Logan pe bioetanol

0
59

Renault a inceput sa produca modelul low-cost in America de Sud, iar in Brazilia l-a adaptat pietei interne, ce utilizeaza combustibil ecologic pe baza de alcool Dupa India si Rusia, Logan a fost catapultat, luna trecuta, peste Oceanul Atlantic si si-a facut debutul in America de Sud, acolo unde vizeaza principalele doua piete emergente, Argentina si Brazilia. Initial, modelul dezvoltat la uzinele din Mioveni incercase marea cu degetul in Venezuela, Columbia si Ecuador, insa grupul Renault a decis acum sa-l produca pe tarim sud-american. Mai mult decit atit, Logan – comercializat sub sigla Renault in Argentina si Brazilia, dar in Mexic sub blazon Nissan – va fi adaptat corespunzator pietei sudamericane.

Probabil cea mai spectaculoasa conversie se anunta a fi cea a motorului pe bioetanol, combustibil national in Brazilia. Ce importanta detine insa acest tip de carburant in tara cu cea mai mare suprafata din America Latina? Ei bine, etanolul reprezinta o veritabila miza pentru Brazilia, stat in care respectivul combustibil ecologic a avut, in perioada 1976-2002, un impact asupra balantei nationale de plati estimat la 52 de miliarde de dolari! Lansat in 1975, planul national Proalcool a ramas si astazi, la nivel mondial, cel mai important program de energie reinnoibila. Conceput ca o alternativa strategica de inlocuire a derivatelor petroliere cu alcool, planul a cunoscut un asemenea succes, incit Brazilia s-a confruntat cu o penurie de alcool in anii 90 (moment in care parcul national cuprindea mai bine de 90% din vehicule alimentate cu etanol). Urmare logica, proprietarii de automobile aveau sa-si piarda increderea in planul statal, au boicotat modelele ce utilizau 100% alcool si s-au reorientat spre versiunile pe benzina, alimentate cu un amestec de 25% alcool. Statul a reactionat insa si, in 2002, Brazilia a pus la punct un nou tip de motor, botezat fl exifuel, si capabil sa utilizeze un nou amestec de carburant. Propulsorul poate functiona fi e cu un derivat petrolier ce contine un amestec de benzina cu 25% alcool anhidru (n.r. – din care a fost extrasa apa), fi e cu alcool hidratat. Cele doua tipuri de combustibil sint prezente si astazi la toate statiile de benzina din Brazilia.

Continuarea in SportMagazin powered by Kicker de luni 11 iunie 2007

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here