FORMULA1/ Tatsujin Alonso!

0
62

Fernando Alonso a cîştigat Marele Premiu al Japoniei, obţinînd a doua victorie consecutivă a sezonului. Felipe Massa şi Lewis Hamilton au avut o cursă dificilă

Deşi nu se mai poate implica în lupta pentru titlul mondial, Fernando Alonso (Renault) este într-o formă de zile mari. Maestrul spaniol, pentru că asta înseamnă “tatsujin”, a cîştigat şi Marele Premiu al Japoniei de la Fuji, după succesul nocturn din Singapore, în ciuda faptului că a plecat de pe poziţia 4 a grilei. Candidaţii la titlul mondial, Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) şi Felipe Massa (Ferrari), au fost în pole position, respectiv pe locul 5.

Amîndoi însă au avut probleme în prima parte a cursei. Kimi Raikkonen (Ferrari) a plecat mai bine decît Hamilton, i-a luat faţa, dar britanicul l-a atacat în primul viraj şi l-a scos în exterior, manevră pentru care a fost penalizat cu un drive-through. Puţin mai tîrziu, căzut în pluton, Lewis l-a atacat pe Massa într-o şicană, a trecut de acesta, dar brazilianul a revenit şi l-a acroşat pe britanic. Felipe a primit şi el un drive-through, în timp ce Hamilton s-a învîrtit şi a pierdut foarte mult timp. Astfel, candidaţii la titlu erau la un moment dat pe ultimele două poziţii din pluton.

De incidentele din primul tur au profitat din plin Robert Kubica (BMW Sauber) şi Fernando Alonso (Renault), care au ţîşnit în frunte şi au rămas pe primele două poziţii pînă la sfîrşitul cursei. Kubica a condus pînă la prima oprire la boxe. Alonso a profitat de faptul că a rămas ceva mai mult pe pistă decît polonezul, a făcut cîteva tururi rapide, iar la ieşirea de la boxe s-a poziţionat în faţa lui Kubica. Informat prin radio că pilotul BMW va sta cu aproximativ cinci tururi mai mult pe pistă pînă să facă a doua oprire la boxe, Alonso a forţat şi şi-a mărit avansul, reuşind să rămînă în frunte pînă la final.

În spatele lor, Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes) a rulat o bună parte a cursei pe locul trei, pînă cînd motorul maşinii sale a cedat. Astfel că pe ultima poziţie a podiumului a urcat Raikkonen, care a adus puncte extrem de importante echipei Ferrari, italienii reuşind să treacă la loc în fruntea clasamentului general al constructorilor, înaintea rivalilor de la McLaren.

Nelson Piquet a ratat ocazia de a se lupta, după ce a făcut o greşeală în ultimele tururi. Oricum, un start bun şi o strategie perfectă l-au ajutat pe brazilian să termine pe locul 4, după ce luase startul de pe 12. Jarno Trulli a reuşit poziţia a 5-a pentru Toyota, în timp ce coechipierul său, Timo Glock, s-a retras cu probleme la suspensie. Toro Rosso a reuşit din nou să termine în puncte cu ambele maşini, Sebastien Bourdais şi Sebastian Vettel venind pe 6, respectiv 7. Însă, după finalul cursei, Bourdais a fost penalizat cu 25 de secunde pentru un acroşaj cu Massa, francezul fiind retrogradat din zona punctelor, brazilianul de la Ferrari urcînd pe locul 7 (după ce trecuse linia de sosire pe 8), care îi aduce două puncte.

Astfel, Massa s-a apropiat la cinci puncte de Hamilton la clasamentul general cu două etape înainte de final. Următoarea rundă, Marele Premiu al Chinei, va avea loc weekend‑ul viitor, la Shanghai.

Raikkonen acuză

Kimi Raikkonen a declarat după cursă că a fost lovit de ambii piloţi McLaren în timpul incidentului din primul viraj. “Am avut un start destul de bun, dar cînd am vrut să virez, ambele maşini McLaren m-au lovit pe rînd şi nu am avut încotro decît să mă duc drept înainte, în afara pistei. Am pierdut multe locuri şi am avut şi ceva probleme la maşină”, a declarat finlandezul.

Bourdais dă vina pe Massa

Sebastien Bourdais susţine că Massa este de vină pentru coliziunea dintre cei doi, chiar dacă stewarzii au decis să îl penalizeze pe el. “Pentru mine este foarte clar. Da, am ieşit de la boxe şi am fost foarte atent”, a spus francezul. “Am stat pe interior şi nu l-am împins în afară. Am făcut tot ce a fost posibil să nu intru în el, dar a virat ca şi cum eu nici nu existam acolo.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here