Formula 1 – Anul lupilor tineri

0
70

Evident, punctul de atracţie al stagiunii 2007 îl reprezintă confruntarea dintre Alonso şi cei doi piloţi de la Ferrari, Raikkonen şi Massa. “Războiul” a început chiar din Australia, Kimi arătînd că poate cîştiga o cursă în stil de mare campion. 

Cu toţii sînt tineri şi talentaţi şi îşi doresc să ajungă, în anii ce vin, la înălţimea performanţelor unui Prost, Senna sau Schumacher, ca să amintim numele care au marcat ultimele două decenii ale Marelui Circ. Interesante vor fi însă şi alte dueluri. Spre exemplu, cel dintre Hamilton şi Kovalainen, piloţi care au debutat anul acesta la echipe cu ştaif, în timp ce britanicii, care caută de ceva vreme un pilot cu adevărat mare, vor urmări cu un real interes şi disputa dintre puştiul de culoare de la McLaren şi eterna speranţă Jenson Button, de la care se aşteaptă, în fine, explozia spre topul F1. Nu trebuie însă scoşi din calcule nici un Kubica, care nu mai are acum alibiul debutului în Formula 1, sau un Nico Rosberg, despre care s-a vorbit foarte frumos în ultimii ani. Anul 2007 poate să fi e şi ultima şansă pentru Fisichella, care a devenit numă rul 1 la Renault şi care, de această dată, nu mai are circumstanţele pe care i le oferea statutul de “scutier” cu experienţă pentru Alonso. La fel stau lucrurile şi cu cei doi piloţi de la Toyota, pentru că echipa trebuie să urce, în fi ne, spre primele locuri ale ierarhiei, acolo unde-i dă, pe de o parte, dreptul să se afl e bugetul imens cheltuit în fi ecare an.

Obiectivul oficial: siguranţa
Fără îndoială, cea mai importantă modificare legată de momentul în care intră pe pistă safety-car-ul, este aceea că nici o maşină nu  are voie să meargă la boxe înainte ca toate monoposturile aflate în cursă să fie aliniate în spatele acestuia. În plus, pînă la ieşirea de pe pistă a maşinii de siguranţă, piloţii întîrziaţi pot depăşi pentru a ajunge la locul lor, astfel că, teoretic, se poate anula un deficit de un tur în cazul în care perioada de neutralizare este mai lungă. Merită amintit şi faptul că, tot pentru a creşte siguranţa, piloţii vor fi avertizaţi cu diode luminoase asupra pericolelor de pe pistă, monoposturile trebuie să respecte un cod al culorilor (roşu, pentru prima maşină a echipei, respectiv galben) şi sînt echipate cu un sistem de avertizare care poate oferi echipelor de intervenţie informaţii privind gravitatea unui incident. Viteza maximă pe linia standurilor a fost fixată la 80 km/h, crash-testele sînt mai dure, iar în spatele cutiei de viteze a fost montată o structură care absoarbe şocurile în caz de accident. În fine, greutatea minimă a monoposturilor a crescut la 605 kg, iar acum se discută despre introducerea unor stopuri de frînă, care ar spori şi mai mult siguranţa pe circuit.

Continuarea in SportMagazin powered by Kicker de luni, 26 martie 2007

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here