NOUA HONDA ACCORD/ O noua evolutie

0
75

Aceasta este noua Honda Accord. Poate că designul nu diferă prea mult, dar Honda crede că această maşină va catapulta brandul japonez în topul mărcilor premium

Noua generaţie a Honda Accord va fi disponibilă pe piaţă începînd din această vară, în două versiuni de caroserie, sedan şi break. Maşina a avut parte de un re-design, devenind acum “semnificativ” – după cum spune Honda – mai lată şi mai lungă decît modelul precedent. Premiera mondială a avut loc recent la Salonul Auto de la Geneva, maşina beneficiind de o nouă platformă, cu noi suspensii multibraţ pe faţă şi pe spate. Honda susţine că modelul cu care vrea să se bată pe piaţă este BMW Seria 3, încercînd să facă noul model cît mai sportiv şi mai “driver friendly”.

Mai multă putere, mai puţine noxe

Noul Accord va fi disponibil pe piaţă cu două motorizări pe benzină şi cu un nou diesel foarte “curat”. Prima motorizare pe benzină este una de doi litri, care dezvoltă 154 CP şi are un consum mai mic de combustibil, datorită unor noi sisteme de valve şi de alimentare cu aer. Al doilea propulsor este unul de 2,4 litri, care produce 197 CP la 7.000 rpm.

Însă cea mai interesantă unitate pentru clienţii din Europa va fi, probabil, cea diesel, de 2,2 litri, care va oferi şoferului 148 CP. Vechea motorizare diesel a Honda a fost una extrem de rafinată, iar producătorul susţine că noul propulsor este unul “mai puternic, mai silenţios şi mai ecologic”.

Toate cele trei motorizări vor fi disponibile cu o transmisie manuală cu şase viteze. Pentru început, va mai fi disponibilă şi o transmisie automată cu cinci rapoarte pentru motoarele pe benzină, urmînd ca din 2009 ea să fie oferită şi pentru propulsorul diesel.

Finisări de calitate

Constructorul a depus un efort foarte mare pentru ca interiorul maşinii să fie de o calitate cît mai bună şi cît mai bine finisat. Cabina are un design inspirat dintr-un cockpit, ale carui elemente principale sînt ceasurile de brd, iluminarea acestuia, instrumentele de pe consola şi display-ul LCD, care ofera informaţiile provenite de la computerul de bord.

Surse din cadrul Honda au spus ca interiorul a progresat i este de calitate superioara, urcînd practic maşina într-un nou segment, unde rivalizeaza cu BMW Seria 3 sau cu Audi A6. De altfel, aceste doua modele au fost folosite drept etalon de japonezi în momentul în care au decis cum sa e interiorul şi ce motorizari sa folosesca. Din punct de vedere al sistemelor electronice, un alt etalon folosit de Honda a fost Lexus.

Pe lista acestora din urma se regaseşte Motion Adaptive EPS, care combina sistemul de stabilitate cu cel electric de asistare a direcţiei, contribuind la manevrabilitatea maşinii. Din punctul de vedere al siguranţei active, noul Accord este echipat cu alte trei sisteme. Lane Keeping Assist System foloseşte o camera care detecteaza daca maşina încalca banda dintre culoare şi acţioneaza asupra direcţiei daca este cazul. Adaptive Cruise Control foloseşte un radar ce menţine constanta distanţa faţa de vehiculul din faţa. Al treilea este Collision Mitigation Brake System, care monitorizeaza distanţa şi rata de apropiere faţa de maşina din faţa, atenţioneaza şoferul cînd apare pericolul unei coliziuni şi reduce impactul daca o coliziune devine de neevitat.

Sistemele de siguranţa pasiva includ airbag- uri frontale pentru şofer şi pasager, laterale, cortina şi tetiere active, care sprijina capul în cazul unui accident.

Versiune sport

La doar o luna dupa prezentarea oficiala a noii Honda Accord, producatorul nipon a introdus şi echiparea Sport Pack. Kit-ul conţine spoilere redesenate, praguri coborîte, grila frontala vopsita în negru, un eleron discret disimulat în linia portbagajului şi jante de 18 inch. La interior se remarca finisajele ce imita titaniul, pielea ce acopera scaunele, volanul şi schimbatorul, respectiv echiparea bogata (sistem de navigaţie, conectivitate iPod via port USB şi hayon acţionat electric pentru break). Partea mecanica a ramas neschimbata, fiind oferite aceleaşi motorizari.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here