INTERVIU/ Pilotul sexy Alina Bunica

0
87

Vicecampioană naţională de karting în 2004, alina Carmina Bunică a decis în 2007 să îşi încerce norocul şi în Campionatul de raliuri al româniei, fiind singura femeie înscrisă în competiţie. Pionieră într-un domeniu monopolizat aproape în totalitate de bărbaţi, Alina a urcat pe treapta secundă la clasa debutanţi, iar anul acesta speră ca la volanul noii sale maşinii, CitroÔn Saxo, să devină o prezenţă constantă pe podiumul de premiere la grupa N

Click aici pentru pictorialul sexy cu Alina Bunica!

SportM: La ce vîrstă ai avut primul contact cu motorsportul?
Alina Bunică: Pe la 15 ani m-am apucat de karting. Începînd cu anul trecut, am decis să îmi încerc şansa şi la raliuri. Deşi am vîndut între timp kartul, am rămas totuşi pasionată de acest sport.

SportM: Ce te-a atras către acest domeniu?
Alina Bunică: Cînd eram mică, mergeam împreună cu tata să asist la cursele de VTM, şi probabil de acolo mi-a intrat microbul în sînge.

SportM: Cum a fost trecerea de la karting la probele speciale din Campionatul Naţional de Raliuri?
Alina Bunică: Diferă destul de mult cele două ramuri. În primul rînd, tracţiunea este diferită. La maşinile de raliuri, tracţiunea este pe faţă, şi altfel se iau curbele. Mi-a fost puţin dificil la debut, dar m-am acomodat apoi. Am făcut în 2007 şcoala de pilotaj cu Titi Aur şi m-a ajutat acest lucru.

SportM: Mulţi piloţi din karting aleg ulterior o carieră în cursele de monoposturi. De ce nu ai optat pentru această variantă?
Alina Bunică: Pentru că în România nu există circuite de viteză. Pardon… de fapt nu avem nici măcar unul compatibil cu normele federaţiei internaţionale. Încă de cînd evoluam în karting, existau promisiuni că se va construi ceva, dar totul a rămas în acest stadiu…

SportM: În luna august se va desfăşura în jurul Palatului Parlamentului a doua ediţie a Bucharest Challenge. Vei participa în această etapă din calendarul FIA GT?
Alina Bunică: Eu aş vrea, dar depinde şi de sponsori. Pentru a putea concura, maşina mea, CitroÔn Saxo, ar trebui setată pentru asfalt, şi acest lucru necesită bani.

SportM: În afară de automobilism, mai practici şi alt sport?
Alina Bunică: Fac aerobic pentru întreţinere. Mă ajută şi la raliuri, pentru că e nevoie şi de rezistenţă fi zică atunci cînd afară sînt 40 de grade.

SportM: Cum te comporţi în trafic în viaţa de zi cu zi?
Alina Bunică (rîde): Nu plec chiar cu scîrţ de la stop, dar recunosc însă că uneori sînt puţin mai agitată şi bag viteză.

SportM: Depăşeşti graniţa celor 100 de kilometri în Bucureşti?
Alina Bunică: Şşş… cu atenţie la radar, bineînţeles. Se mai uită unii ciudat la mine, ţinînd cont că pilotez o maşină sport Mitsubishi Evo Lancer 8. Îmi tot aud urechile vorbe de genul “Uite-o pe bruneta aia bună, ce maşină bengoasă are iubitul ei!”.

SportM: Este motorsportul în general o lume a bărbaţilor?
Alina Bunică: Cu siguranţă, nu se poate nega asta. Au început însă să apară şi femei pilot. Mai puţine în România, pentru că la noi există încă mentalitatea că locul femeii este la cratiţă.

SportM: Faptul că eşti femeie te ajută să obţii mai uşor contracte de publicitate?
Alina Bunică: E un capitol foarte delicat, din păcate, sponsorii se găsesc foarte greu, indiferent dacă eşti fată sau băiat. Din bugetul anual necesar, care se ridică la 35.000 de euro, mai mult de jumătate sînt asiguraţi dn resurse proprii, părinţii fi ind cei care mă ajută.

SportM: Te tentează să încerci şi rolul de copilot?
Alina Bunică: Prefer să fi u la volan , îmi place mai mult să conduc decît să mă ocup de navigare. Aş alege această variantă cu o singură condiţie: în stînga mea să fi e Sebastian Loeb (rîde)…

SportM: Te poţi întreţine exclusiv din automobilism?
Alina Bunică: Doar dacă eşti un pilot foarte valoros şi în urma sponsorizărilor îţi mai rămîn şi ţie ceva bani să pui deoparte. Sînt puţine cazuri în România deocamdată. Sînt studentă în anul cinci la Facultatea de Drept şi e posibil să mă orientez către o carieră în domeniu după terminarea studiilor.

SportM: Este motorsportul apanajul oamenilor cu bani la noi?
Alina Bunică: Oarecum. Există şi piloţi talentaţi care nu au ocazia să concureze în Campionatul Naţional de Raliuri din cauza situaţiei financiare, dar asta nu înseamnă că a avea bani e sufi cient. E doar un avantaj faţă de prima categorie.

SportM: Ce obiective ţi-ai propus pentru acest sezon în CNR?
Alina Bunică: Sper să pot urca pe podium la grupa N2, dar nu o să fi e uşor, pentru că sînt înscrişi 17 participanţi.

SportM: Ai accepta să fi i prezentatoarea unei emisiuni auto la televizor?
Alina Bunică: Da, de ce nu! Chiar mi-ar face mare plăcere, şi, dacă se va ivi ocazia să merg la un casting, nu voi refuza oferta. Televiziunea e un domeniu care mă atrage.

SportM: Te-ar atrage o carieră în modelling? Te-ai vedea defilînd pe un podium de premiere?
Alina Bunică: Nu am avut tangenţe cu modeling-ul, dar am participat la mai multe şedinţe foto pentru reviste auto şi mi se pare ceva interesant.

SportM: Dacă vei avea un copil, vei continua să concurezi la raliuri?
Alina Bunică: M-am gîndit deja la acest aspect şi probabil voi lua o pauză pînă va creşte puţin şi cel mic, pentru că are nevoie de o mamă alături. După aceea, cine ştie, poate vom merge împreună la curse, fi ecare cu maşina lui…

SportM: Care ţi se pare cel mai sexy sportiv din România?
Alina Bunică: Pe bune că nu m-am gîndit niciodată la treaba asta. Chiar nu am vreo preferinţă.

SportM: Ce hobby-uri ai?
Alina Bunică: Îmi place mult să merg la mare şi la schi. Chiar dacă sună a clişeu, sînt o mare fană a călătoriilor. Am vizitat mai multe ţări din Europa, dar am avut ocazia să merg şi în Dubai şi am rămas impresionată de oraş.

SportM: Ştii să găteşti?
Alina Bunică: Da, în general mă descurc binişor. Totuşi, din cauza programului, gătesc destul de rar.

SportM: Ce model de maşină îţi place cel mai mult? Preferi un automobil sport decapotabil sau o limuzină de lux?
Alina Bunică: Toată gama BMW în general, iar modelul preferat este BMW Z3. Este o maşină sport, dar care benefi ciază totodată şi de fi nisaje drăguţe. Nu am încă banii necesari, dar sper ca pe viitor să îmi pot cumpăra şi eu o astfel de maşină.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here