România-Danemarca, cel mai vizionat meci din preliminariile CM FIFA Rusia 2018

0
207

TVR 1 – lider detaşat de audienţă al zilei de 26 martie: peste două milioane şi jumătate de telespectatori au urmărit al cincilea meci din turneul de calificare al reprezentativei ţării noastre la CM FIFA Rusia 2018, disputat duminică şi transmis de TVR.

„Tricolorii” au susţinut, duminică seară, cel de-al cincilea meci în turneul de calificare la Cupa Mondială FIFA Rusia 2018, meci decisiv pentru elevii lui Christoph Daum în ceea ce priveşte trecerea în următoarea etapă a competiţiei. Din păcate, scorul de 0:0, afişat pe tabela de marcaj la finalul partidei, a diminuat mult şansele României de a merge direct la Mondiale. Microbiştii i-au susţinut, însă, pe jucătorii Naţionalei, în număr foarte mare, până în ultimul minut, urmărind confruntarea dintre cele două echipe, transmisă în direct de pe Cluj Arena, la TVR 1, TVR HD şi TVR+. Astfel, partida România-Danemarca a adus TVR 1 pe prima poziţie în topul audienţelor duminică, 26 martie, principalul post al Televiziunii Române înregistrând dublul cifrelor obţinute de următorul post tv clasat, pe intervalul de difuzare a meciului. Întâlnirea România-Danemarca a fost comentată de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin.

În medie, 2.624.000 de români au stat cu ochii pe televizor duminică seară, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 21.47-23.36, un rating* mediu de 14,6% şi o cotă medie de piaţă** de 29,5% la nivel naţional. TVR 1 s-a situat, astfel, pe prima poziţie în clasamentul audienţelor zilei de duminică, 26 martie, înregistrând dublul cifrelor obţinute de postul clasat al doilea. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, partida România-Danemarca a fost urmărită de 1.569.000 de telespectatori (rating mediu 16,1%, share mediu 31,6%), dintre care 742.000 reprezintă targetul comercial (16,3% rating mediu, respectiv 34,6% cotă medie de piaţă).

De altfel, partida de duminică seară transmisă de TVR 1, România – Danemarca, este cel mai vizionat meci la TVR 1 al reprezentativei de fotbal a României din preliminariile Cupei Mondiale FIFA Rusia 2018. Urmărit în medie de 2.624.000 de telespectatori, meciul România –Danemarca, este urmat în acest top de: România-Polonia (2.525.000 de telespectatori), Kazahstan – România (cu 2.021.000 de telespectatori), România – Muntenegru (1.841.000 de telespectatori) şi Armenia – România (cu 1.709.000 de telespectatori).

Cel mai urmărit moment al meciului de duminică seară s-a înregistrat la ora 22.16, când nu mai puţin de 3.029.000 de români urmăreau transmisiunea directă a postului TVR 1 de la Cluj Arena (rating 16,9%, share 31% la nivel naţional). Acelaşi minut a fost şi cel mai urmărit de publicul comercial, cu 864.000 de telespectatori din segmentul menţionat (rating 19%, share 37,3%). Pe tronsonul de public urban, minutul cel mai vizionat s-a înregistrat la 23.35, când 1.823.000 de persoane din acest segment (rating 18,7%, share 44,5%) urmăreau penultimul minut al transmisiei partidei la TVR 1.

Întâlnirea „tricolorilor” cu adversarul nordic din grupa E de calificare a beneficiat de o transmisie de top a Televiziunii Române: peste 100 de oameni angrenaţi, 2 care HD, 13 camere pentru transmisia multilaterală, 6 camere pentru transmisia unilaterală (studio, teren, intrare VIP, vestiare, zonă mixtă), 3 echipe de filmare separate. Întâlnirea cu Danemarca de duminică a fost cel de-al zecelea meci direct disputat de cele două echipe.

Următoarea partidă a Naţionalei în calificările pentru Cupa Mondială FIFA Rusia 2018 va avea loc pe 6 iunie, în compania Poloniei, la Varşovia. Din grupa E de calificare mai fac parte, alături de reprezentativa ţării noastre, naţionalele Armeniei, Kazahstanului, Danemarcei, Poloniei şi Muntenegrului.

*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media

Copyright: ARMA

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY