Noul Subaru Forester/ Tendinte de lux

0
96

Noul Forester este mai soft, mai domestic decît predecesorul său. În schimb, oferă mai mult spaţiu şi este mai bine echipat, dorind să urce o treaptă în segmentul său

Lansat în 1997, Forester este cel mai bine vîndut model Subaru în Europa. Primele două generaţii ale acestei maşini au reuşit să îşi clădească un renume solid, în special cea de-a doua, care este şi acum foarte populară şi de care mulţi fani Subaru au spus răspicat că nu vor să se despartă. Noul Forester a fost produs pe baza conceptului “cel mai bun pachet pentru un stil de viaţă activ”, după cum spun cei de la Subaru, care încearcă să atragă cu acest model atît pe cei dornici de performanţă şi aventură, cît şi pe cei care au nevoie de o maşină de familie spaţioasă.

Dacă vechiul model era practic o combinaţie între un SUV compact şi un break înălţat, noul Forester are un aspect clar de SUV, fiind mai mare şi cu un design mai convenţional, propunîndu-şi să se lupte pe piaţă cu noile generaţii ale Mitsubishi Outlander şi Honda CR-V.

Noul Forester este cu 75 mm mai lung, cu 45 mm mai lat şi cu 85 mm mai înalt decît predecesorul său, iar ampatamentul a crescut la rîndul său cu 90 mm. Sub caroserie se regăseşte acelaşi sistem simetric de tracţiune integrală, caracteristic pentru Subaru, iar maşina are la bază o platformă nouă, cu o suspensie tip MacPherson pe puntea faţă şi multibraţ pe puntea spate.

Ca motorizări, Forester va fi disponibil pe piaţă cu propulsoarele de 2.0 litri aspirat şi de 2.5 litri turbo, care sînt practic versiuni îmbunătăţite ale celor ce se regăseau şi pe vechea generaţie. Se anunţă şi un nou turbodiesel de 2.0 litri, care ar urma să fie lansat pe piaţa europeană pe parcursul acestui an.

Dacă ar trebui să îl descriu într-un singur cuvînt, aş spune că este diferit. Noul Forester este o maşină pe care actualii clienţi ar recunoaşte-o cu greu, avînd în vedere noul design, noile di mensiuni şi noua personlitate. Spaţiul interior propulsează acest Subaru într- o nouă ligă, în special spaţiul pentru pasagerii din spate şi pentru depozitare, care sînt mai mari.

Din punctul de vedere al comportamentului dinamic, noul Forester este mai soft la condus, avînd o suspensie mai moale şi un ruliu destul de pronunţat, necaracteristic pentru vechiul Forester, cu care trebuie să te obişnuieşti. Eu sper ca pe viitor măcar modelul echipat cu motorul turbo de 2.5 litri să aibă parte de o suspensie mai tare.

Propulsorul de 2.0 litri aspirat, 150 CP şi 196 Nm, pe care l-am condus cel mai mult, este rafinat, dar nu foarte rapid. Însă servodirecţia asistată electric îi conferă un comportament mai bun, ajutînd maşina să reacţioneze mai prompt la comenzile şoferului. La modelul de 2.5 litri s-a folosit o servodirecţie hidraulică, care să contribuie la reducerea consumului de carburant prin menţinerea presiunii hidraulice necesare asistării direcţiei. Motorul turbo de 230 CP este mai rapid şi mai plăcut de condus. Oferă cuplul maxim de 320 Nm la o turaţie destul de mică, de 2.800 rpm, şi se comportă foarte bine la drum lung.

Transmisiile oferite de Subaru sînt de două feluri, manuală cu cinci viteze şi automată cu patru viteze. Eu am folosit-o numai pe cea manuală, care este precisă şi rapidă, are o cursă scurtă şi face un cuplu bun cu ambele propulsoare. Noul Forester frînează puternic şi progresiv, cucerind rapid încrederea şoferului în reacţiile sistemului de frînare, care utilizează discuri pe toate cele patru roţi.

La interior, noul Forester are acelaşi bord ca şi Impreza, doar materialele folosite pentru fi nisări fi ind diferite. Scaunele sînt spaţioase şi confortabile, iar poziţia de condus este bună, dar, pentru a fi cîrcotaş, voi spune că mi-aş dori nişte scaune cu un profi l mai sportiv şi cu o susţinere laterală mai bună măcar la versiunea echipată cu motor turbo.

Am ajuns şi la momentul concluziei. Forester a fost un vehicul unic foarte mult timp. Acum el are un spect nou, este mai mare, mai spaţios, mai sigur şi încearcă să avanseze în segmentul său. În România, Forester va fi probabil un model foarte căutat în momentul în care va fi disponibil şi cu motor turbodiesel, avînd în vedere afi nitatea românilor pentru maşinile pe motorină. Eu le-aş recomanda doritorilor să se orienteze însă spre motorul de 2.5 litri turbo, care nici nu consumă exagerat de mult, nici nu este foarte scump şi este încîntător la condus. Preţurile fără taxe variază între 21.400 şi 30.200 de euro, aşa că noul Forester nici nu este foarte scump, avînd în vedere că a mai urcat o treaptă în segmentul său.

           

Integral in numarul 104
(1-7 aprilie 2008)
Sport Magazin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here