FORMULA1: MP al Japoniei/ Sub muntele Fuji

0
77

Marele Circ se opreşte weekend-ul viitor pe legendarul circuit de la Fuji, pentru Grand Prix-ul Japoniei

După ce piloţii au alergat în premieră absolută în nocturnă, în Singapore, Formula 1 rămîne pe continentul asiatic, deplasîndu-se ceva mai la est, în Japonia. Duminică se va disputa Marele Premiu al acestei ţări, pe circuitul Fuji, aflat chiar la poalele celebrului munte cu acelaşi nume. Această pistă a fost inclusă în calendar anul trecut, revenind după o pauză de 30 de ani. Circuitul Fuji Speedway a fost renovat special, el găzduind ultima oară o cursă de Formula 1 în 1977, cînd legendarul James Hunt s-a impus la volanul unui monopost McLaren Ford.

Fuji a înlocuit în calendar nu mai puţin faimosul traseu de la Suzuka, considerat circuitul de casă al celor de la Honda. Renovarea pistei de la Fuji s-a făcut pe banii celor de la Toyota, care au investit enorm pentru ca această locaţie administrată de ei să revină în calendarul Marelui Circ.

Anul trecut am avut o cursă spectaculoasă, în care vremea schimbătoare, de munte, a jucat un rol important. Ploaia a stricat multe socoteli, victoria revenindu-i britanicului Lewis Hamilton (McLaren Mercedes), care a terminat înaintea lui Heikki Kovalainen (Renault) şi Kimi Raikkonen (Ferrari). În 2008, Hamilton şi Kovalainen sînt coechipieri la McLaren, echipă ce pleacă cu prima şansă în cursa din Japonia. Anul trecut, gruparea britanică a demonstrat că are o maşină bine adaptată acestui circuit, iar în acest sezon situaţia este asemănătoare. În plus, McLaren şi Hamilton se află într-o formă bună, aflîndu-se la şefia ambelor clasamente, cel al constructorilor, respectiv cel al piloţilor. Circuitul de la Fuji are o lungime de 4,5 kilometri, cu o linie dreaptă foarte lungă. În rest, este foarte virajat, amintind oarecum de forma traseului de la Indianapolis. Un asemenea traseu pare mai potrivit pentru monoposturile McLaren, care de-a lungul sezonului 2008 au avut rezultate bune pe circuitele mai sinuoase sau pe cele care combină o porţiune de viteză cu una mai virajată, cum ar fi Monaco, Hungaroring, Australia sau Silverstone. Mai mult decît atît, ambele titluri mondiale se joacă, iar Hamilton şi McLaren nu vor să facă nici un pas greşit.

O presiune mai mare este în tabăra celor de la Ferrari, care au ratat complet etapa din Singapore. Massa şi echipa au în continuare şanse reale la titlurile mondiale, fiind principalii adversari ai britanicilor menţionaţi mai devreme. Rămîne de văzut dacă Raikkonen îl va sprijini pe Massa în lupta lui cu Hamilton, ajutîndu-şi în acelaşi timp şi echipa.

Cît despre restul plutonului, trebuie să ne aşteptăm la evoluţii bune de la piloţii tehnici, care au dovedit că ştiu să îşi seteze bine monoposturile. Fernando Alonso (Renault) este în formă şi vine cu un moral bun după victoria din Singapore, iar monopostul francez lasă impresia că, în sfîrşit, a devenit competitiv. Nici Sebastian Vettel nu trebuie ignorat, el făcînd o cursă bună şi anul trecut la Fuji, abandonînd cînd se afla pe o poziţie fruntaşă.

Calificările pentru Marele Premiu al Japoniei vor avea loc sîmbătă, 11 octombrie, de la ora 08:00 (ora României), iar cursa va avea loc duminică, 12 octombrie, de la ora 07:30.

Senna, spre Formula 1

Bruno Senna, nepotul faimosului campion mondial Ayrton Senna, a recunoscut că are oferte pentru a alerga în Formula 1, dar totul depinde numai de el. Brazilianul de 25 de ani a terminat pe locul 2 în GP2, după Giorgio Pantano, şi a precizat că trebuie să dovedească că este mai rapid decît alţi pretendenţi la un volan în Marele Circ. “Am avut un sezon bun în GP2 şi am avut cîteva discuţii cu echipe din Formula 1. Competiţia este însă puternică şi trebuie să fiu rapid pentru a putea negocia un post de pilot titular, nu de pilot de teste”. Pînă acum, echipa cea mai interesată de serviciile lui Bruno Senna este Toro Rosso.

Schimbări în weekend-ul de cursă?

Formula One Teams Association (FOTA) pregăteşte o propunere de modificare a programului din weekend-urile de cursă. Proiectul se referă în special la ziua de vineri, cea rezervată antrenamentelor, care nu este foarte atractivă pentru fani. Echipele vor ca sesiunile de antrenament, sau măcar una dintre cele două, să fie înlocuite cu o sesiune de concurs eliminatorie, la finele căreia să se ofere premii în bani. Practic, este vorba de ceva similar cu vechiul sistem de calificări, doar că s-ar face mai multe perechi şi cel mai rapid pilot ar merge în turul următor, ca la turneele de tenis.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here