AutoArena: Kinetic max-imizat

0
106

C-Max a trecut printr-o cosmetizare şi a pierdut cuvîntul Focus din denumire. Noul C-Max a fost pus la încercare pe perfectele drumuri bavareze.

C-Max făcea parte din familia modelului Focus. La lansare, varianta C-Max era practic prima versiune de caroserie a noului model compact Ford. C-Max a fost primul monovolum compact din gama europeană a constructorului american.

Acum, oficialii mărcii au decis că numele Focus nu mai are ce căuta în denumirea modelui. C-Max devine un model independent şi pentru a îl face mai atrăgător l-au supus unui facelift estetic. C-Max intră acum în familia monovolumelor alături de fraţii mai mari, S-Max şi Galaxy.

Principalele modificări au fost aduse părţii frontale. Capota este acum mai plonjată, farurile au o formă mai agresivă, iar spoilerul este diferit şi adăposteşte lumini de ceaţă verticale. Noile elemente de design se înscriu în linia kinetic abordată de Ford o dată cu lansarea noilor generaţii Focus şi Mondeo. În spate, forma stopurilor a rămas identică, dar au fost introduse LED-urile pentru iluminarea de noapte, ceea ce îi conferă un aspect futurist.

Tehnologia LED a fost adoptată şi pentru farurile Bi-Xenon, unde în partea superioară a blocului optic a fost montată o linie de LED-uri care înlocuiesc becurile convenţionale.

Interiorul a fost şi el modificat, dar fără schimbări radicale. Pe finisările de top, consola centrală are acum un nou sistem audio Sony, asemănător cu cel de pe modelul Mondeo. Levierul frînei de parcare are un nou design, la fel ca şi feţele de uşă. În rest, interiorul este cel familiar.

În ceea ce priveşte motorizările, Ford a pus accentul pe reducerea emisiilor. Una dintre variantele disponibile la test a fost motorul de 1.8 litri Flexifuel. Acesta este, în principiu, un motor pe benzină care poate funcţiona însă şi cu bioetanol E85. Acest tip de carburant este disponibil deja în vestul Europei, iar emisiile de bioxid de carbon sînt reduse. Bioetanolul este produs din biomasă şi reduce emisiile de CO2 cu pînă la 80%. Modelele Flexifuel fac parte din noua abordare Ford a problemei emisiilor de bioxid de carbon. 80% din vînzările Ford în Suedia, de exemplu, sînt modele Flexifuel.

Am avut ocazia să conducem în Germania un Ford C-Max 1.8 Flexifuel în specificaţie pentru piaţa norvegiană. Performanţele sînt identice cu varianta de benzină, singura modalitate de a face deosebirea fiind logo-ul Flexifuel de pe hayon. În plus, pentru piaţa norvegiană există o priză de curent amplasată în calandru pentru a menţine interiorul cald şi bateria alimentată în zonele cu climat deosebit de rece.

Ca element nou de siguranţă, noul C-Max poate fi comandat cu faruri adaptive ce îmbunătăţesc iluminarea în curbe. Sistemul este compus dintr-un set de faruri convenţionale cu halogen ce pivotează în funcţie de mişcările volanului.

Gama de motorizări începe cu propulsorul pe benzină de 1.6 litri şi 100 CP şi continuă cu 1.6 Ti-VCT 115 CP, 1.8 125 CP şi 2.0 145 CP. Gama diesel este compusă din motorul de 1.6 TDCI în două variante de putere 90 şi 110 CP, urmat de 1.8 TDCI 115 CP şi puternicul 2.0 TDCI 136 CP.

La testul din Germania am mai avut ocazia să conducem şi variantele de doi litri atît benzină, cît şi diesel. Ambele motoare sînt bine cunoscute, iar performanţele oferite se îmbină excelent cu ţinuta de drum exemplară a modelului C-Max. Acesta a fost atu-ul modelului încă de la lansarea iniţială. C-Max este în principiu un Focus cu o caroserie mai înaltă. Ţinuta de drum a modelului este un etalon în clasă şi acest lucru a fost transmis şi modelului C-Max. Faţă de Focus, poziţia de condus este mai înaltă, lucru normal pentru un monovolum. Vizibilitatea este bună, cu un minus pentru montanţii groşi care penalizează oarecum vizibilitatea în virajele strînse. Spaţiul în interior este generos, cinci persoane şi bagajele lor putînd călători confortabil pe distanţe lungi.

Pe lîngă nivelurile de echipare obişnuite Ambiente, Trend şi Ghia, C-Max este disponibil acum şi în finisare Titanium. Aceasta foloseşte inserţii ce imită aluminiul şi oferă un interior mai hi-tech decît stilul conservator al finisării Ghia, unde inserţiile sînt din lemn. Ambele niveluri de finisare pot fi upgradate cu pachetul X-pack. La modelele Ghia, pachetul conţine tapiţeria de piele, scaun şofer reglabil electric, asistenţă la parcare faţă spate. Pentru Titanium, acest pachet aduce în plus plafon panoramic, scaune sport, tapiţerie mixtă, faruri cu xenon.

AutoArena: 30 iulie 2007

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here