AutoArena/ Logan hatchback spionat!

0
93

Modelul pe care Dacia îl va lansa în martie, la Salonul Auto de la Geneva, a fost surprins la un test în zona uzinei de la Mioveni

Pe forumul www.daciaclub.ro a fost postată prima fotografie neoficială cu versiunea hatchback a modelului Dacia Logan, surprinsă în România. Această versiune este aşteptată să-şi facă debutul oficial la Salonul Auto de la Geneva de luna viitoare. Noul model, care, practic, este varianta autohtonă a lui Renault Sandero – model lansat anul trecut în Brazilia -, a fost spionat în timpul unor teste efectuate în jurul uzinei de la Mioveni.

După cum se poate lesne observa din fotografii, între cei doi “fraţi” nu există diferenţe la nivelul designului exterior, cu excepţia grilei radiatorului, de pe care lipseşte logo- ul Dacia, pentru ca identificarea maşinii să fie cît mai greu de făcut în timp ce aceasta a fost în afara uzinei. De asemenea, se mai remarcă şi lipsa plasticului negru grosolan folosit la spoilerele de pe varianta sedan a Logan-ului.

Noul Logan hatchback va beneficia de aceleaşi motorizări ca sedanul, însă interiorul va suferi îmbunătăţiri, folosindu-se materiale noi şi mai bune calitativ, precum şi un design uşor modificat. Modelul reprezintă a cincea variantă de caroserie creată pe aceeaşi platformă Logan, după berlină, MCV, Van şi pick-up.

Se pregăteşte şi un facelift pentru Logan

Colegii de la Worldcarfans, un site olandez specializat în prelucrarea fotografiilor spion, au realizat o interpretare pe calculator a lui Logan facelift, pornind de la ultimele fotografii-spion.

Francezii de la Renault intenţionează, potrivit Worldcarfans, să supună actualul sedan unei operaţii estetice, modificările vizînd în primul rînd partea frontală şi cea posterioară a maşinii. De asemenea, facelift-ul ar urma să se resimtă şi la interior, unde Logan-ul ar urma să preia finisaje şi materiale de la Renault Sandero, modelul din care derivă noul Logan hatchback. În ciuda succesului de piaţă fără precedent, Logan-ul s-ar fi putut vinde şi mai bine, motivul pentru care acest lucru nu s-a întîmplat fiind, în opinia celor de la Worldcarfans, aspectul exterior al maşinii.

Cei de la Renault sînt îngrijoraţi de vînzările încă scăzute pe care le înregistrează Dacia Logan pe alte pieţe decît cele europene, iar facelift-ul care va fi aplicat modelului autohton ar fi soluţia pentru ca producătorul francez să devină un jucător de bază pe pieţele emergente. Iar cea mai populară versiune de caroserie pe aceste pieţe emergente este tocmai sedanul convenţional.

În afara motoarelor pe care Logan-ul le oferă în prezent în Europa, Dacia va include în gama de motorizări un propulsor cu 4 cilindri de 1,6 litri, pe care maşina îl foloseşte deja în Brazilia, un motor de 95 CP pe etanol şi unul de 92 CP pe benzină, precum şi un propulsor cu 16 valve care dezvoltă 112 CP cu combustibil verde şi 107 CP cu benzină. De asemenea, varianta 1.0 16v nu va fi oferită şi în Europa, deşi face o treabă foarte bună pe şoselele braziliene.

           

Continuarea in numarul 97
(12-18 februarie 2008)
Sport Magazin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here