Iată cum să-ți intri în ritm mai ușor atunci când începi să folosești o bicicletă eliptică!

O bicicletă eliptică este excelentă pentru acomodarea cu exercițiile cardio. Dacă ești în căutarea unui echipament care să îmbunătățească funcționarea sistemului cardiovascular și să dezvolte musculatura, fără a stresa articulațiile, atunci acest articol fitness este cea mai bună alegere.

bicicleta eliptica

Oferă un program fizic cu impact redus în comparație cu alergarea sau mersul pe banda rulantă, fiind astfel mai prietenos cu genunchii și șoldurile. Depozitele de grăsime nu mai au nicio șansă în fața acestor aparate, iar robustețea lor permite susținerea unei greutăți corporale de până la 200 kg, în funcție de model.

Dacă nu ai mai exersat o lungă perioadă de timp, antrenamentele trebuie efectuate la un nivel de intensitate mică spre medie, pentru a evita inflamațiile, durerile musculare, pierderea suflului sau orice alte probleme de sănătate. Corpul are nevoie de timp pentru a dobândi rezistență și forță, motiv pentru care este întotdeauna recomandată abordarea progresivă a exercițiilor.

Exercițiile cardio cu impact redus efectuate pe o bicicleta eliptica sunt frecvent indicate pentru a reduce riscurile apariției bolilor cardiovasculare, pentru a îmbunătăți tonusul general și pentru a menține o condiție fizică optimă.

Însă fiecare utilizator vine cu bagajul său genetic și cu afecțiunile sale, de aceea, în cazul în care suferi de anumite boli sau ți s-au prescris medicamente care pot afecta ritmul cardiac, este bine să consulți medicul sau un instructor fitness avizat înainte de a încerca acest aparat.

Efectul primelor antrenamente îl vei resimți în special la nivelul picioarelor, mușchiul cvadriceps fiind cel mai solicitat. Pentru a elimina riscul întinderilor musculare și a supraefortului, începe cu programe scurte de maxim 10 minute.

Cum să folosești corect o bicicletă eliptică?

Este foarte important să îți găsești propriul ritm și să lucrezi fără a epuiza corpul! Dacă respirația a accelerat prea mult, nu mai ai suflu și simți mușchii slăbiți, încetinește ritmul sau oprește-te imediat! Un antrenament corect trebuie să îți permită vorbirea și exprimarea în propoziții complete!

  • Începe cu un program de 10 sau 20 de minute

Stabilește-ți un program de exerciții cu frecvență de aproximativ 3 ori pe săptămână și o zi de pauză între sesiuni. Începe cu o încălzire ușoară de 5 minute la o intensitate scăzută, iar la finalul programului încheie cu câteva exerciții de stretching.

Alternează perioadele de efort și crește progresiv intensitatea. Un program de 10 minute este perfect pentru începători, iar unul de 20 de minute este suficient pentru cei care s-au obișnuit deja cu o bicicletă eliptică.

  • Stabilește-ți ritmul de bază

Ritmul de bază este cel care îți permite să porți o conversație. Susține acest ritm timp de 3 minute, după care crește intensitatea pentru încă 2 minute. Redu rezistența și exersează pentru 3 minute în ritmul de bază. Crește din nou efortul pentru 2 minute, după care revino la un nivel confortabil pentru a face o ieșire lină din sesiunea de antrenament.

  • Crește progresiv durata și intensitatea sesiunilor

Poți rămâne la acest program până când simți că ai puterea de a susține intercalarea unui nou segment de intensitate în antrenamentul tău. Într-o lună de zile poți evolua la un program de 30 de minute, în funcție de condiția fizică și de starea de sănătate. Nu grăbi procesul de adaptare a corpului la efort și lasă-i timpul necesar pentru a dobândi rezistența necesară.

Apelează la o bicicletă eliptică pentru a reveni rapid la o formă de invidiat!

Stiri recente

Turcia s-a făcut de râs în Liga Națiunilor! Contraperformanță istorică pentru ieniceri

Naționala Turciei a bifat una dintre cele mai mari contraperformanțe din istoria ei, la ultimul meci din actuala ediție...