CICLISM – TURUL FRANTEI/ Favoritii Turului Frantei

Ca întotdeauna, şi această ediţie a Turului Franţei are favoriţii săi. Este greu de alcătuit un clasament al cicliştilor cu şansele cele mai mari, dar se poate face o „urnă”, care să îi conţină pe cei mai îndreptăţiti pentru adjudecarea tricoului galben. Desigur, pot apărea oricând răsturnări de situaţie, şi alţi ciclişti în afara celor incluşi în analiză putând urca pe podiumul de pe Champs-Élysees pentru a primi tricoul galben. SportMagazin vă prezintă analiza comparativă a favoriţilor

Denis Menchov (Rusia, Rabobank)

Formă (nota 9 din 10): Rusul vine în Turul Franţei cu un moral puternic, după ce a câştigat Giro dItalia. Cu un program de recuperare bine elaborat, care să învingă oboseala acumulată în Turul Italiei, Menchov poate triumfa în premieră în Marea Buclă, singurul mare tur care îi lipseşte. Motivaţia este mare, deoarece, printr-o victorie finală, Menchov ar avea şansa să se alăture unui „tablou” select, format din ciclişti (Anquetil, Merckx, Hinault, Gimondi şi Contador) care au câştigat toate cele trei mari tururi

Calităţi de căţărător (8/10): Câştigător al Turului Spaniei în 2005 şi în 2007, al Turului Italiei în 2009 şi învingător de etapă la Pla de Beret în Turul Franţei 2006, Menchov a demonstrat deja că este născut pentru marile curse. Cu toate acestea, în etapele de munte din Turul Franţei de anul trecut, s-a clasat al optulea în sosirile de la Prato Nevoso şi Alpe dHuez şi al nouălea la Hautacam, însă doar al douăzecişiunulea la Jausiers şi al douăzecişinouălea la Bagnères de Bigorre. Lui Menchov îi lipseşte, cel puţin deocamdată, constanţa în etapele de munte înalt.

Contratimp (9/10): În ultimii doi ani, performanţele lui Menchov la contratimp scăzuseră, deoarece rusul vroia să îşi îmbunătăţească performanţele de căţărător, punând mai puţin accent pe contratimp. În 2009 însă, şi-a demonstrat tăria câştigând proba de 60,6 km contra cronometrului din Turul Italiei, în urma căreia a preluat tricoul de lider. Rămâne de văzut cum se va descurca pe distanţe mai mici, nici un contratimp din actualul Tour de France nedepăşind 41 de kilometri.

Calităţi tactice (6/10): În ciuda experienţei sale, Menchov nu este tocmai ciclistul care să descifreze situaţia dintr-o cursă şi care să acţioneze ca o „vulpe bătrână”. Poate câştiga, însă trebuie să urmeze îndeaproape indicaţiile directorului sportiv de la Rabobank, Erik Breukink. Cum două etape din Turul Franţei se vor disputa fără comunicare radio între maşina directorului sportiv şi cicliştii din pluton, Menchov s-ar putea să aibă probleme foarte mari.
Calitatea echipei (8/10): Teoretic, lotul pe care Rabobank îl trimite în Turul Franţei este mai valoros decât cel din Giro. Numai că, în Giro, toţi componenţii echipei au rulat pentru a-l ajuta pe Menchov să obţină victoria generală. Acum însă, este greu de crezut că Juan Antonio Flecha sau Oscar Freire nu vor viza victorii individuale la etapele de sprint, ceea ce ar putea distrage din forţele ce ar trebui concentrate pe o clasare în fruntea clasamentului general final a lui Menchov. Rusul ar trebui să fie realist şi să îşi dea seama că va avea mai puţini „locotenenţi” decât în Turul Italiei.

Total punctaj: 40/50
 
Carlos Sastre (Spania, Cervelo Test Team)

Formă (nota 9 din 10): Carlos Sastre va purta anul acesta tricoul cu numărul 1, atribuit câştigătorului Turului Franţei din anul precedent. Acest număr simbolic îl poate motiva să realizeze dubla (ar fi primul spaniol de la Miguel Indurain, victorios într 1991 şi 1995, care şi-ar apăra titlul), dar în acelaşi timp poate pune presiune pe umerii săi. Un mic atu, venit din exterior, este dat de evoluţiile bune pe care spaniolii le-au avut în Turul Franţei în ultimii ani. Deşi a ratat podiumul în Giro dItalia, lui Sastre i-a fost util primul mare tur al anului, pregătind-ul, timp de trei săptămâni, pentru Marea Buclă. De altfel, Sastre a obţinut două victorii de etapă în Giro.

