Dakar in Romania/ In lumina reflectoarelor

0
108

Organizarea în Ungaria şi România, în luna aprilie a acestui an, a raliului Europei Centrale, prima competiţie satelit din cadrul ‘Dakar Series, care înlocuieşte în acest an cursa africană anulată din motive de securitate, va aduce ţara noastră în prim-planul motorsportului mondial

Raliul se va desfăşura între 20 şi 26 aprilie pe un traseu tehnic şi foarte variat de 3.000 km, cu startul la Budapesta şi sosirea la Lacul Balaton, competitorii urmînd să străbată timp de trei zile şi un traseu din România, în etapele Baia Mare – Sovata (20 aprilie), Baia Sovata – Sovata (21 aprilie) şi Sovata – Debrecen (23 aprilie). Jumătate dintre probele speciale, cu lungimi între 60 şi 107 km, se vor derula pe teritoriul ţării noastre. Concurenţii români care s-au înscris la Dakar 2008 nu vor mai plăti taxe de participare, cu excepţia sumei de 300 de euro, costul procesării datelor. Cursa este deschisă însă tuturor piloţilor români care pot achita taxele de participare: 3.000 de euro la clasa moto, 5.000 de euro la clasa auto şi 7.000 de euro la clasa camioane. La cursă sînt aşteptaţi circa 250 de competitori, inclusiv marile echipe Mitsubishi, Vokswagen, BMW, Schlesser şi KTM. Printre concurenţi se vor număra piloţi de renume, precum Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Marc Coma, Cyril Despres sau Luc Alphand. Peste 200 de televiziuni din toată lumea vor transmite imagini de la acest eveniment.

Şansă uriaşă pentru piloţii români

Toţi piloţii români care se înscriseseră la Dakar 2008 la începutul acestui an vor lua startul şi în raliul Europei Centrale. Pentru Many Gyenes, cel mai bine clasat pilot român din raliul Dakar (locul 46 în clasamentul general în 2007 şi locul 9 la clasa debutanţi), competiţia din luna aprilie va fi ceva cu totul special. “Sînt puţin emoţionat, caravana va trece prin oraşul meu natal, Satu Mare, şi voi avea probabil mulţi susţinători. Se aşteaptă multe de la mine, pentru că voi concura oarecum pe teren propriu, dar va fi aproape imposibil să mă lupt cu piloţi de uzină, pentru că bugetul lor este net superior. Voi încerca însă să fiu printre primii în ierarhia neoficială a piloţilor privaţi”, a spus Many Gyenes.

Componenţii Team Dakar România, Gabi Nicolae şi Liviu Stan, vor parcurge traseul Budapesta – Sovata – Lacul Balaton la volanul maşinii Mitsubishi L 200 cu care ar fi trebuit să concureze şi la raliul Dakar. Cei doi au fost nominalizaţi de firma franceză A.S.O., cea care organizează raliul Dakar, să se ocupe de toate detaliile tehnice pe teritoriul României. “Este cel mai important eveniment sportiv pe care l-a organizat România vreodată, şi nu mă refer aici doar la motorsport. Va aduce un beneficiu de imagine senzaţional ţării şi e o mîndrie pentru mine că sînt implicat în acest proiect. Singurul regret pe care îl am este că nu am putut organiza în România startul sau finişul raliului. Sincer, era o căciulă prea mare pentru noi, ar fi trebuit să scoatem minimum cinci milioane de dolari pentru a primi acest drept şi mă doare capul doar cînd mă gîndesc cum reacţionau cei de primăria Bucureştiului dacă băteam la uşa lor şi le ceream această sumă”, a precizat Gabi Nicolae, manager al Team Dakar Romania şi co-organizator al Dakar Series Europe Central Rally.

           

Continuarea in numarul 97
(12-18 februarie 2008)
Sport Magazin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here