Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts

AUTO/ Noul Porsche Panamera, super-limuzina sport

Porsche a prezentat primele informaţii şi fotografii oficiale cu Panamera, primul sedan din istoria mărcii, care va fi lansat pe piaţă în prima parte a lui 2009

În primele zile ale lunii martie 2009, la Salonul Auto de la Geneva, Porsche va lansa mult-aşteptatul sedan Panamera, primul automobil de acest fel produs vreodată de celebrul constructor de maşini sport. Dacă în urmă cu cîţiva ani Porsche a şocat pe toată lumea anunţînd că va produce un SUV, acum parcă nu ne mai miră aşa de mult că va lansa şi un sedan. SUV-ul Cayenne a fost modelul care l-a scăpat pe producător de problemele financiare pe care le avea, iar Panamera poate fi cel care îl va ajuta să treacă peste criza mondială sau să se dezvolte.

O maşină impunătoare

Cei de la Porsche au spus că maşina este suficientă de mare pentru a găzdui patru adulţi „big” şi bagajele lor. Proporţiile unui Panamera îl va ajuta să se diferenţieze foarte uşor de rivalii săi de la alte mărci premium, cum ar fi Mercedes CLS sau Maserati Quattroporte, faţă de care este mai scund, mai lat, mai scurt şi mai uşor. Versiunea de top a Panamera va avea tracţiune integrală şi un motor V8 biturbo de 500 CP, care poate oferi o viteză maximă de peste 350 km/h şi o acceleraţie asemănătoare cu cea a unui 911. În acelaşi timp, Porsche a pregătit şi un propulsor hibrid, asemănător cu cel de doi litri pe care Ford îl foloseşte pentru Mondeo. Se vor construi 20.000 de unităţi pe an, producţia făcîndu-se la uzina Porsche din Leipzig, Germania.

Performanţe năucitoare

După cum spuneam, pe lîngă fotografiile oficiale, Porsche a prezentat şi primele informaţii tehnice despre Panamera. În ciuda dimensiunilor şi performanţelor maşinii, Porsche a integrat numeroase modalităţi de reducere a greutăţii.

Maşina are o structură monococă din oţel, însă capota, uşile şi haionul sînt din aluminiu, alte metale uşoare şi materiale compozite fiind utilizate pentru producţia diferitelor componente. Toate versiunile vor cîntări mai puţin de 2.000 de kilograme, cea mai uşoară urmînd să aibă în jur de 1.600 kg. Maşina are un ampatament de 2,92 m, care pare să ofere un spaţiu suficient de mare pentru două persoane pe banchetă şi pentru montarea unui rezervor de 100 de litri. Reprezentanţii Porsche au spus că unul dintre obiectivele maşinii a fost să nu fie mai înalt decît un 911 şi mai lung decît un Cayenne.

La momentul lansării, vor fi disponibile trei motoare pe benzină: un V6 de 3,6 litri şi 300 CP, un V8 aspirat de 4,8 litri şi 400 CP şi un V8 biturbo de 500 CP. Toate aceste unităţi vor avea cea mai nouă injecţie directă şi un sistem de management electronic care să reducă fricţiunile interne. Porsche susţine că toate sistemele electronice folosite pentru motoare pot creşte autonomia maşinii cu aproximativ doi kilometri pe litru de combustibil. Motorul V6 este unul nou, care se va regăsi în curînd şi pe alte modele din grupul Volkswagen. Un alt lucru este cert, cunoscutul propulsor V6 de pe Cayenne nu va fi folosit şi la Panamera.

Va mai exista şi o versiune hibridă, care va fi echipată cu motorul V6 combinat cu unul electric. Pe bază de energie electrică, maşina va putea rula mai încet pe o distanţă de aproximativ 30 de kilometri, bateria ce asigură funcţionarea motorului electric încărcîndu-se cînd este folosit propulsorul pe benzină. Pentru o accelerare puternică, maşina va folosi ambele motoare. Deşi hibridul va fi cu 150 kg mai greu decît un Panamera V6 standard, Porsche susţine că va consuma cu aproximativ 21% mai puţin decît versiunea numai pe benzină.

Aceasta din urmă va fi una cu tracţiune pe o singură punte, motorul V6 de 300 CP fiind conectat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, iar hibridul V6 va fi echipat cu transmisia automată Tiptronic. Clienţii pot comanda motoarele V8 în combinaţie fie cu o transmisie manuală, fie cu una automată cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte. Sistemele de tracţiunea integrală vor folosi o bună parte din hardware-ul şi software-ul folosit şi la Cayenne. Versiunea Turbo va fi echipată în standard cu tracţiune integrală şi transmisie automată cu şapte viteze.

Platforma Panamera este una complet nouă şi se pare că nu va mai fi împărţită cu nici un alt model, avînd în vedere proporţiile sale mai puţin obişnuite. Modelele entry-level vor avea jante de 19 inch şi discuri de frînă din oţel, altele vor avea jante de 19 inch, iar versiunea Turbo va fi echipată cu discuri de frînă ceramice, etriere de mari dimensiuni vopsite în galben şi jante de 20 de inch.

Stiri recente

Mircea Lucescu: Nu înseamnă nimic dacă nu obţinem în continuare alte şase puncte

Mircea Lucescu a declarat, într-o conferinţă de presă, că tricolorii au obţinut şase puncte în primele două etape ale...