Calităţi de căţărător (9/10): Sastre i-a obişnuit pe fanii săi cu evoluţii bune în etapele de munte ale Turului Franţei, iar anul „a pus cireaşa pe tort”, cu victoria solitară în etapa regină de la Alpe dHuez. Sastre a atacat din pluton şi a câştigat la o diferenţă de peste două minute faţă de locul doi. În acea etapă, a şaptesprezecea a anului trecut, Sastre a preluat tricoul galben de la colegul său Fränk Schleck, şi l-a păstrat definitiv. Acea evoluţie bună de pe munte a fost punctul de cotitură care i-a adus Turul Franţei lui Sastre.

Contratimp (7/10): Probele de contratimp sunt veriga slabă a lui Sastre. La cele două probe contratimp din 2008, el a terminat de abia pe locurile 28 şi 12, de fiecare dată la mai mult de un minut şi jumătate în spatele câştigătorului. Dacă în 2008, Sastre s-a chinuit cu 82,5km de contratimp, acum, el va trebui să suporte 95 km. Singura consolare este că 39 de kilometri măsoara contratimpul pe echipe, unde Cervelo Test Team se descurcă destul de bine, spaniolul putând fi ajutat de către colegi.

Calităţi tactice (7/10): Nici la calităţile tactice, Sastre nu obţine o notă tocmai bună. Adesea nedisciplinat şi făcând uz de forţele sale într-un mod haotic, spaniolul a mai avut câte ceva de învăţat din experienţa de anul trecut, când echipa CSC a da t dovadă de o ordine tactică exemplară. Problema este însă ca Sastre nu mai evoluează pentru Team Saxo Bank (fosta CSC), ci a trecut la o formaţie unde bagajul de cunoştinţe tactice este mai redus decât la formaţia daneză.

Calitatea echipei (8/10): Probabil că echipa este pierderea cea mai mare pentru Sastre. Nu că Cervelo Test Team ar fi slabă, din contră, demonstrându-şi valoarea în acest sezon, dar nu se ridică la nivelul lui Saxo Bank, acolo de unde Sastre a plecat. Cervelo Test team poate fi o echipă bună pe plat şi la contratimp, dar rămâne de văzut cum se va descurca în etapele de munte, hotărâtoare pentru cine vrea să câştige Turul Franţei. Coleg cu Sastre este Simon Gerrans, câştigător al etapei de munte dintre Embrun şi Prato Nevoso, din turul de anul trecut.

Total punctaj: 40/50

Cadel Evans (Australia, Silence Lotto)

Formă (nota 9 din 10): Mare favorit, Evans a ratat victoria în turul de anul trecut după o căzătură zdravănă, care i-a provocat accidentări ce au avut nevoie de mult timp pentru a fi vindecate. După o pauză competiţională destul de neliniştită din cauza unor controverse din sânul echipei. Uşor-uşor, însă, Evans şi-a intrat în pâine, evoluând bine în Paris-Nisa şi obţinând locul doi la general în Criteriul Dauphine Libere, cursă pregătitoare pentru Turul Franţei. A renunţat la Turul Italiei pentru a-l pregăti pe cel al Franţei.

Calităţi de căţărător (9/10): Deşi nu s-a putut pregăti la fel de bine ca în intersezonul de anul trecut, Sastre reuşit totuşi să obţină locul doi în Dauphine Libere. A câştigat etapa cu sosire la Mont Ventoux din Paris-Nisa 2008. Ţinând cont că Mont Ventoux va decide în mare măsură câştigătorul turului, zarurile sunt de partea lui Evans. Are mari şanse să fie câştigătorul etapei a 20-a, iar, în consecinţă, şi al întregului tur. Pe lângă toate acestea, un aspect de reţinut este că Evans început ciclismul cu probele de mountain-bike.

Contratimp (9/10): Se descurcă bine pe distanţe scurte, aşa cum sunt cele ale contratimpilor din acest an. În 2007 a terminat pe locul al doilea cele două probe contra cronometrului din Turul Franţei, în 2008 a ieşit pe 4 şi pe 7. Aşadar, clasări în top zece în ultimele probe de profil din Tour de France. Anul acesta a câştigat prologul din Dauphine Libere, anunţându-se unul dintre favoriţii la victoria din etapa inaugurală a turului, de la Monaco.

