FORMULA1/ Lewis Hamilton, noul rege

0
89

În momentul în care Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) şi Felipe Massa (Ferrari) au ajuns la circuitul de la Interlagos, de lîngă Sao Paulo, diferenţa între ei era de 7 puncte în clasamentul general. Calcule se făceau multe, cel mai simplu fiind acela că Massa va cîştiga Marele Premiu al Braziliei, cursa lui de casă, situaţie în care Hamilton trebuia să termine în primele 5 locuri pentru a deveni campion. Ca o paranteză, pe lîngă faptul că Massa alerga acasă, el a mers tot timpul foarte bine pe circuitele pe care se aleargă în sens invers acelor de ceasornic.

Trecînd peste toate aceste aspecte, weekend-ul a debutat aşa cum se aştepta toată lumea, cu Massa foarte rapid şi cu Hamilton ţinînd aproape de el. În calificări, brazilianul de la Ferrari a reuşit pole-ul, fiind ceva mai uşor decît rivalul său. Lewis a avut ceva mai mult combustibil în ultima sesiune de calificări, anticipînd un debut de cursă pe o vreme duşmănoasă.

Vremea era urîtă la ora la care trebuie să se dea startul. Acest important moment al cursei a fost amînat cu 10 minute, toţi piloţii plecînd pe pneuri intermediare şi pe o pistă destul de umedă, chiar dacă ploaia se oprise de ceva timp. Situaţia s-a schimbat însă rapid, pentru că după cîteva tururi trasa ideală a devenit din ce în ce mai uscată, iar concurenţii au început să intre la boxe pentru a-şi echipa monoposturile cu pneuri de uscat, de compoziţie dură.

O bună parte a cursei s-a desfăşurat apoi destul de calm, fără prea multe evenimente. Opririle la boxe nu au adus foarte multe surprize, Massa rămînînd în fruntea cursei, deşi Sebastian Vettel (Toro Rosso) şi Fernando Alonso (Renault) erau destul de aproape în urma lui. Pentru brazilian asta nu conta foarte mult. El trebuia să cîştige, după care să spere că Hamilton nu va termina în primele cinci locuri.

Brazilianul a făcut tot ce a depins de el şi, profitînd din plin de pole position-ul obţinut sîmbătă, a reuşit să cîştige Marele Premiu al Braziliei, făcînd tot ce ţinea de el pentru cîştigarea titlului. Însă Hamilton a făcut şi el o cursă perfectă, din punctul lui de vedere. Nu a riscat nimic, nu s-a implicat inutil în lupta pentru podium şi şi-a văzut de treabă, singurul său scop fiind să termine pe primele cinci poziţii. Pînă la final, strategia lui şi a echipei McLaren Mercedes a fost cea potrivită, britanicul terminînd cursa pe locul 5 şi devenind noul campion mondial.

Finalul a fost absolut apoteotic. Ploaia a început în ultimele tururi, toată lumea intrînd la boxe, pentru a schimba pneurile, mai puţin Timo Glock (Toyota), care a rămas cu gume de uscat. În penultimul tur, Vettel l-a depăşit pe Hamilton, britanicul căzînd pe locul 6. Cînd toată lumea credea că Massa, învingătorul, este campion mondial, Vettel şi Hamilton au trecut de Glock, care nu mai putea controla maşina. Astfel, Hamilton a încheiat pe locul 5 şi a cîştigat titlul mondial!

Hamilton a devenit cel mai tînăr campion din istoria Formulei 1, fiind născut pe 7 ianuarie 1985. Pe numele său complet Lewis Carl Davidson Hamilton, el a fost botezat după marele campion la atletism Carl Lewis. La numai 10 ani, tînărul pilot de culoare a fost luat sub aripa protectoare de boss-ul McLaren, Ron Dennis, care l-a susţinut pînă în prezent. După numeroase titluri în karting, britanicul a debutat furtunos în Formula 1, luptîndu-se pentru titlu în 2007, sezonul său de debut, pînă în ultima etapă. În urmă cu un an, el a greşit şi a pierdut titlul tot la Interlagos, în Brazilia. Anul acesta, Hamilton a venit mult mai bine pregătit, a făcut o cursă mult mai inteligentă şi, chiar dacă nici măcar nu a terminat pe podium, a strîns suficiente puncte cît să devină campion mondial.

