FORMULA1 – NURBURGRING/ Miza pe german

0
85

Sebastian Vettel speră să obţină victoria în cursa de casă de la Nurburgring, după ce l-a bătut pe Jenson Button pe terenul acestuia, la Silverstone

Pentru foarte mulţi ani de zile, germanii au fost fani Ferrari. La Hockenheim şi la Nurburgring, nemţii veneau în valuri pentru a urmări succesele lui Michael Schumacher, cel care a fost idolul lor. Însă acum, toată sufl area din Germania este alături de noul erou al motorsportului din această ţară, Sebastian Vettel. Tânărul pilot de la Red Bull Racing a făcut până acum un sezon absolut senzaţional, fiind singurul care a reuşit să îl bată pe Jenson Button şi pe cei de la Brawn GP.

Scurtă istorie

Dacă mulţumită, în mare măsură lui Vettel, Marele Premiu al Germaniei va avea parte anul acesta de o audienţă numeroasă, să vedem ce s-a întâmplat în trecut în această cursă. Etapa germană a făcut parte din calendarul Formulei 1 încă din 1950, anul în care această competiţie a luat naştere. Pe atunci, cursa se desfăşura pe celebrul Nordscheleife, versiunea veche a circuitului de la Nurburgring, care avea o lungime de peste 20 km. Prima cursă memorabilă pe circuitul localizat în nordul Germaniei, în zona Eifel, a avut loc în 1957. Juan Manuel Fangio a reuşit o revenire spectaculoasă, prinzând din urmă maşinile Ferrari pilotate de Mike Hawthorn şi Peter Collins. După ce a bătut de mai multe ori recordul pe tur, Fangio i-a depăşit pe cei doi şi a obţinut o victorie remarcabilă.

În 1968, Jackie Stewart a fost responsabil cu spectacolul. Pe o ploaie torenţială şi pe o vizibilitatea extrem de scăzută, scoţianul s-a impus la comenzile unei maşini Matra l-a un avans de peste 4 minute faţă de următorul clasat! A venit însă şi tragedia din 1976, când a avut loc ultima cursă pe Nordschleife, care a fost abandonat din motive de securitate. Maşina Ferrari a lui Niki Lauda a ieşit în decor şi s-a transformat, brusc, într-o minge de foc. Ceilalţi piloţi au oprit şi l-au salvat pe austriac, care s-a ales doar cu numeroase arsuri. În ciuda acestui accident nefericit, Lauda a revenit şi a mai câştigat încă două titluri de campion mondial după tragedie.

Însă Nurburgring şi-a pierdut locul în calendar, Hockenheim devenind gazda Marelui Premiu al Germaniei. Şi acest traseu a fost unic în Formula 1 timp de mulţi ani, mai ales datorită celebrei porţiuni de viteză din zona împădurită. El a fost însă modernizat şi redesenat, pentru a oferi condiţii mai bune de siguranţă pentru piloţi. Recent, Marele Premiu al Germaniei se aleargă alternativ, la Hockenheim şi Nurburgring.

Revanşa lui Button?

Înaintea ultimei etape din acest sezon, cea de la Silverstone, aş fi spus fără ezitare că Brawn GP sunt favoriţi la Nurburgring. Însă Red Bull Racing a demonstrat o formă foarte bună şi a venit în Anglia cu o maşină extrem de competitivă, cu care Vettel şi Mark Webber au dominat fără probleme tot weekendul. După ce l-a bătut pe Jenson Button chiar pe terenul acestuia, teoretic Vettel pleacă drept favorit pentru etapa sa de casă. În plus, se ştie că monoposturile Brawn GP nu se comportă prea bine la temperaturi scăzute, lucru susţinut de cursa de la Silverstone. Vremea în regiunea Eifel este extrem de schimbătoare, iar ploaia poate apărea oricând. În aceste condiţii, piloţi ca Fernando Alonso, Lewis Hamilton sau Kimi Raikkonen se pot descurca de minune. Însă, dacă ne luăm după performanţele maşinilor Renault, McLaren Mercedes şi Ferrari, se pare că doar Raikkonen ar avea şanse să le strice socotelile favoriţilor. Pentru puncte se vor mai bate şi Toyota sau Williams, dar şansele lor la victorie nu sunt prea mari pe acest circuit.

În concluzie, ca şi până acum, Button şi Vettel pleacă în mod detaşat cu prima şansă în Marele Premiu al Germaniei. Califi cările au loc sâmbătă 11 iulie, cu începere de la ora 15:00, iar cursa va avea loc duminică, 12 iulie, de la aceeaşi oră. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here