Formula1/ Revansa McLaren

0
59

Pilotul echipei McLaren Mercedes, Lewis Hamilton, a plecat din pole position şi a cîştigat lejer prima etapa din sezonul 2008 de Formula 1, Marele Premiu al Australiei. Nick Heidfeld (BMW Sauber) şi Nico Rosberg (Williams Toyota) au completat podiumul, în timp ce ambele monoposturi Ferrari au abandonat cu probleme tehnice dupa o serie de erori ale piloţilor Kimi Raikkonen şi Felipe Massa.

Mai mult decît atît, la un moment dat se parea ca McLaren va obţine dubla, dar noul coechipier al lui Hamilton, Heikki Kovalainen, a fost suficient de ghinionist sa piarda teren înainte de a face ultima oprire la boxe. El a recuperat şi a terminat cursa pe cinci, dupa o lupta frumoasa cu Fernando Alonso (Renault), care a încheiat pe patru cu o maşina net inferioara celor de top, însa mergînd constant şi avînd o buna strategie.

Multe abandonuri

Cursa a fost haotica înca de la start. În timp ce Hamilton, Robert Kubica (BMW Sauber) – plecat de pe poziţia a doua pe grila – şi Kovalainen conduceau dupa primul viraj, în spatele lor Massa a ieşit în decor şi a rupt nasul maşinii, încercînd sa treaca de Heikki. S i mai în spate s-a creat un adevarat meleu, din care Sebastian Vettel (Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Force India), Mark Webber (Red Bull Renault), Anthony Davidson (Super Aguri) şi Jenson Button (Honda) au ieşit şifona ţi şi au abandonat dupa primul tur, iar debutantul Kazuki Nakajima (Williams Toyota) a trebuit sa schimbe nasul maşinii.

Raikkonen a avut un start foarte bun şi a progresat excelent în pluton, urcînd de pe 15 – locul de pe care a plecat din cauza unor probleme la pompa de benzina în calificari – pîna pe opt. Însa apoi a ramas blocat în spatele lui Rubens Barrichello (Honda) timp de 18 tururi.

Dublu abandon Ferrari

Kubica a fost primul dintre piloţii fruntaşi care a intrat la boxe, revenind apoi în plin trafic. Astfel, Kovalainen a urcat pe locul doi dupa ce a realimentat şi el, în timp ce Raikkonen – care avea o strategie cu o singura oprire – a urcat pe locul trei, exact în spatele compatriotului sau de la McLaren.

Massa nu a reuşit sa avanseze prea mult în pluton, iar în turul 25 a adus din nou pe pista safety car-ul, dupa ce l-a scos în decor pe David Coulthard (Red Bull Renault). La scurt timp dupa incident, Massa a abandonat din cauza unor probleme la motor.

Dupa restart, Raikkonen a început sa îl atace pe Kovalainen, iar în virajul al treilea a încercat sa îl depaşeasca pe interior. Însa a venit prea tare şi a ieşit în decor, cazînd în spatele plutonului. Ceva mai tîrziu, Kimi a mai facut şi o pirueta în acelaşi loc. Între timp, Hamilton s-a distanţat de Kovalainen, care era urmarit acum de Heidfeld şi Rosberg.

Kovalainen a stat cel mai mult pe pista, însa a avut ghinion, pentru ca safet car-ul a ieşit pe traseu exact înainte de ultima sa oprire la boxe, cînd Timo Glock a distrus monopostul Toyota, lasînd multe debriuri pe pista.

Aşteptînd sa se deschida linia boxelor, Kovalainen a ajuns în coada plutonului, în timp ce Hamilton a pastrat şefia cursei dupa restart şi a cîştigat, urmat de Heidfeld şi Rosberg.

Debutantul Sebastien Bourdais (Toro Rosso) era pe locul patru, însa, cu trei tururi înainte de final, maşina sa a cedat. Astfel, Alonso şi Kovalainen au urcat pe patru, respectiv pe cinci. Rubens Barrichello a adus locul şase pentru Honda, în timp ce pe şapte şi opt s-au clasat Nakajima şi Bourdais, acesta din urma fiind ultimul pilot care a abandonat, în condiţiile în care cursa a fost încheiata doar de cei şapte din faţa sa.

           

Integral in numarul 102
(18-24 martie 2008)
Sport Magazin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here