EXCLUSIV/ Gica Popescu: “Chelsea are un plan de marketing foarte bun”

0
58

La cum cunosc eu fotbalul engez, lupta pentru titlu se va da pînă în ultima etapă. Chiar dacă Arsenal şi Manchester sînt principalele favorite, matematic, şi Chelsea mai poate emite pretenţii. Au jucători foarte valoroşi, au investit mult şi nu vor renunţa pînă în ultima clipă. La Chelsea există deja proiecte pentru viitorul apropiat. Au un plan de marketing bine pus la punct şi, treptat, vor începe să cîştige şi bani, nu doar să cheltuiască pe transferuri. Îl cunosc bine pe unul din scouterii de la club şi mi-a explicat că se investeşte mult în copii şi juniori. În anii următori, nu vor să mai cumpere jucători pe sume exorbitante, ci să promoveze mai mult fotbalişti din propria pepinieră. S-au orientat pe piaţa chineză, pentru că acolo există potenţial uman. E o idee de marketing foarte bună, pentru că Asia e totodată şi un paradis financiar încă neexploatat la maximum. Se pot scoate foarte mulţi bani din vînzarea obiectelor promoţionale şi, în opinia mea, e normal să îşi axeze strategia clubului şi pe aspecte strict financiare. Jucătorii nu ar trebui să se plîngă că trebuie să participe la turnee amicale în Asia împotriva unor echipe de anonimi. Ei sînt profesionişti şi ar trebui să înţeleagă că statutul de vedetă implică şi anumite responsabilităţi. Dacă vrei un salariu de milioane de dolari, e normal să te gîndeşti şi la cei care trebuie să îţi dea aceşti bani. Chiar dacă pe plan sportiv nu ar fi un lucru tocmai bun, disputarea unor meciuri din Premier League pe teritoriu asiatic ar fi totuşi extrem de benefică din punct de vedere financiar. În ciuda criticilor, cred că se va întîmpla acest lucru destul de curînd.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here