BMW M3 Concept: Regele se intoarce

0
83

După lungi luni de speculaţii şi multe poze spion, la salonul elveţian şi-a făcut debutul un concept foarte apropiat de modelul de serie – BMW M3 Concept.

Pe teritoriul vechiului M3 au început să apară “hienele”, care, neîntîmpinînd o rezistenţă prea mare, au început să devină mult mai obraznice decît de obicei. Astfel, Audi cu RS4 sau Lexus cu IS-F, cît şi viitorul C63 AMG, au început să fi e lăudate fără număr, în aşa hal că unii au uitat cu desăvîrşire de cine a făcut legea în acest segment ani buni. Pentru a mai tempera concurenţa şi a demara procesul de revendicare, BMW a prezentat la Geneva M3 Concept, un studiu afl at la doar cîţiva paşi de producţia de serie. Mai avem de aşteptat pentru “the real deal”, dar deja este evident că noul model se orientează către linia lui M5 cînd vine vorba de design.

Baza a fost dată de coupe-ul cu nume de cod E92, dar s-au aplicat accesoriile specifi ce fără de care niciun model M adevărat nu poate exista. Nasul este alungit de un spoiler ce se întinde mult către asfalt şi are multiple guri de admisie, de mari dimensiuni, necesare pentru a răci efi cient V8-ul derivat din agregatul V10 al modelelor M5/M6. Despre motor bavarezii s-au ferit la maximum să dea detalii, tot ce se ştie fi ind că cilindreea va fi undeva între 4 sau 4,2 litri, iar puterea între 420 sau 450 CP. Capota este bombată şi încorporează alte fante de aerisire, despre care nu se ştie dacă vor ajunge în producţia de serie. Deşi kit-ul optic este deosebit de agresiv, poate chiar la limită, vestea bună este că M3 Concept arată foarte bine în realitate, ceea ce nu se poate spune despre versiunile mai civile de Serie 3, contestate de foarte mulţi fani, încă de la apariţia lor.

Pavilionul va fi din fi bră de carbon, întocmai ca la M3 CSL, ceea ce va reduce greutatea şi centrul de greutate, iar antena cu design specifi c rămîne. Spatele este dominat de cele patru evacuări de mari dimensiuni şi de eleronul discret format din muchia portbagajului. După cum spuneam, germanii ţin datele tehnice secrete cu încăpăţînare, dar se pare că noul M3 va avea şi un diferenţial activ dezvoltat de M Gmbh, capabil să împartă tracţiunea foarte efi cient între roţile spate. Jantele vor fi de 18 sau 19 ţoli, iar transmisia va fi manuală cu şase trepte sau secvenţială SMG III cu şapte trepte. Performanţele se vor apropia de concurenţii principali şi, implicit, de domeniul supercar-urilor: acceleraţia 0-100 km/h va dura mai puţin de 5 secunde, iar dacă viteza maximă n-ar fi limitată electronic la 250 km/h, s-ar putea atinge 280 km/h.  

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here