Valentin Popescu: Sportul și cultura sunt doi piloni importanți ai societății

0
224

Sportul și cultura sunt doi piloni foarte importanți ai societății și nu poți să faci marketing sportiv cu oameni care nu iubesc și nu pricep sportul, sunt numai două dintre ideile pe care le împărtășește într-un interviu Valentin Popescu, Brand Manager Marketing Sportiv Alexandrion Grup.

Reporter: Se mai poate face treabă într-o federaţie sau un club fără marketing sportiv?

Valentin Popescu, Brand Manager Marketing Sportiv Alexandrion Grup: Într-o  lume în care totul este gândit în termeni de profitabilitate, imagine, vânzare, relație cu consumatorii și partenerii, este imposibil să trăiești fără marketing. Același lucru se aplică și în cazul federațiilor sau cluburilor sportive, care au la fel de multă nevoie de marketing ca orice companie multinațională. Din păcate însă, în unele cazuri pentru a face treabă este nevoie ca echipa de marketing să fie externalizată. Este o glumă și nu prea, foarte multe cluburi din vest și federații au realizat că nu pot să își construiască singure componenta de marketing și au externalizat-o către firme specializate din acestă zonă. Cel mai cunoscut exemplu este UEFA cu Team Marketing. Un lucru este clar, nu poti sa faci marketing sportiv cu oameni care nu iubesc și nu pricep sportul.

R: Ce puteți face pentru relansarea unui sport cândva puternic la noi, cum este handbalul?

V.P.: Noi, prin Fundația Alexandrion susținem CSA Steaua Alexandrion la handbal masculin, dar și U Alexandrion Cluj la handbal feminin, dupa cum știți ambele echipe evoluează în ligile naționale. CSA Steaua Alexandrion are un debut de campionat extrem de bun, iar fetele de la U Alexandrion Cluj înregistrează și ele rezultate bune, raportate la tinerețea lotului. Sprijinim, după cum vedeți, cât se poate de activ acest sport, însă, susținerea noastră, oricât ar fi de mare, nu poate suplini rolul primar al unui practicant de sport profesionist, acela de a face performanță prin rezultatele proprii, prin implicare și prin multă muncă.

R: De asemenea, Alexandrion Grup susține și Petrolul Ploiești, o echipă emblematică pentru fotbalul românesc

V.P.: Relația noastră cu fotbalul și susținerea pe care am arătat-o acestui sport nu este de azi, de ieri. De 20 de ani ne implicăm în sport, chiar dacă nu am fost, poate la fel de vocali ca acum. Vă dau doar câteva exemple: am fost sponsor la Steaua București doi ani de zile, în perioada  domnului Păunescu, până să vină Gigi Becali, iar timp de trei ani ne-am implicat financiar și la Unirea Urziceni, formație care a fost campioana României. Totodată, ne-am implicat și în susținerea Concordiei Chiajna. Așadar, Grupul Alexandrion sprijină fenomenul sportiv românesc dinainte de a se înrădăcina conceptul de marketing sportiv in Romania. Pentru că o facem din convingere, nu din rațiuni care țin de atragerea unui anume capital de imagine. Credem că sportul și cultura sunt doi piloni foarte importanți ai societății și vă mai dau câteva exemple. Am susținut Comitetul Olimpic Român la trei olimpiade – Londra, Beijing și Atena  – și, de anul trecut, organizăm un eveniment în premieră pentru mediul privat în România – Gala Premiilor Constantin Brâncoveanu, în onoarea valorilor culturii române. Cât privește strict Petrolul Ploiești, Alexandrion Grup a dorit să susțină această echipă din mai multe motive. Unul este că iubim fotbalul – sportul, în general – și credem că e important să ne implicăm acolo unde este nevoie de noi. Alt motiv e că, pentru noi, Ploieștiul și județul Prahova sunt o a doua casă. Alexandrion Grup România este unul dintre cei mai mari investitori din Prahova, deci legătura noastră cu tot ceea ce ține de acest județ este foarte strânsă. Suntem alături de Petrolul Ploiești și îi susținem în toate demersurile lor, suntem prezenti la meciurile lor de pe teren propriu și suntem foarte bucuroși să vedem că echipa are o susținere constantă și necondiționată din partea suporterilor ploieșteni.

R: Aveți planuri de a susține financiar și alte echipe de fotbal din campionatul intern?

V.P.: Nu aș vrea să dezvălui deocamdată foarte multe detalii, însă pot să vă spun că în foarte scurt timp vom anunța o nouă mișcare pe acest plan. Toate, însă, la momentul potrivit.

R: Din preocupările de aceeași natură ale companiei Alexandrion face parte și apropierea de sportul corporatist, aflat într-o evidentă dezvoltare și la noi?

V.P.: Angajații companiei Alexandrion Grup iubesc mișcarea, dar și practică diferite sporturi. Apropierea de sport în orice formă este binevenită, mai ales că oamenii în România iubesc în general sportul, iar mulți îl și practică. Angajații Alexandrion Grup sunt, în majoritatea lor, oameni tineri, care cultivă un stil de viață sănătos, din care sportul nu lipsește. Avem chiar și o echipă de fotbal a companiei, care participă în campionatele corporate.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY