Toma Coconea, în top 5 la prologul Red Bull X-ALPS

0
74

Vremea capricioasă din Austria a schimbat planurile organizatorilor Red Bull X-Alps, iar Prologul a fost scurtat. Participanții au urcat în alergare până pe vărful Zwölferhorn, la 1,552m și s-au întors la bază tot pe jos, nefiind condiții de zbor. Toma Coconea a terminat Prologul pe locul al patrulea, se precizează într-un comunicat remis Sport Profit.

Aaron Durogati (ITA1) și Sebastian Huber (GER1) ne-au demonstrat că trebuie urmăriți în această cursă nu numai în aer, ci și pe pământ, cei doi sportivi trecând primii linia de finiș a Prologului Red Bull X-Alps în mai puțin de două ore de la start.

“Am avut aproximativ aceeași viteză pe parcursul traseului, așa că am ajuns la finiș aproape în același timp,” a spus Durogati.

“În cele din urmă Aaron a grăbit puțin pasul. Este într-o formă fizică excepțională,” a adăugat Huber.

Perechea germano-italiană, alături de Benoît Outters, care a ajuns al treilea, la numai câteva minute distanță, a primit câte un Ledlenser Night Pass, care le va permite deplasarea și pe timpul nopții o singură dată în timpul competiției. Conform noilor reguli, rezultatele Prologului Leatherman afectează și ordinea de start din data de 2 Iulie, sportivii pornind în cursă pe rând, în funcție de locul pe care a terminat Prologul.

“Prologul este mai mult o încălzire pentru cursa mare. A fost o alergare de 20 km și am ajuns la numai șase minute după câștigător. Este important să începi să intri în dispoziția de concurs și să îi vezi în acțiune și pe ceilalți concurenți. Chiar dacă nu a fost podium, locul patru îmi dă încredere și abia aștept să iau startul pentru a opta oară la Red Bull X-Alps,” a spus reprezentantul României, Toma Coconea.

“Nu m-am gândit să câștig Prologul pentru a primi acest Night Pass extra,” a adăugat Durogati. “Mă bucur să îl am, mai ales la gândul că poate îmi va fi folositor și ceilalți nu vor avea acest avantaj la nevoie”.

Sportivii erau pregătiți pentru un Prolog de 36 km de alergare și zbor cu parapanta în jurul munților și lacului din SalzburgerLand, cu start și finiș în pitorescul sătuc austriac Fuschl am See. Însă, vântul care bătea cu putere de la sud-vest a făcut organizatorii să ia decizia de a scurta traseul, înlăturând punctul doi, de la Schafberg, loc în care se putea ajunge doar în zbor. Astfel, a fost doar un Prolog pe pământ, în alergare pănă pe vărful Zwölferhorn, cu o altitudine de 1,552m. Pentru că nici de aici nu au fost condiții de zbor, directorul cursei, Christoph Weber, a
decis ca sportivii să coboare tot în alergare până la finișul din Fuschl.

“Când au început să urce, vântul nu părea atât de puternic, însă când am văzut că bătea cu peste 50 km/h, am luat această decizie. Era mult prea periculos pentru concurenți,” a spus Christoph Weber.

Ziua a început cu o altă știre bombă – de patru ori câștigător al competiției, elvețianul Christian Maurer, nu a putut lua startul la Prolog din cauza unei răceli pe care a luat-o de la copiii săi, iar vremea capricioasă nu a făcut decăt să-i
înrăutățească starea de sănătate. Sinusurile erau foarte inflamate, așa că medicul competiției l-a sfătuit să rămână la bază. Va trece printr-o nouă examinare pe 1 iulie, cu o zi înainte de startul competiției și atunci se va decide dacă va putea concura sau nu.

Maurer însă, este optimist și speră să își poată apăra titlul. Datorită faptului că nu a participat la Prolog, acesta va primi o penalizare și va lua startul ultimul dacă se va reface până duminică, la o oră după ultimul sportiv.

Prognoza Red Bull X-Alps 2017 arată că vremea va fi una foarte schimbătoare, nu foarte optimistă pentru zbor, astfel că sportivii de anduranță, care stau mult mai bine la capitolul alergare montană, cum este și Toma Coconea, care deține recordul de distanță parcursă pe jos, să fie avantajați.

DESPRE RED BULL X-ALPS

Red Bull X-Alps este cea mai dificilă competiție de anduranță din lume, anul acesta ajungând la cea de a opta ediție. 31 de sportivi selectați din 20 de țări iau startul din Salzburg, într-o cursă de 1,138km aerieni, traversând Alpii până la Monaco, atingând șapte puncte din șapte țări.

Sportivii parcurg distanța doar ăn zbor sau pe jos, niciun alt mijloc de locomoție nefiind permis, aceștia fiind monitorizați prin echipament de înaltă tehnologie 24 de ore. Cu schimbări constante de vreme, planificarea tactică este foarte importantă pentru fiecare participant. De aceea li se permite să concureze alături de un
suporter care le ofera ajutor logistic, nutrițional, strategic și orice altceva sportivul are nevoie.

(de Teodor Chiriac)

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY