Furtună la volan

Marco Tempestini, alias „Tempesta”, are un impresionant palmares sportiv. Are nu mai puţin de 15 ani experienţă în lumea motorsportului şi aproape 150 de curse disputate, printre care şi multe succese pe plan internaţional. Destinul l-a adus în România în postura de om de afaceri, dar italianul nu a putut sta deoparte de pasiunea vieţii sale şi nu a ratat ocazia de a participa în 2006 la Campionatul naţional de raliuri. A terminat pe locul patru în clasamentul general în ciuda faptului că nu a beneficiat de o maşină performantă, iar pentru 2007 îşi propune să dea marea lovitură.

Reporter: Ce a însemnat pentru tine prima participare în Campionatul român de raliuri?
Mario Tempestini: Marea mea satisfacţie este că m-am distrat şi am obţinut rezultate bune. Am regăsit plăcerea de a conduce şi am încercat adrenalina victoriilor. O ţară nouă, probe noi, prieteni noi, adversari noi… multe lucruri noi!  în 2006 nu am avut ca obiectiv cîştigarea titlului, aşa că sînt mulţumit.

Reporter: Ce diferenţe sînt între raliurile din România şi cele din Italia?
M.T.: în Italia raliurile s-au transformat într-un circ, cu multe maşini, multe echipe, mulţi piloţi şi mai ales multe curse, peste 200… cu siguranţă prea multe! în România nivelul competiţiei este ridicat, etapele sînt frumoase, asfaltul e un pic cam rapid şi sînt prea puţine curbe, dar macadamul e la un nivel excelent! Problemele sînt exact aceleaşi: promovare, siguranţa, recunoaştere pe piaţă. Cu siguranţă, nivelul investiţiilor din Italia e mai ridicat, dar potenţialul din România este interesant.

Reporter: Ce pilot te-a impresionat în sezonul trecut?
M.T.: Cred că sînt cinci-şase piloţi care ar putea face o figură frumoasă în campionatul italian. Claudiu era la primul an în circuit şi a ţinut un ritm impresionant! Păcat că, se pare, nu va fi alături de noi şi în 2007, ar fi fost important pentru viitorul său. Nu pot eu să judec alegerile celorlalţi, dar trei curse de campionat mondial fără alte curse nu pot decît să oprească o ascensiune.

Reporter:  De ce nu s-a mai organizat rally-show-ul de la Cluj ?
M.T.: în noiembrie, existau probleme cu autorizaţia şi piloţii din străinătate nu puteau aştepta. Aveau alte angajamente şi am preferat să amînăm pentru acest an! Vor fi multe surprize, veţi vedea superspeciale în fiecare etapă şi nu cred că vom organiza doar show-ul de la Cluj…

„Spectacol este cuvîntul magic!”

Reporter: Ce crezi că lipseşte campionatului de raliuri?
M.T.:  Mediatizarea, care trebuie creată în mod profesionist! Din punct de vedere al 4DRIVE, noi vom face tot ce ne stă în putinţă în acest an pentru a promova imaginea acestui sport. Apoi, recunoaşterea din partea FIA, pentru a avea posibilitatea de a vedea piloţi din străinătate. Apoi, pentru a pune cireaşa pe tort, cum se spune în Italia, un sponsor cu S mare!!!

Reporter: De ce crezi că raliurile nu au o imagine bună în România şi care ar fi soluţiile pentru rezolvarea acestei probleme?
M.T.:  Nu există o reţetă precisă, cu siguranţă spectacol este cuvîntul magic! Cu spectacol se cîştigă o imagine, cu imaginea se cuceresc sponsori, cu sponsorii vin banii, cu mai mulţi bani se face mai mult spectacol şi cu mai mult spectacol…

Reporter: Este corect un sezon cu 10 etape?
M.T.: Cred că pentru moment era mai corect un campionat cu opt etape, şi în locul celor două excluse să avem două rallysprint-uri în plus.

Reporter: Ce planuri are echipa ta pentru 2007?
M.T.: Motorhome s-a mutat la Cluj şi, după locul al doilea din ultimul an, scuze al treilea, dar eu sînt obişnuit să judec după regulile FIA, ne vom bate pentru titlul pe echipe. BKP, cu siguranţă, în afara culorilor… ne produce teamă, dar cred că ne putem impune punctul de vedere. Cred că atît la echipe, cît şi la piloţi va fi o luptă crîncenă pînă în ultima etapă.

„Nu cred că există în România piloţi capabili să concureze cu succes în Campionatul Mondial de raliuri!”

Reporter:  Ce părere ai despre retragerea din CRR a echipelor OMV Petrom şi UCM Reşiţa?
M.T.:  Este păcat, dar sînt lucruri care se întîmplă mereu în sport.
Reporter: Cine crezi că este favorit pentru titlul de campion naţional în 2007?
M.T.: De obicei cel ce poartă numărul unu pe maşină este marele favorit! Deci Titi în pole position. Cred că noul meu copilot, Dorin Pulpea, mă va ajuta să ridic ritmul şi, dacă adaug şi faptul că m-am obişnuit cu traseele şi cu maşina, poate voi ridica şi nivelul meu. Cine vrea să cîştige trebuie să treacă de noi! Va fi cu siguranţă o luptă pe cinste!
Reporter: Are România piloţi capabili să concureze cu succes în Campionatul Mondial? Şi dacă da, cine ar fi?
M.T.: Ştiu că voi pierde nişte fani, dar nu cred că sînt piloţi în România, şi aici mă includ şi pe mine, care ar putea face asta. Probabil, cu doi-trei ani de experienţă, Bogdan şi Claudiu ar putea face faţă. Cînd spun cu succes mă gîndesc la o clasare în primii cinci la grupa N.

Stiri recente

Cu cine va juca Gabriela Ruse în primul tur la WTA 1000 Miami Open

Gabriela Ruse, locul 102 WTA, venită din calificări, şi-a aflat adversara de pe tabloul principal al turneului de categorie...