La constructori, Ferrari i-au învins pe cei de la McLaren şi şi-au adjudecat trofeul suprem.

Mai trebuie precizat că Fernando Alonso a adus un nou podium pentru Renault, dublul campion mondial dovedindu- şi valoarea şi reuşind pe final de sezon să facă din monopostul Renault unul care să se bată pentru victorie în fiecare cursă.

David Coulthard, aflat la ultima cursă din carieră, a abandonat în “S”-ul Senna, imediat după start, în urma unui acroşaj cu monopostul Renault al localnicului Nelson Piquet. Veteranul scoţian încheie astfel prematur o carieră ce poate fi considerată de excepţie, chiar dacă în palmaresul său nu există nici un titlu mondial.

Marele Premiu al Braziliei

Loc / Pilot / Echipă / Timp
1. Massa Ferrari 1h34:11,435s
2. Alonso Renault +13,298s
3. Raikkonen Ferrari +16,235s
4. Vettel Toro Rosso-Ferrari +38,011s
5. Hamilton McLaren-Mercedes +38,907s
6. Glock Toyota +44,368s
7. Kovalainen McLaren-Mercedes +55,074s
8. Trulli Toyota +1:08,433s

9. Webber Red Bull-Renault +1:19,666s
10. Heidfeld BMW Sauber la un tur
11. Kubica BMW Sauber la un tur
12. Rosberg Williams-Toyota la un tur
13. Button Honda la un tur
14. Bourdais Toro Rosso-Ferrari la un tur
15. Barrichello Honda la un tur
16. Sutil Force India-Ferrari la două tururi
17. Nakajima Williams-Toyota la două tururi
18. Fisichella Force India-Ferrari la două tururi

Cel mai rapid tur: Felipe Massa, 1:13,376s

Abandonuri:

Pilot / Echipă / În turul
Piquet Renault 1
Coulthard Red Bull-Renault 1

Clasamente generale

Piloţi:

1. Hamilton 98p
2. Massa 97p
3. Raikkonen 75p
4. Kubica 75p
5. Alonso 61p
6. Heidfeld 60p
7. Kovalainen 53p
8. Vettel 35p
9. Trulli 31p
10. Glock 25p
11. Webber 21p
12. Piquet 19p
13. Rosberg 17p
14. Barrichello 11p
15. Nakajima 9p
16. Coulthard 8p
17. Bourdais 4p
18. Button 3p

Constructori:

1. Ferrari 172p
2. McLaren-Mercedes 151p
3. BMW Sauber 135p
4. Renault 80p
5. Toyota 56p
6. Toro Rosso-Ferrari 39p
7. Red Bull-Renault 29p
8. Williams-Toyota 26p
9. Honda 14p

Force India schimbă macazul

Echipa Force India va miza cu începere de anul viitor pe un parteneriat tehnic cu McLaren şi va renunţa, cel mai probabil, la motoarele Ferrari. “Avem o excelentă relaţie cu Ferrari, le-am spus ce dorim, iar ei ştiu că discutăm cu McLaren. Dacă însă va trebui să punem capăt colaborării, o vom face ca între prieteni”, a declarat patronul echipei indiene, miliardarul Vijay Mallya, care şi-a arătat disponibilitatea de a rambursa eventualele costuri de dezvoltare iniţiate de Ferrari pentru motorul client 2009. Force India va primi de la McLaren ansamblul motor-transmisie şi noul sistem KERS, de recuperare de energie.

Lansare spaniolă pentru BMW

BMW Sauber îşi va lansa monopostul pentru sezonul viitor pe 20 ianuarie, la Valencia, au anunţat weekend-ul trecut responsabilii mărcii germane. După Toyota, care îşi va prezenta monopostul TF109 pe 16 ianuarie, la Koln, BMW Sauber a devenit astfel a doua echipă din Formula 1 care îşi oficializează data viitoarei lansări. Cel mai probabil, bavarezii urmează să aleagă o locaţie din centrul oraşului pentru prezentarea festivă, înainte de a transporta monopostul pe circuitul Ricardo Tormo, pentru primele tururi de pistă.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here