FORMULA1/ Dominatie Ferrari

0
60

Ferrari a reusit o dubla anticipata în Marele Premiu al Spaniei, o cursa marcata de abandonul tragic al lui Heikki Kovalainen, care a iesit în decor la o viteza mare

Kimi Raikkonen şi-a marit avantajul în clasamentul general, dupa ce l-a batut pe coechipierul sau, Felipe Massa, în Marele Premiu al Spaniei. Lewis Hamilton a terminat pe locul 3 într-o zi dificila pentru McLaren, coechipierul sau Heikki Kovalainen fiind dus cu elicopterul la spital dupa ce a suferit un accident violent în prima jumatate a cursei.

Dupa ce a reuşit sa se califice spectaculos pe prima linie a grilei, favoritul local, Fernando Alonso, nu a reuşit sa îi bucure pîna la final pe cei 132.600 de spectatori prezenţi în tribune. Motorul maşinii Renault a cedat în turul 33, cînd Alonso se afla pe locul 5.

Spaniolul a pierdut repede locul secund, fiind depaşit de Massa la start, în timp ce Hamilton s-a strecurat pe lînga Robert Kubica (BMW Sauber), urcînd pe 4. În timp ce Raikkonen se distanţa de Massa, ambele maşini Ferrari îl lasau în urma pe Alonso, care încerca sa scoata tot ce se poate dintr-o maşina mult mai puţin performanta.

Dupa cum era de aşteptat, Alonso a intrat primul la boxe dintre maşinile fruntaşe, în turul 16. Massa a fost urmatorul, dupa care au venit Raikkonen, Hamilton şi Kubica, în urmatoarele doua tururi.

Kovalainen a ramas mai mult în pista, pîna ce, în virajul al 9-lea, pneul stînga faţa a cedat, iar finlandezul, fara direcţie, s-a înfipt adînc direct în zidul de cauciucuri, la o viteza mare. Maşina medicala a venit rapid la faţa locului, scoţîndu-l pe Heikki din maşina McLaren.

S-a rulat apoi un timp sub safety car, iar cursa s-a reluat în turul 28, ordinea în frunte fiind relativ neschimbata, doar Alonso cazînd pe 5 dupa prima oprire la boxe. Primii patru piloţi au mers în aceeaşi ordine pîna la final, dubla reuşita de Ferrari propulsînd echipa pe primul loc la constructori, iar Raikkonen marindu- şi avantajul în ierarhia generala a piloţilor.

În urma numeroaselor incidente, Mark Webber (Red Bull Renault) a reuşit sa profite şi a terminat pe poziţia a 5-a, facînd o cursa buna şi distanţîndu- se de restul plutonului.

Jenson Button a avut o strategie buna şi a terminat pe locul 6, aducînd primele puncte ale sezonului pentru echipa Honda. Nico Rosberg (Williams Toyota) rula pe locul 7 pîna ce a fost nevoit sa abandoneze din cauza motorului, poziţia sa fiind preluata de coechipierul sau, debutantul japonez Kazuki Nakajima.

Ultimul punct l-a obţinut Jarno Trulli (Toyota), care s-a a at mereu în spatele lui Mark Webber, pîna ce a trebuit sa efectueze un pit stop suplimentar. El a reuşit pe final de cursa sa reziste atacului dezlanţuit al lui Nick Heidfeld (BMW Sauber), care a pierdut multe locuri în pluton dupa ce a primit o penalizare stop-and-go, din cauza ca a intrat la boxe cînd pit lane-ul era închis.

Giancarlo Fisichella a reuşit un merituos loc 10 pentru Force India, luptîndu-se pentru ultimul punct pîna la ultima oprire la boxe. Coechipierul sau, Adrian Sutil, a abandonat în primul tur, dupa ce a pierdut controlul monopostului şi s-a lovit cu Sebastian Vettel (Toro Rosso). Nici Nelson Piquet (Renault) nu a rezistat mult în cursa, el fiind scos în decor de Sebastien Bourdais (Toro Rosso). Debriuri de la maşina lui Piquet au intrat la radiatoarele lui Anthony Davidson (Super Aguri), provocînd şi abandonul britanicului.

Kovalainen este OK

Pilotul McLaren, Heikki Kovalainen, a primit acordul doctorilor de a parasi spitalul, dupa ce i s-a facut un control amanunţit. Finlandezul a fost dus cu elicopterul la spital direct de la circuit, dupa ce a suferit un puternic şoc în urma ieşirii in decor din turul 22. “Se plîngea doar de dureri la cot, dar cred ca este ceva firesc”, a spus Martin Whitmarsh, directorul echipei McLaren. “Nu are accidentari grave şi probabil ca va lua startul în urmatoarea etapa”. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here