AutoArena: Nebunie in Russelsheim

0
81

Astra, GT şi acum acest concept – o maladie ciudată a pus stăpînire pe cei de la Opel. Ei par să se metamorfozeze în acea combinaţie rară: germani cu sentimente şi pasiune. Dacă ne uităm la Astra G sau la Vectra (înainte de facelift) nu ne hazardăm deloc cînd spunem că sunt unele dintre cele mai plictisitoare maşini burgheze. Foarte corecte, de altfel, au fost alegerea perfectă a celor care priveau maşina ca o simplă unealtă cu care îţi faci treaba.

Doar că vremurile se schimbă întrun ritm ameţitor şi la fel se întîmplă şi cu automobilele. Este de ajuns, sunt convins, să amintesc de Honda Civic sau Alfa 159 pentru a vă demonstra că Opel este departe de virtuo zii designului. Dar renaşterea, într-un fi nal, a început, după cum o demonstrează actuala Astra, noul roadster GT sau exuberantul concept GTC, prezentat anul acesta la Salonul de la Geneva.

Pînă şi felul cum au ales să aţîţe publicul a fost mai aparte. Într-o primă fază a “transpirat” o poză întunecată, în care se desluşea doar un contur enigmatic, ale cărui oglinzi erau singurele elemente foarte clare. De atunci, am afl at că era vorba despre Grand Turismo Coupe- Concept, un coupe cu trei uşi de-a dreptul siderant, mai ales pentru o creaţie ce poartă sigla Opel. Şansele să ajungă în producţie sînt, fi reşte, slabe, dar este clar că anunţă orientarea estetică a viitorului Vectra.

Avînd o lungime de 4,8 m, GTC, prin mai multe elemente, trimite către Opel Monza, starul anilor 80. Ca şi vechea maşină, conceptul nu este din cale de-afară de sportiv, dar adună puncte serioase la impresia artistică prin folosirea judicioasă a diferitelor suprafeţe (concave şi convexe), respectiv prin supradimensionarea reuşită a unor elemente ale caroseriei. Con- trariantă este “expresia” maşinii, după care nu ne putem decide, fără echivoc, dacă plînge sau zîmbeşte, ambele stări de spirit părînd să se concretizeze în acelaşi timp. Responsabile sunt elementele decorative verticale, ce continuă linia farurilor, cît şi decupajul grilei superioare. Spatele aduce mult cu cel al Astrei TwinTop, care a fost “piperat” cu evacuări ce imită înotătoarea unui rechin.

Interiorul continuă jocul interesant al suprafeţelor, remarcîndu-se, mai ales, consola centrală aproape culcată, cît şi volanul teşit. Sub capota alungită se găseşte un V6 turbo, de 2,8 litri, capabil de 300 CP. Această herghelie este de ajuns pentru a catapulta GTC în sub 6 secunde pînă la 100 km/h, viteza maximă fi ind de 250 km/h. Fiind un concept, inginerii GM au avut grijă să-l umple cu toate gadget-urile electronice. Astfel, coupe-ul dispune de cameră de asistenţă la parcare, hard disk pentru hărţile sistemului de navigaţie, muzică şi alte date, comandă vocală, mod de parcare automată…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here