Calităţi tactice (8/10): Deoarece vine din mountain-biking, o ramură mai individuală a ciclismului, Evans a avut ceva probleme când a trecut la probele de şosea, unde trebuia să urmeze tactica echipei. Însă, în urma celor patru participări la Turul Franţei (o dată locurile 8 şi 5, de două ori locul 2), a acumulat multă experienţă şi acum ştie cum să conducă o echipă. Rămâne un minus faptul că la unele atacuri este indecis.

Calitatea echipei (8/10): Silence Lotto şi-a schimbat profilul în ultimii ani. Dacă până nu de mult era o echipă de curse clasice, belgienii au început să se concentreze şi asupra marilor tururi, incluzând aici probele de munte. Un avantaj este înregimentarea olandezului Erik Dekker, ciclist cu destul de multă experienţă, chiar şi pe munte.

Total punctaj: 43/50

Michael Rogers (Australia, Team Columbia High-Road)

Formă (nota 6 din 10): Cotat întotdeauna printra favoriţii marilor tururi, Rogers nu a reuşit până acum să se ridice la nivelul aşteptărilor de la el. Şi anul acesta era cotat favorit în Giro dItalia,însă, după ce a câştigat la contratimpul pe echipe şi a avut clasări bune în primele opt etape, a pierdut peste trei minute la contratimpul individual din etapa a doisprezecea. Minutele pierdute l-au costat, iar australianul a terminat de abia pe locul opt la general. A pierdut cea mai mare parte a sezonului trecut, inclusiv Turul Franţei, din cauza unei contaminări cu virusul Epstein-Barr.

Calităţi de căţărător (7/10): Rogers are calităţi de căţărător, chiar dacă nu este la fel de valoros pe munte ca alţi sportivi. Problema lui este, însă, că nu are destule curse oficiale. În Giro 2009, de abia primul său mare tur din vara lui 2007 încoace, s-a chinuit serios. Antrenamentele nu te pun în aceeaşi situaţi ca o cursă, iar în cazul căţărărilor, lipsa participărilor contează destul de mult.

Contratimp (9/10): Contratimpul este punctul forte al lui Rogers, el fiind campion mondial pe şosea la această probă (2003, 2004, 2005). În plus, este un obişnuit al medaliilor mondiale şi în cursele de velodrom. Nu numai că se descurcă la contratimpurile individuale, dar are colegi car îi garantează succesul şi la contratimpul pe echipe, dovada fiind victoria de etapă din Giro.

Calităţi tactice (6/10): Lipsind din curse oficiale, lui Rogers îi lipseşte şi pregătirea tactică. Specializat pe probele de contratimp individual, unde ciclistul depinde de el însuşi, Rogers are încă probleme în a urma tactica unei echipe. Forţa echipei Columbia High-Road nu înseamnă automat că Rogers va fi sprijinit 100%, mai ales dacă el nu se acomodează.

Calitatea echipei (9/10): Michael Rogers este component al celei mai în formă echipe a momentului. Doar ca exemplu, în recnt încheiatul Tur al Elveţiei, rutierii de la Team Columbia High-Road au câştigat şase din cele nouă etape. Team Columbia are ciclişti valoroşi pentru toate specializările, un manager general, Bob Stapelton, foarte competent  şi unul dintre cele mai mari bugete din pluton. În 2008, echipa americană a fost cea mai titrată din pluton, cu 69 de victorii, 17 dintre ele aduse doar de sprinterul Mark Cavendish.

Total punctaj: 37/50

Andy Schleck (Luxemburg, Team Saxo Bank)

Formă (nota 9 din 10): Andy Schleck are un moral ascendent după ce în primăvară a câştigat pentru prima dată în carieră o cursă profesionistă de renume, clasica Liege-Bastogne-Liege, iar apoi a avut o evoluţie bună în Turul Luxemburgului, în care, în afara victoriei din etapa a doua, a pus umărul la succesul general al fratelui său, Fränk, cei doi fiind colegi de echipă. În Turul Franţei de anul trecut, Andy a câştigat tricoul alb, oferit celui mai bun rutier de până în 25 de ani.

Calităţi de căţărător (8/10): Andy Schleck şi-a arătat calităţile de căţărător anul trecut, când, alături coechipierii săi, a muncit din greu pentru a aduce tricoul galben pe umerii colegului Carlos Sastre. În 2007, reuşea să termine Turul Italiei pe locul doi, demonstrând, la vremea aceea, că în viitor va putea face faţă chiar şi căţărărilor din Turul Franţei. De atunci au trecut doi ani, tânărul Andy s-a maturizat, a acumulat experienţă, iar acum este aşteptat să arate ce poate face pe căţărările din Turul Franţei, în special pe cea de la Mont Ventoux, din penultima etapă.

Contratimp (7/10): Cu locurile 20 şi 30 obţinute la contratimpurile Turului Franţei de anul trecut, luxemburghezul nu s-a recomandat tocmai ca un ciclist de contratimp. Deţine însă calităţi pe care le poate îmbunătăţi şi resurse cu ajutorul cărora ar putea realiza o surpriză plăcută.

Calităţi tactice (8/10): Andy provine dintr-o familie de ciclişti, iar fratele său îi este coleg la Saxo Bank, aşa că în familia Schleck se „vorbeşte” limba ciclismului. Are cunoştinţe vaste despre acest sport, iar la echipă îl are alături pe, probabil, cel mai bun strateg al ciclismului, directorul sportiv Bjarne Riis. Andy a putut învăţa şi de la colegi experimentaţi, ca Fabian Cancellara sau Stuart OGrady. Singurul pericol în cazul calităţilor tactice era avântul tineresc care l-ar fi putut împinge pa Andy să ia decizii necugetate. Deşi nu a dispărut complet, evoluţiile din ultimul timp arată totuşi că luxemburghezul şi-a mai înfrânat acest avânt.

Calitatea echipei (9/10): Team Saxo Bank era, până la apariţia echipei Columbia High-Road, cea mai de succes echipă de pluton. Nu înseamnă că nu mai are valoare, ci doar că, acum, concurenţa este mai puternică. Lotul Saxo Bank este unul dintre cele mai experimentate din ciclism, la fel ca directorul sportiv şi manager al echipei, Bjarne Riis.

Total punctaj: 41/50

Alberto Contador (Spania, Astana)

Formă (nota 9 din 10): Este probabil ca Alberto Contador să vină foarte motivar la Turul Franţei, pentru a demonstra că interzicerea participării echipei Astana, şi implicit a sa, la ediţia din 2008 a fost o greşeală. Spaniolul a ratat şansa de a-şi apăra tricoul galben, dar anul acesta vrea să îl cucerească din nou. Nu a participa la Turul Italiei, special pentru a pregăti Marea Buclă din vară. A câştigat două etape în Paris-Nisa şi a terminat pe trei la general în Dauphine Libere, rezultate care îl recomandă pentru o evoluţie bună în Le Tour.

Calităţi de căţărător (9/10): Contador nu este străin de victoriile în etapele de munte din marile tururi. În 2007 a câştigat laPlateau de Beille, în Turul Franţei, iar în 2008 a triumfat în două etape de munte din Vuelta a Espana, una dintre ele fiind cu sosire la „devastatorul” Angliru. Este unul dintre cei cinci sportivi care au câştigat toate cele trei tururi de trei săptămâni.

Contratimp (8/10): Ultima „ispravă” a lui Contador la această probă a fost locul doi în Dauphine Libere. Spaniolul a demonstrat însă în cariera sa că poate mult mai mult decât atât, semănând adesea cu un tren de mare viteză. Singura problemă pentru Alberto la contratimp din Turul Franţei din acest an este proba pe echipe, Astana, ca echipă, nefiind tocmai o specialistă.

Calităţi tactice (9/10): Ca învingător în cele trei mari tururi, plus în alte tururi de mai mică amploare, Contador a trăit multe în cariera sa, acumulând experienţă de peste tot. Deşi are doar 26 de ani, este unul dintre cei mai maturi ciclişti din pluton. Îl are alături pe Johann Bruyneel, care, din postura de director tehnic, a câştigat opt Tururi ale Franţei: unul chiar cu Alberto Contador, celelalte şapte cu Lance Armstrong. Între Contador şi Bruyneel există o relaţie bine sudată.

Calitatea echipei (8/10): Fără doar şi poate, Astana este o echipă valoroasă, cu oameni experimentaţi, însă forma ei pare a fi sub cele de la Saxo Bank şi Columbia-High Road. Ori Astana stă cumva „la cutie”, pentru a „exploda” în Turul Franţei? Chiar dacă s-a întors Lance Armstrong, este de aşteptat ca liderul să rămână Contador, ceea ce ar însemna că toate „sforile” vor fi „trase” pentru iberic.

