EDITORIAL STEFAN LECCA/ Despre alegeri

0
97

Înainte, personajul central era fotbalistul. Artistul de la care a plecat totul. Pentru trăirile pe care le provoca el oamenii își cumpărau bilete și veneau la meci. S-au construit stadioane mai mari pentru a-l putea vedea mai mulți, apoi s-au transmis meciurile la televizor. Ce a urmat? Reclame, sponsori, merchandising, marketing… adică bani, foarte mulți bani. Pe nesimțite, fotbalistul a ieșit din cerc, nu mai este el miezul, acum personajul central a devenit spectatorul. Mai prozaic spus, clientul. Iar fotbalistul trebuie să accepte această schimbare așa cum a acceptat, firesc, să câștige de sute de ori mai mult decât cei din urmă cu câteva generații și să-și înțeleagă noul rol.

Așa cum un designer celebru înghite în sec și modifică o rochie la cererea unei cliente deși aceasta nu are nici banii și nici priceperea și cunoștiințele lui despre modă așa și fotbalistul trebuie să lase capul jos atunci când este criticat chiar dacă criticii nu știu fotbal cât el. Și, dacă tot și-a ales meseria de jucător de fotbal, să accepte și minusurile pe care le aduce statutul de vedetă și să nu mai piardă nopțile în văzul tuturor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here