Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts

AutoArena/ Surpriza in clasa compacta

Proaspăt venit din Coreea, noul model Hyundai i30 este o revelaţie. Constructorii europeni au de ce să se teamă

Hyundai i30 este modelul cu care constructorul coreean atacă extrem de disputata clasă compactă. Este strîns înrudit cu modelul Kia ceed, cele două automobile folosind aceeaşi platformă tehnică şi motorizări. Kia ceed are avantajul că a venit ceva mai devreme pe piaţă, dar i30 va recupera repede terenul pierdut.

Noul Hyundai i30 marchează un pas important pentru constructorul coreean. Introduce un nou mod de denumire a modelelor, renunţînd la nume în favoarea combinaţiilor literă+cifră, şi un nou stil de design. Inginerii coreeni au vrut ca noul model compact să arate european, sportiv, dar fără o agresivitate debordantă. Acest lucru le-a reuşit, noul i30 fiind la prima vedere o maşină destul de banală. Nimeni nu a întors capul pe stradă. Dar, ca şi verii de la Kia, abordarea unui design nu a fost niciodată radicală la Hyundai.

Trecînd peste aspectul exterior, pătrundem în habitaclu. Şi aici încep seria surprizelor. Finisările şi materialele nu au nimic în comun cu ce eram obişnuiţi. Calitatea a crescut enorm, interiorul fiind sobru şi aproape german în ceea ce priveşte finisările. Planşa de bord este dominată de două ceasuri mari şi clare cu ramă cromată. Noaptea iluminarea este albastră, încă o tentă germanică. Între cele două indicatoare de bord există un display digital pe care sînt afişate informaţiile de la computerul de bord. Consola centrală este dominată de un alt display, care cuprinde informaţiile de la sistemul audio. Toate butoanele sînt bine amplasate şi dau un feeling de calitate nemaiîntîlnit într-un Hyundai pînă acum. În plus, consola are două spaţii de depozitare, unul în parte superioară şi altul spre mijloc. Cotiera conţine şi ea două spaţii de depozitare, iar în cel mai adînc găsim mufe demne de un computer. Avem un conector jack pentru iPod şi o mufă USB. Jack-ul pentru iPod este util, dar plasarea mufei în cotieră face dificil controlul iPod-ului. Pe display-ul multifuncţional apare scris „connected”, doar volumul putînd fi controlat prin intermediul sistemului audio al maşinii. Însă mufa USB salvează situaţia. Este cel mai simplu mod de a avea muzică fără a mai schimba CD-uri sau a privi cu un ochi ecranul iPod-ului. Am umplut un stick USB de 1 GB cu MP3-uri l-am „înfi pt” în mufa USB şi gata! Sistemul a început să cînte instant. Iar pe display sînt afi şate informaţii despre melodie, artist, etc. Genial!

Dar să trecem la lucruri mai serioase. Poziţia la volan necesită un pic de obişnuinţă. Este greu de înţeles de ce Hyundai nu oferă şi reglaj în adîncime al volanului. Reglajul pe înălţime ajută, dar nu suficient, iar, în plus, scaunului şoferului nu se lasă atît de jos cît ar trebui. Cu oarece voinţă găsim poziţia potrivită. Pornim motorul cu cheia tip briceag, care ai putea jura că este de la un Audi sau Volkswagen, iar la interior abia îţi poţi da seama că sub capotă se află un motor diesel. Inginerii coreeni au reuşit să antifoneze foarte bine habitaclul. Modelul testat era dotat cu propulsorul 1.6 CRDI de 115 CP şi 255 Nm. Este unul dintre cele mai reuşite motoare diesel de această cilindree pe care le-am întîlnit în ultima vreme. Silenţios, puternic şi mai ales cu un cuplu impresionant, propulsorul 1.6 CRDI devine prima opţiune pentru acest model. Reprizele sînt impresionante în orice treaptă, iar schimbătorul de viteze este precis, în ciuda faptului că levierul este un pic cam lung.

Surprinde o vibraţie a motorului atunci cînd turometrul cade la relanti. Nu este deranjant şi este posibil să fi e doar o mică problemă pe exemplarul testat. Tot la minusuri trebuie trecut şi feelingul în volan. Ca de obicei la maşinile coreene, direcţia este mult prea uşoară şi volanul nu transmite celui care îl manevrează intenţiile maşinii. În ceea ce priveşte ţinuta de drum, aceasta se încadrează în normele clasei, dar nu poate detrona liderii Focus şi Golf. Însă, acest lucru nu poate să ştirbească ceea ce i30 este de fapt. Hyundai i30 (împreună cu sora Kia Ceed) este cel mai competent auto mobil produs în Coreea în ultima vreme. În plus, Hyundai se bucură de o imagine bună în România, aşa că vom vedea multe i30-uri pe drumurile noastre. Dacă nu ai o problemă cu emblema de pe calandru, Hyundai i30 este o afacere: preţul este bun, motorul diesel este excelent iar lista de dotări standard, impresionantă!

Stiri recente

PAOK Salonic a întrecut pe Ferencvaros Budapesta, scor 5-0. Rezultate din Liga Europa

PAOK Salonic, antrenată de Răzvan Lucescu, a învins, pe teren propriu, scor 5-0, pe Ferencvaros Budapesta, în Liga Europa.Rezultate...