Te asteptam si pe retelel sociale

Ştiri

5 motive pentru care trebuie să încerci antrenamentele de Crossfit

Numele meu este Alin Potop, am 25 de ani, sunt antrenor personal și tipul de antrenament pe care îl practic și pe care ți-l propun și ție este cel de tip Crossfit.

Chiar dacă ai mai fost într-o sală de fitness, sau măcar ai idee despre cum arată una, ei bine, atunci când intri pentru prima oară într-o sală de Crossfit, trăiești un șoc. De ce? Pentru că nu sunt aparate. Doar gantere, greutăți, o stație pentru tracțiuni, sfori, mingi medicinale și câteva biciclete. Pe scurt, lucruri care nu seamănă deloc cu ce știai tu că ar trebui să fie într-o sală de fitness.

E perfect normal să se întâmple așa pentru că nici antrenamentele nu seamănă cu cele din sălile de forță. Iată 5 motive pentru care o ședință de Crossfit e diferită față de un antrenament clasic:

Este un antrenament complex

Crossfit-ul este o combinație de exerciții funcționale cu elemente din haltere, și gimnastică precum precum smuls, pus la piept, muscle-up, tracțiuni, mers în mâini, flotări în mâini la perete, sărituri duble de coardă, urcări pe frânghie, sărituri pe cutie, burpees și multe altele. Da, știu că par mișcări imposibile, dar nu te speria, dacă nu poți să le faci nu înseamnă că stai degeaba. Pentru  începătorii toate aceste elemente pot fi adaptate sau scalate astfel încât și ei să lucreze la fel de intens.

Prin complexitatea acestor exerciții, Crossfit-ul își propune, în primul rând, să dezvolte un corp funcțional în care forța musculară se îmbină armonios cu mobilitatea și rezistența cardio-respiratorie.

Nu te plictisești niciodată

Antrenamentele obișnuite de la sală, în care lucrăm doar câte o grupă musculară, pot să devină la un moment dat plictisitoare și repetitive, nu? La Crossfit însă, e un antrenament  diferit și provocator în fiecare zi.  Fiecare sedință durează între 60-80 de minute, începe cu încălzirea iar apoi urmează partea de ”skill”, în care începătorii învață câte un element nou din tehnica de haltere sau gimnastică iar avansați perfecționează lucrurile pe care le știu. Ultima parte a sedinței este WOD-ul (workout of the day), care este un antrenament tip circuit ce trebuie executat contra timp la intensitate mare.

Un alt lucru interesant este că fiecare antrenament e ca o mică competiție, ori cu tine, ori cu partenerii de antrenament. Fie că trebuie să termini un anumit număr de repetări contra timp, sau să faci cât mai multe repetări dintr-un set de exerciții, toate acestea au rolul de a te pune într-o stare competitivă în care trebuie să îți împingi un pic limitele personale.

E potrivit pentru toată lumea

Și prin toată lumea, mă refer atât la oamenii care au stil de viață sedentar dar și la atleți profesioniști. Dacă nu ai mai făcut mișcare din liceu, nu e nicio problemă. Dacă ai anumite probleme de sănătate sau accidentări, nu e nicio problemă. Antrenamentele sunt potrivite pentru orice individ și răspund unui număr mare de necesități. Fie că vrei să slăbești, să te tonifiezi, să crești în forță sau să dezvolți masă musculară, prin acest tip de antrenament vei obține rezultatele dorite. Mai mult, nu mai e un secret pentru nimeni că mulți sportivi de top aleg acest tip de antrenament pentru a-și dezvolta forța și rezistența.

Rezultatele sunt rapide dar antrenamentele nu sunt ușoare

Nu vreau să promovez acest tip de antrenament ca o rețetă miraculoasă. Rezultatele sunt rapide, însă le vei obține doar dacă depui efort și ești perseverent. Datorită intensității, la Crossfit nu există termenul de ”antrenament ușor”. Fiecare WOD reprezintă o provocare, după primele ședințe o să te doară tot corpul și e foarte posibil să faci febra musculară dar după ce treci de toate astea, satisfacția e unică.

La fel ca în orice alt sport de intensitate ridicată, există riscul accidentărilor, în special în rândul începătorilor. Pentru evitarea acestor situații, este indicat ca acest tip de antrenament să fie practicat în prezența unui antrenor certificat.

Comunitatea

Când am căutat prima dată o sală de Crossfit pe internet, toți oamenii spuneau în comentarii că cel mai tare le place comunitatea și într-adevăr, când am ajuns acolo, părea că e un grup de prieteni în care toată lumea se știe cu toată lumea. Nu o să vezi oameni care se antrenează cu căștile în urechi sau care se uită la un serial în timp ce aleargă pe bandă. Pe lângă toate beneficiile sportive, e un loc în care e foarte ușor să îți faci prieteni și fii sigur că după câteva ședințe toată lumea o să îți știe numele.

Nu știu dacă te-am convins sau mai mult te-am speriat, tot ce sper e că măcar te-am făcut curios. Prima ședință este gratuită așa că dacă vrei mai multe detalii despre cum ne putem antrena împreună, mă găsești pe Instagram (https://www.instagram.com/alinpotop/) sau pe Facebook (https://www.facebook.com/alin.potop/).

Articol publicat de agentia de publicitate Succes Grup

 

Citeste mai multe!