Reteta veche, aroma noua

0
61

Noua Fabia are o fata temerara, dar isi pastreaza toate calitatile care au facut din modelul precedent unul de succes

Skoda si-a asumat un risc cind a lansat in martie, la geneva, noua Fabia, care a sosit si in romania la sfirsitul lunii mai. Vechiul model este primul cu care cehii au intrat in clasa mica si unul de succes pentru ei, noua generatie trebuind sa se ridice cel putin la nivelul celei vechi, care s-a vindut in peste 1,5 milioane de unitati in cei sapte ani de existenta. Ea va trebui sa atinga cel putin aceleasi valori in tarile in care este populara, la noi in 2006 comercializindu- se in 7.629 de unitati, ceea ce inseamna 5,6% din piata autoturismelor de import. noua Fabia va fi exportata in 92 de tari, incheindu-se recent acorduri de productie in india si in China. Insa, trecind pete cifrele de vinzari, ea trebuie sa genereze aceeasi afectiune si loialitate din partea cumparatorilor ca si vechiul model pentru a ramine in top. Fabia a fost modelul care, alaturi de octavia, a infl uentat cel mai mult imaginea skoda in perioada de dupa caderea Cortinei de Fier. Chiar si acum ea concureaza cu liderii segmentului ca spatiu, pret si calitati dinamice. noua editie este un pas inainte pentru skoda, chiar daca se bazeaza pe multe componente de la vechea generatie. masina este acum mai inalta cu 47 mm, mai spatioasa (spatiul pentru picioare a crescut cu 30 mm pentru sofer si cu 33 mm pentru pasagerii din spate), iar caroseria este identica cu cea de roomster in partea frontala. In acelasi timp, din unele unghiuri ne aminteste si de suzuki swift. Dar faptul ca grila, lampile fata si o buna parte a caroseriei sint identice cu cele de la roomster ilustreaza faptul ca skoda a capatat obisnuinta de a nu arunca pe fereastra banii pentru dezvoltare. ofi cialii cehi au spus ca noul model a costat “mai putin de 500 de milioane de euro”, adica o suma neinsemnata de dezvoltare conform standardelor moderne. De altfel, in timpul prezentarii din portugalia s-au amintit de multe ori conceptele “clever solutions” si “value for money”, care spun multe despre fi losofi a skoda.  

Mai spatioasa

Primul lucru care te frapeaza cind te uiti la noua Fabia este inaltimea, mai mare decit la vechea generatie, ceea ce inseamna un spatiu interior imbunatatit. m-am convins de treaba asta cind am vazut ca doua persoane adulte destul de inalte pot sta in noua Fabia una in spatele celeilalte. In plus, si portbagajul este acum mai incapator, avind o capacitate mai mare cu 40 de litri fata de modelul precedent. interiorul si bordul se inscriu in trendul general ascendent al masinii, avind acum un design mai placut – care nu seamana izbitor cu vreunul de la un model VW. ofi cialii de la skoda au vorbit foarte mult despre calitatea superioara a materialelor folosite si, intr-adevar, masina este bine construita. Cu toate acestea, nu lasa impresia ca se vrea una luxoasa, fi ind mai evident caracterul durabil al echiparilor. Si daca tot a venit vorba despre acestea, fi ecare model primeste in standard aBs, asr, Esp si sase airbag-uri, iar pe lista de optionale sint unele gadget-uri, care demonstreaza ca skoda tine pasul cu moda: navigatie prin satelit, conexiune bluetooth sau proiectoare care ilumineaza virajele in masura in care rotesti volanul. Vizavi de acest drum modernist pe care se indreapta skoda, trebuie sa va spun ca am ramas usor mirat cind, in timpul prezentarii, l-am auzit pe Jaroslav machan, responsabilul cu dezvoltarea tehnica, folosind expresia “aircraft cockpit” ca sursa de inspiratie pentru interiorul noii Fabia. Intilnit mai des la masinile sport, acest concept mi s-a parut cea mai buna metoda de a sublinia faptul ca Fabia nu se mai vrea doar o masina practica si iefi tina, ci si una orientata mai mult spre sofer. Inainte de a trece la comportamentul dinamic, sa nu uit un lucru foarte interesant. skoda ofera posibilitatea clientilor de a avea o Fabia cu acoperis alb, diferit la culoare fata de restul caroseriei. Evident mi-am amintit imediat de modele asemanatoare produse de mini, dar chiar daca cehii nu au inventat acest design, in schimb l-au facut sa arate bine pe Fabia si sa ii dea masinii o nota originala si interesanta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here