Total punctaj: 43/50

Stiri recente

Galatasaray a câştigat pentru a 25-a oară titlul în Turcia

Echipa Galatasaray a câştigat pentru a 25-a oară titlul în Turcia, după ce a învins formaţia Kayserispor, pe teren...
Sport Magazin
Privacy Overview


 

Acest website foloseşte cookie-uri (atât proprii cât şi de la terţi) pentru a furniza utilizatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.

 

În ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe internet, cum ar fi:

 

  • Personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite preţuri sau tarife, păstrarea opţiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc) în coşul de cumpărături (şi memorarea acestor opţiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coşului de cumpărături” (accesarea preferinţelor vechi prin accesarea butonului “inainte” şi “înapoi”)
  • Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente şi mai accesibile pentru utilizatori.
  • Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută. Îmbunătăţesc, de asemenea, eficienţa publicitaţii online.

 

Ce este un “cookie”?

 

Un “Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur şi simplu “cookie” ) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul.

 

Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Firefox, Chrome) şi este complet “pasiv” (nu conţine programe software, viruşi sau spyware şi nu poate accesa informaţiile de pe hard-drive-ul utilizatorului).

 

Un cookie este format din 2 părţi: numele şi conţinutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenţă a unui cookie este determinată; tehnic, doar web-serverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

 

Cookie-urile în sine nu solicită informaţii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate şi, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet.

 

  • Există 2 categorii mari de cookie-uri:

 

Cookieuri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta să le memoreze până când utilizatorul iese de pe website-ul respectiv sau închide fereastra browserului (ex: în momentul logării/delogării pe un cont de web-mail sau pe reţele de socializare).

 

Cookieuri Persistente – acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (şi în general depinde de durata de viaţă prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ şi pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de “third party cookies” (cookieuri plasate de terţi) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizatori.

 

Care sunt avantajele cookie-urilor?

 

Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un web-browser (utilizatorul) şi un web-server anume (website-ul). Dacă un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă.

 

Cookie-urile asigură userilor o experienţă plăcută de navigare şi susţin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului, coşuri de cumpărături sau publicitate relevantă.

 

Care este durata de viaţă a unui cookie?

 

Cookie-urile sunt administrate de web-servere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute odată ce utilizatorul a părăsit website-ul si unele cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (“cookie-uri permanente”). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browser-ului.

 

Ce sunt cookie-urile plasate de terţi?

 

Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi/furnizori (ex: news-box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa de asemenea cookie-uri prin intermediul site-ului şi ele se numesc “third party cookies”, pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.

 

Cum sunt folosite cookie-urile de către acest site

 

O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:

 

  • Cookie-uri de performanţă a site-ului
  • Cookie-uri de analiză a vizitatorilor
  • Cookie-uri pentru geotargetting
  • Cookie-uri de înregistrare
  • Cookie-uri pentru publicitate
  • Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
  • Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terti: Google Analytics, Facebook, Youtube etc

 

Cookie-uri de performanţă:

 

Acest tip de cookie reţine preferinţele utilizatorului pe acest site, aşa încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului. Exemple:

 

  • setările volumului pentru video player
  • viteza de video streaming cu care este compatibil browser-ul

 

Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor

 

De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site soft-ul de google analytics furnizat de o terţă parte generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă aţi mai vizitat acest site până acum. Browser-ul ne va spune dacă aveţi acest cookie, iar dacă nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne vizitează şi cât de des o fac.

 

Atâta timp cât nu sunteţi înregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar în scop statistic. Daca sunteţi înregistrat putem şti, de asemenea, detaliile pe care ni le-aţi furnizat, cum ar fi adresa de e-mail şi user-name-ul – acestea fiind supuse confidentialităţii şi prevederilor din Termeni şi Conditii, Politică de confidenţialitate precum şi prevederilor legislaţiei in vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.

 

Cookie-uri pentru geotargetting

 

Aceste cookie-uri sunt utilizate de către un soft care stabileşte din ce ţara proveniţi. Este complet anonim şi este folosit doar pentru a targeta conţinutul – chiar şi atunci când sunteţi pe pagina noastră în limba română sau în altă limbă primiţi aceeaşi reclamă.

