FORMULA1: MP al Statului Singapore/ Gustul victoriei

0
85

După mai mult de un an, Fernando Alonso reuşeşte o nouă victorie de Grand Prix, cîştigînd Marele Premiu al Singapore

Fernando Alonso a plecat de pe locul 15 pe grila de start şi, cu toate acestea, a obţinut prima victorie pentru Renault din ultimii doi ani, după ce safety car-ul şi-a pus amprenta asupra primului Mare Premiu al Singapore.

Nico Rosberg a recuperat timpul pierdut în urma unei penalizări şi a venit pe locul secund pentru Williams, iar Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) şi-a mărit avansul în clasamentul general faţă de Felipe Massa (Ferrari), terminînd pe locul trei.

După ce a avut probleme tehnice în calificări, Alonso a fost prins în pluton imediat după start, în timp ce, în fruntea cursei, Massa se distanţa de Hamilton. Cei doi s-au îndepărtat de Kimi Raikkonen (Ferrari), dar campionul mondial şi-a intrat în ritm şi a efectuat cîteva tururi rapide pînă la prima oprire la boxe. Mai în spate, Robert Kubica (BMW) şi Heikki Kovalainen (McLaren) s-au atins uşor, permiţîndu-le lui Sebastian Vettel (Toro Rosso) şi Timo Glock (Toyota) să cîştige poziţii.

Însă cursa a fost neutralizată de safety car în turul 14, cînd Nelson Piquet şi-a distrus monopostul Renault, proptindu-l în zidul de protecţie. A fost momentul ideal pentru Alonso, care, plecat cu o strategie agresivă, tocmai efectuase prima oprire la boxe în turul 12, cînd se afla pe locul 11. Avînd puţin combustibil la bord, Kubica şi Rosberg nu au mai rezistat pe pistă pînă la deschiderea liniei boxelor şi au fost nevoiţi să intre mai devreme, primind penalizări.

La scurt timp după aceasta a venit dezastrul pentru Massa. Brazilianul a venit la pit stop, dar sistemul semi-automat al Ferrari de coordonare a opririi i-a dat verde brazilianului prea repede, acesta plecînd cu furtunul de alimentare după el.

După ce a şi lovit un mecanic cu furtunul, brazilianul a fost nevoit să oprescă la finele liniei boxelor şi să îi aştepte acolo pe mecanici să vină să îi desprindă furtunul. Ca tacîmul să fie complet, Felipe a mai primit şi o penalizare drive-through, pentru că i s-a dat drumul să plece de la boxe exact cînd Adrian Sutil trecea prin dreptul său. Astfel, de pe primul loc, Massa a ajuns tocmai ultimul.

După restart, Rosberg s-a trezit în frunte, urmat de Jarno Trulli (Toyota) şi Giancarlo Fisichella (Force India), care mergeau cu o singură oprire, Kubica, Alonso, cele două monoposturi Red Bull şi Hamilton.

Pînă ce oficialii i-au anunţat penalizarea lui Rosberg, acesta a avut timp să îşi creeze un avantaj, folosindu-se şi de faptul că Trulli şi Fisichella, mult mai lenţi, îi ţineau pe ceilalţi în spate. Rosberg a revenit după penalizare exact în faţa lui Hamilton, în timp ce Alonso a rămas lider după ce Trulli şi Fisichella au intrat la boxe.

Aceasta a fost şi ordinea pînă la finalul cursei, deşi safety car-ul a mai intrat încă o dată pe pistă în turul 50, cînd Sutil s-a izbit de parapet, încercînd să îl evite pe Massa, care s-a învîrtit în faţa lui. Deşi plutonul a fost strîns în spatele lui Alonso, spaniolul a reuşit să reziste în frunte pînă la fi nalul cursei, obţinînd a 20-a victorie din cariera sa.

Clasament MP al Singapore

Loc Pilot Echipă Timp

1. Alonso Renault 1h57:16,304s
2. Rosberg Williams-Toyota +2,957s
2. Rosberg Williams-Toyota +2,957s
3. Hamilton McLaren-Mercedes +5,917s
4. Glock Toyota +8,155s
5. Vettel Toro Rosso-Ferrari +10,268s
6. Heidfeld BMW Sauber +11,101s
7. Coulthard Red Bull-Renault +16,387s
8. nakajima Williams-Toyota +18,489s
9. Button Honda +19,885s
10. Kovalainen McLaren-Mercedes +26,902s
11. Kubica BMW Sauber +27,975s
12. Bourdais Toro Rosso-Ferrari +29,432s
13. Massa Ferrari +35,170s
14. Fisichella Force India-Ferrari +43,571s
15. Raikkonen Ferrari +4 tururi

Piloţi

1. Hamilton 84p
2. Massa 77p
3. Kubica 64p
4. Raikkonen 57p
5. Heidfeld 56p
6. Kovalainen 51p
7. Alonso 38p
8. Vettel 27p
9. Trulli 26p
10. Glock 20p
11. Webber 20p
12. Rosberg 17p
13. Piquet 13p
14. Barrichello 11p
15. Nakajima 9p
16. Coulthard 8p
17. Bourdais 4p
18. Button 3p

Constructori

1. McLaren-Mercedes 135p
2. Ferrari 134p
3. BMW Sauber 120p
4. Renault 51p
5. Toyota 46p
6. Toro Rosso-Ferrari 31p
7. Red Bull-Renault 28p
8. Williams-Toyota 26p
9. Honda 14p

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here