FORMULA1: MP al Statului Singapore/ Aventura in necunoscut

0
87

Marele Premiu al Singapore este prima cursă din Formula 1 ce va avea loc în nocturnă. În acelaşi timp, este şi una 100% nouă pentru toate echipele

Weekend-ul viitor va avea loc prima ediţie a Marelui Premiu al Singapore, cursă ce va reprezenta o mare provocare pentru toţi piloţii. Nu numai că va fi prima care se va desfăşura la lumina reflectoarelor, dar este şi una complet nouă pentru toată lumea, pe un circuit stradal, şi se va termina tîrziu în noapte, cînd organismul este obişnuit să fie deja la somn. Aşadar urmează o cursă interesantă şi pentru pariori, pentru că orice este posibil.

Trecînd însă peste toate acestea, în momentul de faţă principala problemă care se pune este cum se pregăteşte fiecare pilot pentru această etapă în care vor trebui să alerge noaptea. Pentru mulţi dintre ei, principala preocupare nu este cum se va vedea în nocturnă, ci cum să rămînă adaptaţi la fusul orar european. Cursa şi calificările vor avea loc seara tîrziu, după ora locală, piloţii urmînd să rămînă la circuit pentru şedinţele cu inginerii pînă la ora trei noaptea.

Marele Premiu al Singapore va avea loc în acest weekend, calificările urmînd să înceapă sîmbătă, 27 septembrie, la ora 17:00, ora României, iar cursa urmînd să aibă loc duminică, 28 septembrie, la ora 15:00.

Giancarlo Fisichella, Force India:

“Mă voi pregăti intens pe simulator, cred că este singurul lucru pe care îl pot face de la distanţă, ca să cunosc cît de cît traseul. În rest, nu este o mare problemă pentru mine, deoarece de obicei mă trezesc tîrziu dimineaţa şi mă culc tîrziu seara.”

Kimi Raikkonen, Ferrari:

“Nu ştiu la ce oră este cursa. Este seara? Foarte bine. Îmi place să stau treaz seara şi în timpul nopţii. Îmi place să dorm în fiecare zi pînă la prînz, aşa că pare a fi o cursă perfectă pentru mine. Mă simt mai bine, mai proaspăt seara decît dimineaţa. Condiţiile vor fi aceleaşi pentru toată lumea, din punctul de vedere al vizibilităţii, probabil riscurile de ploaie urmînd a fi mai mari seara în acea parte a lumii.”

Jarno Trulli, Toyota:

“Mă voi duce seara să văd cum arată circuitul şi voi încerca să-l înţeleg. Nu văd ce aş putea face mai mult. Cel mai important este să îţi păstrezi metabolismul pe fusul orar din Europa.”

Jenson Button, Honda:

“Voi lucra pe simulator ca să mă familiarizez cu circuitul. Plănuiesc să ajung în Singapore exact înainte de începutul evenimentelor, pentru a mă obişnui cu fusul orar. De obicei, este recomandat la cursele de departe să te duci cît mai devreme, însă acum trebuie să rămînem pe fusul european. Va trebui să stau treaz pînă la opt dimineaţa, ora locală, să dorm aproape toată ziua şi să încep treaba cu inginerii la circuit pe la cinci după-amiaza. În plus, abia aştept să văd cum se va merge în nocturnă.”

Lewis Hamilton, McLaren:

“Abia aştept să vizitez ţara, să încerc mîncarea tradiţională şi să văd cum este circuitul. Nu am mai alergat niciodată noaptea, aşa că va fi interesant. Voi încerca să rămîn setat pe fusul orar din Marea Britanie, adică mă voi trezi pe la două după-amiaza şi mă voi culca pe la trei dimineaţa.”

Fernando Alonso, Renault:

“Din punctul de vedere al pregătirii fizice, nu am făcut nimc deosebit. M-am antrenat ca pentru orice altă cursă. Însă am discutat cu fizioterapeutul şi cu alţi membri ai echipei despre programul din weekend-ul cursei. Am decis că nu trebuie să ne adaptăm la fusul local, ci să rămînem pe cel european, pentru a a avea cît mai multă energie în timpul cursei. Acest lucru va fi foarte important atît pentru piloţi, cît şi pentru ceilalţi membri ai echipei.”

David Coulthard, Red Bull:

“Voi sta treaz pînă seara tîrziu, voi merge în cluburi de noapte şi voi mînca mulţi morcovi, se pare că te ajută să vezi mai bine pe întuneric. Voi lucra pe simulator şi voi merge în prima parte a săptămînii în Singapore. După ce ajung acolo, voi merge la circuit. O să merg pe el pe jos, cu bicicleta, tîrîş, la altcineva în spate – cum vreţi voi, aşa o să merg!”

Mark Webber, Red Bull:

“Nu vor fi mari diferenţe faţă de alte curse, chiar dacă startul va fi cu şase ore mai tîrziu decît de obicei. Cea mai mare problemă este că antrenamentele de vineri şi calificările se vor termina tîrziu, după care vor urma discuţiile cu inginerii, aşa că vom pleca de la circuit la multe ore după miezul nopţii. Vor fi nişte zile lungi. Va trebui să fiu proaspăt seara tîrziu, lucru destul de greu pentru unul ca mine, care se scoală dimineaţa devreme. Ca să fac cunoştinţă cu pista, am folosit, ca majoritatea piloţilor, un simulator.”

Nico Rosberg, Williams:

“Mă voi pregăti pe simulator, dar asta mă va ajuta doar să învăţ ordinea virajelor şi atît. La faţa locului voi face mai multe tururi de circuit pe scuter, însă asta nu va fi decît o încălzire. O pistă poţi să o cunoşti în detaliu doar din cockpit, aşa că antrenamentele vor fi esenţiale. Avînd în vedere că trebuie să rămîn pe fusul orar european, voi merge acolo cît se poate de tîrziu, iar în primele nopţi voi merge în cluburi şi voi dormi ziua.”

Robert Kubica, BMW Sauber:

“Sincer, nu cred că voi face ceva diferit faţă de ce fac la alte etape. Voi lucra pe simulator şi am vorbit cu Mark Webber, care a fost acolo. Voi descoperi realitatea cînd voi ajunge la circuit şi cînd mă voi plimba pe el, lucru ce se va întîmpla miercuri. Este un traseu stradal, iar eu am mers întotdeauna bine pe asemenea circuite. Nu îmi fac probleme pentru ora startului, pentru că sînt convins că pista va fi bine luminată şi că voi avea timp să mă obişnuiesc cu aceste condiţii.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here