 

Cookie-uri pentru înregistrare

 

Atunci când vă înregistraţi pe acest site, generăm un cookie care ne anunţă dacă sunteţi înregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arăta contul cu care sunteţi înregistrat şi dacă aveţi permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite să asociem orice comentariu pe care îl postaţi pe site-ul nostru cu user-name-ul dvs. Dacă nu aţi selectat “păstreaza-mă înregistrat”, acest cookie se va şterge automat când veţi închide browser-ul sau calculatorul.

 

Cookie-uri pentru publicitate

 

Aceste cookie-uri ne permit să aflăm dacă aţi vizualizat sau nu o reclamă online, care este tipul acesteia şi cât timp a trecut de când aţi văzut mesajul publicitar.

 

Aceste cookie-uri le folosim şi pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookie-uri aparţinând unei terţe părţi, pentru o mai bună targetare a publicităţii, pentru a arăta de exemplu reclame despre vacanţe, dacă utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre vacanţe. Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stochează informaţii despre contentul vizualizat, nu despre utilizatori.

 

De asemenea, setăm cookie-uri anonime şi prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a vă recunoaşte ca vizitator al acelui site dacă ulterior veţi vizita site-ul nostru, vă vom putea livra publicitatea bazată pe această informaţie.

 

Alte cookie-uri ale terţelor părţi

 

Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicaţii, sau pentru a customiza o aplicaţie. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de acest site.

 

De exemplu, când distribuţi un articol folosind butonul pentru reţelele sociale aflat pe acest site, acea reţea socială va înregistra activitatea dvs.

 

Ce tip de informaţii sunt stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor?

 

Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni care permit unui website să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browser-ul până când cookie-ul expiră sau este şters.

 

Cookie-ul stochează informaţii importante care îmbunătăţesc experienţa de navigare pe Internet (ex: setările limbii în care se doreşte accesarea unui site; păstrarea unui user logat în contul de web-mail; securitatea online banking; păstrarea produselor în coşul de cumpărături).

 

De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?

 

Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase şi adaptata preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.

 

Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veţi mai primi publicitate online, ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele dvs., evidenţiate prin comportamentul de navigare.

 

  • Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):

 

– Conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, site-uri de entertainment şi servicii de travel.

 

– Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţele de limbă (ex: afişarea rezultatelor cautărilor în limba română).

 

– Reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search).

 

– Limitarea frecvenţei de difuzare a reclamelor – limitarea numărului de afişări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.

 

– Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator.

 

– Măsurarea, optimizare şi caracteristicile de analytics – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conţinut este vizualizat şi modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăţi site-urile în beneficiul userilor.

 

– Securitate şi probleme legate de confidenţialitate

 

Cookieurile NU sunt viruşi ! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod aşa că nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi.

 

Cookie-urile pot fi totuşi folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cât şi pe mai multe alte site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi şterse în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware.

 

În general browser-ele au integrate setări de confidenţialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioadă de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.

 

Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri

 

Deoarece protecţia identităţii este foarte valoroasă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se ştie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informaţii între browser şi website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla daca browser-ul se conectează la server folosind o reţea necriptată (ex: o reţea WiFi nesecurizată).

 

Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greşite ale cookie-urilor pe servere. Dacă un website nu solicită browser-ului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browser-ele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiţi atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.

 

Sfaturi pentru o navigare sigură şi responsabilă, bazată pe cookies.

 

Datorită flexibilităţii lor şi a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri şi cele mai mari folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite şi utilizate printre care Youtube, Gmail, Yahoo si altele.

 

  • Iată câteva sfaturi care vă pot asigura ca navigaţi fără griji însă cu ajutorul cookie-urilor:

 

– Particularizaţi-vă setările browser-ului în ceea ce priveşte cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securităţii utilizării cookie-urilor.

 

– Dacă nu vă deranjează cookie-urile şi sunteţi singura persoană care utilizaează computerul, puteţi seta termene lunigi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare şi al datelor personale de acces.

 

– Dacă împărţiti accesul la calculator, puteţi lua în considerare setarea browser-ului pentru a şterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideţi browser-ul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri şi de a şterge orice informaţie de vizitare la închiderea sesiunii navigare.

 

– Instalaţi-vă si updataţi-vă constant aplicaţii antispyware.

 

Multe dintre aplicaţiile de detectare şi prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri.

 

Astfel, impiedică browser-ul de la a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitatile browser-ului sau să descarce software periculos. Asiguraţi-vă că aveţi browserul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browser-elor.

