EDAG: Titanic Vals

0
78

Dacă faci parte din acea categorie de milionari care ar da oricînd zgomotul turbinelor de avion pe aerul sărat al mării şi o partidă de pescuit la peşte-spadă, atunci ar putea să te intereseze oferta celor de la EDAG.

Nimic nu te poate pregăti pentru a suporta cu indiferenţă o asemenea prezenţă în oglinda retrovizoare şi exact acest lucru ar putea fi ingredientul magic care să facă din acest gigant un megasucces în extravaganta lume a magnaţilor. Ideea şefi lor celui mai mare partener de dezvoltare independent din lume (am numit aici compania germană EDAG) a fost genială: încrucişarea unui iaht cu un SUV – adică un “LUV” (Luxury Utility Vehicle) – poate fi sufi cient de ţicnită pentru a-i face pe cei îndrăgostiţi de cuvinte gen “unic” sau “special” să se bată pe ea. Practic, cu excepţia părţii frontale, nimic nu îţi spune că LUV a fost odată un Mercedes-Benz GL, iar dacă eşti cu adevărat un fan al acestui tuner, s-ar putea ca designul jantelor de 22 de inch să te ducă cu gîndul la Brabus.

Totuşi, acesta este un Mercedes GL Brabus şi cei care l-au transformat în ceea ce aveţi acum în faţa ochilor nu au făcut nici un secret din asta, declarînd chiar că s-au căznit să transfere cea mai mare parte din componente de pe modelul original. În aceste condiţii, faptul că aproximativ 90% din piese se potrivesc pe SUV-ul casei din Stuttgart este cu adevărat un miracol, dar nici nu ne miră: pentru neamţ, economia de costuri este mai importantă ca orice (pînă şi extensia cu 512 mm a podelei s-a realizat cu ajutorul pieselor originale).

“Coaja” însă nu mai are nici o legătură cu… nimic: lungimea de aproape şase metri este cu atît mai evidenţiată de strălucitoarea culoare albă, iar linia acoperişului îşi întrerupe brusc ascensiunea, coborînd pentru a da naştere unei bene de forma unei punţi de iaht, acoperită cu o podea din lemn de tek tratat şi lăcuit. Inedita fi nisare este una din dotările-vedetă ale acestei maşini, prezentă pe uşi, capota motorului şi interior, astfel încît tema nautică este evidentă oriunde ţi-ai arunca privirea. Deşi ar fi putut găzdui şi o echipă de fotbal, imensul habitaclu este sufi cient de mare pentru maximum cinci persoane, deci îl vei găsi foarte aerisit. El este garnisit cu toate mijloacele de comunicare electronică care îţi trec prin minte, dar cei de la EDAG sînt foarte mîndri de cele două UMPC (Ultra Mobile PC) integrate în tetiere, ce oferă acces la diferite programe Offi ce (gen PowerPoint, Excel sau Word) şi Internet (există chiar şi camere de luat vederi pentru teleconferinţe), pentru ca să poţi face bani chiar şi în vacanţă. Nu degeaba am specifi cat mai devreme că acesta este un Brabus: mulţumită tunerului din Bottrop, motorul de 6,1 litri dezvoltă acum 462 CP, sufi cient pentru a-l duce pe LUV la 100 km/h cu start de pe loc în mai puţin de şase secunde. Cît despre cine ar avea curajul să “navigheze” cu asemenea barjă de lux printr-o metropolă aglomerată, vă spunem doar atît: la Salonul de la Geneva, un ofi cial al constructorului german a devenit în urma unei discuţii cu noi brusc interesat de existenţa clubului Steaua…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here