Formula 1/ Circuite noi in Spania si Portugalia

0
103

Planurile pentru un nou circuit modern de Formula 1 în zona localităţii spaniole Alcaniz au fost finalizate. Pista urmează să fi e numită “La Ciudad del Motor de Alcaniz” şi a fost desenată de celebrul Hermann Tilke, care s-a sfătuit şi cu pilotul de teste al McLaren, spaniolul Pedro de la Rosa. După ce va fi construit, circuitul de la Alcaniz va fi disponibil pentru testele de Formula 1. La începutul acestei săptămîni, Tilke, de la Rosa, şi Carlos Garcia, şeful forului de specialitate din Spania, au înaintat planurile pentru noul circuit, care este deja în faza iniţială de construcţie. El va fi terminat în 2009, urmînd să aibă 5,3 km lungime şi o linie dreaptă de 2 km, urmată de un ac de păr gen Loews de la Monaco. Şi în Portugalia este aproape gata un nou circuit care speră să atragă nu numai teste de Formula 1, ci şi o etapă. În urmă cu doi ani a început la Algarve, în sudul Portugaliei, construcţia acestei piste, care benefi ciază de un buget de 200 de milioane de euro. Facilitatea va fi gata în octombrie, iar promotorul ei, Paulo Pinheiro, a precizat că o echipă de Formula 1 şi-a programat deja o sesiune de teste aici, pentru luna ianuarie 2009. Circuitul va avea certifi cat FIA, iar guvernul portughez speră să vadă şi o etapă de Formula 1 aici, după ce Estoril a fost scos din calendar în 1996.

Super Aguri şi Toro Rosso, în pericol

Chiar şi după ce Spyker a devenit Force India, boss-ul echipei, Colin Kolles, nu renunţă la demersurile legale făcute împotriva celor de la Super Aguri şi Toro Rosso. În urmă cu un an, Kolles a dat cele două echipe în judecată la Curtea de Arbitraj sportiv de la Lausanne, susţinînd că monoposturile lor sînt ilegale, din cauză că sînt copii aproape identice ale maşinilor proiectate şi construite de echipele pentru care Super Aguri şi Toro Rosso sînt sateliţi, adică Honda şi Red Bull. Surse din anturajul noului proprietar Vijay Mallya au spus că acesta va continua acest caz, susţinînd că cele două echipe încalcă prevederile Acordului Concorde. Avocaţii celor două grupări au sfătuit departamentele de presă ale acestora să nu facă nici un comentariu pe marginea acestei probleme.

Pedro de la Rosa crede în Renault

Pilotul de teste al McLaren, Pedro de la Rosa, crede că unele echipe din Formula 1 nu şi-au arătat încă adevăratul potenţial, printre ele afl îndu-se şi Renault. De la Rosa a spus că McLaren şi Ferrari sînt într-adevăr echipele, dar că testele de iarnă nu au arătat încă care este adevărata distanţă între ele şi urmăritori. “Renault este o echipă care încă nu şi-a pus cărţile pe masă şi care are abilitatea necesară să se bată pentru titlu”, a spus spaniolul, care a recunoscut că echipa sa trebuie să fi e şi mai rapidă pentru a spera la victorie şi a precizat în acelaşi timp că Fernando Alonso trebuie considerat un candidat la titlu.

Monoposturi de vînzare pe aeroportul din Zürich

Pasagerii aflaţi în tranzit pe aeroportul din Zürich vor putea să cumpere, în afară de produse din duty-free, şi maşini vechi de Formula 1. O selecţie de monoposturi şi de alte obiecte aparţinînd lui Peter Sauber, fostul proprietar al actualei echipe BMW Sauber, vor fi scoase la licitaţie pe aeroportul din Zürich timp de şase săptămîni, începînd din 19 februarie. “Este pentru prima dată cînd maşini de Formula 1 vor fi scoase la vînzare în această locaţie”, a declarat Patrick Graf, responsabilul cu marketingul la compania ce deţine drepturile de cesiune a aeroportului din Zürich. Printre obiectele scoase la vînzare se va număra maşina lui Jean Alesi din 1998 şi 1999 şi cea cu care fi nlandezul Kimi Raikkonen şi-a început cariera alături de Sauber, în 2001. Chiar dacă unele monoposturi sînt doar copii şi nu au luat startul niciodată, ele nu vor fi ieftine. Se estimează că cel mai mic preţ pentru o componentă de monopost va fi în jur de 50.000 de dolari.

           

Continuarea in numarul 98
(19 – 25 februarie 2008)
Sport Magazin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here