 

Cookie-urile sunt pretutindeni şi nu pot fi evitate dacă doriţi să vă bucuraţi de acces pe cele mai bune şi cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaţionale. Cu o inţelegere clară a modului lor de operare şi a beneficiilor pe care le aduc, puteţi lua măsurile necesare de securitate astel încât să puteţi naviga cu încredere pe internet.

 

Cum pot opri cookie-urile?

 

Dezactivarea şi refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat şi folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veţi mai primi/vedea publicitate online.

 

Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau poţi seta browser-ul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu eşti înregistat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii.

 

Toate browser-ele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în “opţiuni” sau în meniul de “preferinţe” al browser-ului folosit.

 

  • Pentru a înţelege aceste setări, următoarele link-uri pot fi folositoare, altfel puteţi folosi opţiunea “ajutor” a browser-ului pentru mai multe detalii.

 

Cookie settings în Internet Explorer http://windows.microsoft.com/en-us/internet-explorer/delete-manage-cookies#ie=ie-11

 

Cookie settings în Mozilla https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences

 

Cookie settings în Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en

 

Cookie settings în Safari https://support.apple.com/kb/ph17191?locale=en_US

 

Cookie settings în Opera http://www.opera.com/help/tutorials/

 

Pentru setările cookie-urilor generate de terţi, puteţi consulta şi site-ul www.youronlinechoices.com/ro/ unde găsiţi mai multe informaţii privind confidenţialitatea legată de publicitatea online.

 

Date cu caracter personal

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL este deosebit de interesata de respectarea vietii private a vizitatorilor si utilizatorilor paginilor sale de internet.

 

Acest document descrie practicile adoptate de CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL cu privire la datele cu caracter personal pe care compania le poate colecta, utilizarea acestora si persoanele pentru care sunt colectate.

 

Cu toate acestea, fiecare pagina de internet CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL are un obiectiv diferit si caracteristici proprii. Daca un anumit site internet CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL solicita date personale suplimentare, veti fi informat in legatura cu acest lucru pe site-ul respectiv.

 

Date cu caracter personal

 

In general, puteti accesa paginile internet ale CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL fara a fi nevoie sa furnizati informatii cu caracter personal.

 

Pentru a va satisface nevoile, CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL va poate solicita sa furnizati date cu caracter personal, de exemplu, pentru a stabili o corespondenta sau pentru a procesa o comanda.

 

In special, este vorba de coordonatele dumneavoastra (nume, adresa, numar de telefon, adresa electronica, etc.)

 

Colectarea datelor cu caracter personal

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL nu colecteaza date cu caracter personal decat in scopuri precise, explicite si legitime si nu prelucreaza apoi aceste date intr-un mod incompatibil cu aceste scopuri.

 

Atunci cand colecteaza date cu caracter personal, CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL informeaza persoana in cauza in momentul sau inainte de colectare si inainte de a le utiliza in scopurile definite.

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL se angajeaza sa nu prelucreze decat date cu caracter personal adecvate, pertinente si neexcesive in raport cu scopurile pentru care sunt colectate. CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL va adopta toate dispozitiile necesare pentru ca datele cu caracter personal prelucrate sa fie exacte si actualizate, daca este cazul.

 

Utilizarea datelor  colectate pe  site-urile CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL  .

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL  utilizeaza datele cu caracter personal in limita stricta a scopurilor in care au fost colectate.
Drept exemplu, CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL va poate solicita date cu caracter personal pentru a:

 

  • Va furniza informatii privind produsele si serviciile
  • Executa si urmari tranzactiile dumneavoastra
  • Participa la aspectele interactive ale site-urilor
  • Comunica si dezvolta relatii comerciale cu dumneavoastra

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL se angajeaza sa nu utilizeze datele cu caracter personal in scopuri de prospectare comerciala fara a obtine in prealabil consimtamantul dumneavoastra.

 

Destinatarii datelor cu caracter personal

 

Destinatarii datelor dumneavoastra personale se limiteaza exclusiv la persoanele abilitate sa cunoasca aceste date datorita functiilor pe care le ocupa.

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL  va poate cere date cu caracter personal impreuna cu furnizorii sau prestatarii de servicii la care apeleaza CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL pentru a va procesa comanda. Acestia din urma sunt obligati contractual sa respecte confidentialitatea si siguranta datelor pe care le pot primi si sa nu le utilizeze decat in scopurile misiunii care le-a fost incredintata.

