AUTOARENA/ Pasaport spre lumea buna

0
103

O investitie serioasa. Bolizi de milioane de euro si fete frumoase. Adrenalina. Dueluri pe muchie de cuit si accidente spectaculoase. Asa se poate rezuma Vodafone Bucharest Challenge, evenimentul care a readus Romania in calendarul motorsportului mondial. In 1936, Bucurestiul gazduia un Grand Prix care a adunat la start bolizi si piloti cu staif in epoca de pionierat a motorsportului. Se concura pe Bulevardul Aviatorilor, pe un traseu de 2.500 m, iar spectatorii puteau asista la prestatii incintatoare, pigmentate cu derapaje spectaculoase, favorizate de piatra cubica.

Un an mai tirziu, intrecerea a fost recunoscuta oficial, la nivel international, astfel ca, mai apoi, un Petre Cristea, cel mai bun pilot al nostru, avea sa se infrunte cu legendarul Hans Stuck, de la Auto Union. Cursele auto pe circuit au devenit insa pentru Romania doar subiect pentru cartile de istorie. Decenii la rind ne-am multumit sa ne satisfacem pofta de competitii cu raliurile, viteza pe traseu montan si kartingul, iar in ultima vreme, dupa revolutie, am visat la un complex de motorsport in ton cu vremurile, pe care ni l-au promis, pe rind, politicienii dornici sa capteze atentia.

De fiecare data insa cind a aparut un astfel de plan, am fost obligati sa revenim rapid cu picioarele pe pamint, cu acel gust amar pe care ni l-au dat si alte zeci sau sute de exemple de vorbe sforaitoare, lipsite de acoperire, ale din ce in ce mai penibililor nostri politicieni. Poate asa se explica si faptul ca acum, cind au avut sansa de a vedea pe viu, dupa decenii, in mijlocul Bucurestiului, intreceri de anvergura internationala, romanii au cautat, mai degraba, sa descopere hibe. Pomii taiati.

O pista care putea sa fie mai buna. Faptul ca circulatia, care reprezinta oricum o problema in Capitala, a fost data peste cap din pricina lucrarilor si a weekend-ului cursei. Cam acestea au fost subiectele de discutie inaintea intrecerilor. Iar acestea au facut, mai mult decit vremea nefavorabila sau pretul biletelor (oricum, mai mic decit la un concert al unei trupe cu nume), ca numarul spectatorilor sa fi e mult sub ceea ce se anticipa, tinind cont de greutatea evenimentului. sigur, nu totul a fost in regula. Elementele deja amintite, maidanezul intrat pe pista in plina cursa, problemele de securitate saulipsa unui spatiu de lucru suplimentar pentru presa, mai aproape de paddock, sint doar citeva dintre probleme.

Ca si interesul televiziunii care detine drepturile tv, care putea sa faca o exceptie si sa ofere, live, cursa de gala, FIA GT , si sa nu opreasca transmisiunea la jumatate pentru “Duminica in familie”. Este clar insa ca experienta din acest an poate contribui la remedierea deficientelor si, pe masura trecerii timpului, Bucharest Challenge va avea o alta fata. Pina atunci insa, adevaratii fani de motorsport au posibilitatea sa se bucure ca a fost posibila o investitie de circa 15 milioane de euro pentru a putea vedea curse de anvergura mondiala.

Iar cele peste 200 de milioane de fani din peste 130 de tari, care au urmarit transmisiunea tv a primei curse stradale de FIA GT din ultimii 10 ani, reactiile pozitive ale pilotilor si oficialilor angrenati in competitie, ca si ale jurnalistilor straini sint o dovada ca Bucurestiul (si, implicit, Romania) a pasit, cu dreptul, spre lumea buna a motorsportului. Sau, mai bine zis, a revenit acolo unde ii da dreptul traditia de care aminteam in startul acestor rinduri.

Laureati in Bucuresti
In British F3, liderul campionatului, Marko Asmer, cel care a renuntat la o runda din Japan F3 pentru a veni in Bucuresti, si-a adjudecat prima cursa. Intrecerea secunda i-a revenit lui Sam Bird, primul debutant care triumfa in actuala stagiune a competitiei. Echipajul Khan/Daoudi, pe un Ferrari 430, s-a impus in prima runda FIA GT 3, iar Canpehoud/Bera (Ford GT ) au trecut primii linia de sosire in cea de-a doua, in care David si Marinescu au fost cei mai rapizi in Dodge Viper Cup.

Constantin Raileanu a mers excelent in ADAC Logan Cup, ocupind locul doi (dupa germanul Rumpfkeil), respectiv prima pozitie in aceasta competitie, in timp ce in intrecerea vedeta, FIA GT , Scuderia Playteam Sarafree a obtinut primul succes din 2007, gratie lui Andrea Bertolini si lui Andrea Piccini, care au pilotat un Maserati MC12.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here