EDITORIAL VLAD ROSCA/ Fidelizati suporterii!

0
87

Pe termen lung, audienţa a scăzut mult. După ce suporterii bucureşteni, clujeni sau ialomiţeni au văzut pe viu echipe ca Real Madrid, Bayern, Chelsea sau FC Sevilla, interesul pentru Oţelul Galaţi, Gaz Metan sau Poli Iaşi a scăzut. Şi mai rău este în cazul unor adversari ca Alba Iulia ori Curtea de Argeş.

Într-o societate informaţională în care posibilităţile de petrecere a timpului liber s-au înmulţit (în timp ce, paradoxal, timpul liber s-a restrâns), un meci din fotbalul românesc se află în concurenţă cu Internetul, DVD-urile, centrele comerciale, televiziunea de nişă sau cinematografele multiplex. Dacă nu i se oferă calitate, consumatorul, deşi pasionat de fotbal, nu va alege o partidă de Liga I atâta timp cât în loc să îngheţe la tribuna a II-a poate să se „cuibărească” la căldura oferită de fotoliul din faţa televizorului. Mai alarmant este că nici măcar adversarii europeni nu mai atrag oamenii spre stadion.

Soluţia naturală pentru remedierea problemei legate de audienţa scăzută ar fi creşterea calitativă a fotbalului jucat de echipe. Există, însă, şi soluţii „artificiale”, care nu necesită investiţii exorbitante. Pentru a le implementa, ar fi necesar puţin studiu al Managementului Relaţiilor cu Clienţii din partea administraţiei clubului, fie ea de vârf sau de mijloc. Astfel, poate că nu s-ar mai ajunge ca echipe de renume din fotbalul românesc să joace meciuri cu nu mai mult de patru mii de oameni în tribune.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here