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL se angajeaza de asemenea sa nu vanda, inchirieze sau cedeze unor terti datele cu caracter personal fara aprobarea dumneavoastra, cu exceptia, in special, a urmatoarelor cazuri: in aplicarea unei decizii judiciare sau administrative, pentru a se conforma legislatiei aplicabile, pentru a proteja drepturile si bunurile CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL.

 

Durata de pastrare

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL  pastreaza datele cu caracter personal doar atat timp cat este necesar pentru indeplinirea scopurilor in care au fost colectate sau atat timp cat prevede legea in vigoare.

 

Dreptul de acces, modificare, stergere si opozitie

 

Puteti solicita in orice moment ca CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL sa va acorde dreptul de acces la datele cu caracter personal care va privesc.

 

Beneficiati de asemenea de dreptul de modificare sau stergere a acestor date si de dreptul de a va opune, din motive intemeiate, la prelucrarea datelor susmentionate.

 

In ceea ce priveste prospectarea comerciala, puteti utiliza dreptul de opozitie fara nicio justificare.

 

Pentru a beneficia de aceste drepturi, adresati-va administratorului site-ului internet in cauza si/sau responsabilului pentru confidentialitatea datelor.

 

Securitatea datelor

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL a implementat masuri de protectie pentru a asigura confidentialitatea, securitatea si integritatea datelor cu caracter personal care va privesc. Accesul la datele cu caracter personal este limitat angajatilor care trebuie sa le cunoasca si care au participat la o formare cu privire la normele in materie de confidentialitate.

 

In cadrul unui site comercial, colectarea coordonatelor bancare se realizeaza intotdeauna cu ajutorul unor procedee eficiente si legale de securizare a platilor: aceste masuri pot consta in codarea SSL (pentru a face datele ilizibile de altii) in timpul colectarii sau transferului de date confidentiale. Aceste coordonate vor fi utilizate doar pentru plata online si nu vor fi pastrate.
CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL vegheaza indeosebi ca datele dumneavoastra cu caracter personal sa nu fie modificate, afectate sau accesibile pentru terti.

 

Cookies

 

CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL colecteaza date referitoare la utilizarea site-urilor internet pentru a oferi servicii mai bune vizitatorilor si utilizatorilor lor, prin utilizarea de „cookies” - fisiere pe care navigatorul de internet le copiaza pe hard discul dumneavoastra atunci cand accesati un site. Fisierele cookies nu permit identificarea dumneavoastra personala. Datele inregistrate pot fi paginile consultate, date si ora consultarii si alte date de monitorizare.

 

Puteti seta navigatorul astfel incat sa va informeze in legatura cu prezenta cookies-urilor, lasandu-va astfel libertatea de a le accepta sau nu. De asemenea, puteti seta navigatorul pentru a dezactiva cookies-urile.

 

Servicii interactive

 

Anumite pagini de internet detinute de CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL contin functii interactive (chat, forum, etc.). Puteti utiliza aceste functii prin completarea unui formular de inscriere. Formularul solicita unele date cu caracter personal, cum ar fi numele, adresa, numarul de telefon, adresa electronica. Aceste date sunt colectate doar in scopul de a ameliora serviciile interactive si a va raspunde nevoilor.
Utilizatorii inscrisi la aceste servicii pot avea acces la informatiile furnizate  in timpul inscrierii si pot modifica sau sterge in orice moment informatiile furnizate.

 

Link-uri spre alte pagini de internet

 

Paginile de internet CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL pot contine link-uri spre alte site-uri.CLUBUL MEDIA BUSINESS CONSULTING SRL nu controleaza aceste site-uri si nu poate fi considerat raspunzator pentru practicile lor in materie de confidentialitate sau pentru continutul lor. Din acest motiv, va recomandam sa va informati cu privire la politicile acestor site-uri in ceea ce priveste protectia datelor inainte de a le utiliza sau de a le furniza date cu caracter personal.

 

Acceptarea prezentelor practici

 

Prin utilizarea acestui site, acceptati prezentele practici. Daca nu acceptati termenii acestor practici, nu utilizati site-ul si nu furnizati date cu caracter personal.

 

Modificari

 

Prezentele practici au fost actualizate luna aceasta. Orice modificare va fi publicata aici si va intra in vigoare la publicarea ei. Din acest motiv va rugam sa consultati periodic aceasta pagina.