Cazul David Popovici. Marketing Sportiv- Emisiune Business Philosophy

„Cazul David Popovici. Marketing Sportiv”, este tema Emisiunii Business Philosophy de la Canal 33, de joi, 1 septembrie, ora 22:00.

Moderatul Romeo Chiriac va dezbate cu Mihai Igiroșanu despre acest caz și situația marketingului sportiv în România.

Numele lui David Popovici se află pe buzele tuturor după excepționalele rezultate internaționale înregistrate. Dar ce contracte de sponsorizare a încheiat până acum tânărul campion?

De ce performanțele tânărului înotător nu atrag atenția marilor branduri? Așa cum se întâmplă în țările dezvoltate unde sportul reprezintă o industrie. O supervedetă cu rezultatele lui David ar trebui să reprezinte un magnet pentru branduri. Și pentru sponsorizări. Din fericire, David Popovici a beneficiat măcar de susținerea Guvernului și a CS Dinamo.

Dar ca să vă faceți o idee despre câți bani câștigă din sponsorizări legendele natației vă oferim exemplele lui Thorpe și Phelps. Sau ale lui Caeleb Dressel sau Katie Ledecky.

Ian Thorpe câștiga doar din sponsorizări peste 2 milioane de dolari pe an la finalul carierei. adidas îi oferea 500.000 de dolari anual, fiind numit ambasador în Australia, Asia sau America. De asemenea, Thorpe este și ambasador de brand pentru Armani.

Michael Phelpssportivul cu cele mai multe medalii olimpice (28 din care 23 dintre ele sunt de aur) a avut contracte cu Louis Vuitton, Visa. Sau cu Colgate, Subway sau Under Armour. Speedo i-a oferit un bonus de un milion de dolari, după JO de la Beijing. Spre sfârșitul carierei. Phelps încasa anual peste 9 milioane de dolari din sponsorizări. Iar în prezent are o avere de peste 80 de milioane de dolari.

Caeleb Dresselcampionul olimpic en-titre, are un portofoliu impresionant de sponsori. Printre care se numără Speedo, Toyota, Google, Beats sau Coca-Cola. După ce a câștigat cinci medalii de aur la Tokyo, Dressel a înregistrat contracte de peste un milion de dolari pe an.

Katie Ledecky, la doar 15 ani a obținut aurul la JO din Londra, în proba de 800 de metri liber. Probă la care a reușit să repete performanța și la JO de Rio și de la Tokyo. Ea a semnat un contract în valoare 7 milioane de dolari cu brand-ul de înot TYR. Pe lângă contracte cu VISA, Adidas sau Panasonic, pentru care primește în total 3 milioane de dolari pe an.

Va ajunge vreodată David Popovici să înregistreze contracte de sponsorizare pe măsura performanțelor sale?

De asemenea, terapeuta Ileana Vlăduț va prezenta rubrica Alegeri Potrivite.

Stiri recente

Naţionala U20 a României, învinsă acasă cu 1-0 de Germania

Reprezentativa U 20 a României a fost învinsă, la Arad, cu scorul de 1-0, de selecţionata similară a Germaniei,...