sports Illustrated şi Sporting News (SUA).

Conform Agerpres, jurnalismul sportiv nu se rezumă doar la relatări şi statistici competiţionale, ci poate contribui la asigurarea păcii şi bunei înţelegeri între naţiunile implicate în diverse întreceri. Sportul şi fairplay-ul sunt bune prilejuri de apropiere între oameni, iar un bun jurnalist sportiv ştie şi foloseşte acest prilej.

MoJo, jurnalismul viitorului

Una dintre variantele jurnalismului sportiv care a luat amploare este Mobile Journalism sau „Jurnalism cu telefonul mobil”, un nou trend media ce presupune folosirea smartphone-ului în scopuri jurnalistice.

Jurnalistul MoJo e socotit jurnalistul viitorului, deoarece acest gen reprezintă un pas înainte într-o lume în permanentă mișcare, în care „viteza” este cuvântul cheie.
În ultimii ani, chiar și televiziunile mari apelează la Mobile Journalism, în care telefonul mobil este cel mai important instrument de lucru pentru jurnaliști și reporteri. Mereu la îndemână, accesibil și compact, capabil sa faca poze si sa filmeze, dar si sa transmita, telefonul mobil ține locul unei camere video sau/și al unui calculator.

Viralizare prin jurnalism cetatenesc

Odată cu jurnalismul mobil a apărut si jurnalismul cetățenesc devine din ce în ce mai popular pe rețelele de socializare. Fără a avea o instituție media în spate, cetățenii dotați cu un smartphone și cu o conexiune la internet contribuie la fluxul informativ din social media prin crearea de conținut jurnalistic, distribuirea de informațiilor și opiniilor care, de multe ori, ajung să obțină o audiență mondială.

Este ceea ce se numeste acum viralizare pe retelele sociale, o informatie care se rostologoleste ca un bulgare si capata proportii prin contributia celor care comenteaza si adauga informatii postarii initiale.

 

Stiri recente

Cozmiuc şi Bejan, medalie de aur la dublu rame la CM de canotaj

Echipajul de dublu rame (M2-), compus din Marius Cozmiuc şi Sergiu Bejan, a cucerit medalia de aur la CM...