AutoArena: Atac la Freelander si X3

0
78

Q5, noul SUV compact al celor de la Audi, va fi lansat pe piaţă la finele anului viitor. Va fi construit pe platforma viitorului A4, va avea o motorizare nouă, de 2,0 litri, benzină şi diesel, şi un propulsor V6, iar preţurile vor începe de la 37.000 de euro.

La doi ani după ce a intrat în forţă pe segmentul SUV-urilor prin modelul Q7, Audi se orientează acum şi către o clasă cu un uriaş succes de piaţă, şi anume cel al SUV-urilor compacte. Noul model realizat de constructorul german, botezat Q5, prezentat aici într-o fotografie generată pe calculator, ar urma să fie vândut, potrivit ambiţioaselor planuri ale nemţilor, în 1,4 milioane de exemplare până în 2010.

Programat să apară pe piaţă spre sfârşitul anului 2008, la preţuri începând de la aproximativ 37.000 de euro, Q5 este răspunsul celor de la Audi la BMW X3, Land Rover Freelander şi la viitorul Mercedes GLK. Se aşteaptă ca noul SUV compact să egaleze succesul fratelui mai mare Q7, care a depăşit previziunile şi s-a vândut în peste 90.000 de unităţi de la lansarea sa.

Noul model cu 5 locuri este parte din trioul modelelor 4×4 premium de la Audi, care va contribui la mărirea gamei. După Q7 şi Q5, va urma Q3, previzionat de conceptul Cross Coupe Quattro, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai. Acel model va avea la bază Volkswagen Tiguan.

Conceput să fie mult mai sportiv şi mai tineresc decât Q7, Audi Q5 va fi mai degrabă dinamic la condus decât un SUV utilitar. Primele teste ale şasiului au avut loc pe circuitul de la Nurburgring, modelul folosind o caroserie de A4 serios modificată pe şasiul de Q5.

Noul Q5 este construit pe noua Platformă Modulară Longitudinală (MLP) de la Audi, care a fost folosită pentru prima dată pe recent lansatul A5, Atât A5, cât şi Q5 sunt bazate pe noul A4, care va fi realizat tot pe MLP şi va fi lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, din luna septembrie. Motorul este montat mai jos şi mult mai spre spate în şasiu pentru a se îmbunătăţi centrul de gravitaţie. De asemenea, oferă o zonă de deformare mult mai efi cientă. Platforma lui Q5 va avea o prindere a suspensiei diferită şi un ecartament mai larg decât rudele berlină şi coupe.

Este puţin probabil că Audi Q5 va oferi o gardă la sol mai mare de 180 mm cu suspensia standard (cu patru braţe pe faţă şi cinci braţe pe spate). Asta înseamnă mai puţin decât la X3, care are o gardă la sol de 203 mm, aşa că să nu vă aşteptaţi la prea multe în condiţii off -road, deşi opţional va fi oferit un sistem de suspensii hidraulice reglabile pe înălţime, similar cu cel de pe A6 Allroad. Trenul de rulare va folosi un diferenţial torsen cu o distribuire a puterii faţă/spate de 40/60 % în condiţii normale de condus.

Printre motorizările pe benzină care vor fi disponibile, clienţii de Q5 vor putea opta şi pentru noul propulsor turbo 2.0 FSI şi o versiune “umfl ată” a actualului V6 de 3,2 litri. Cumpărătorii americani vor putea alege şi o versiune de top V8 de 4,2 litri.

Printre versiunile pe motorină, care vor deţine, inevitabil, cel mai mare volum al vânzărilor în Europa, se numără noul motor de 2,0 litri şi 204 CP, care dispune de injecţie common-rail, pentru sporirea rafi namentului, şi un V6 de 3,0 litri.

Q5 este un proiect 100% Audi, în ciuda speculaţiilor cum că manufacturierul de la Ingolstadt ar fi colaborat cu Porsche pentru dezvoltarea programului de tracţiune integrală.

“În prezent, nu există nici un plan care să prevadă o colaborare cu Porsche sau oricare alt constructor pentru acea problemă”, a declarat un insider Audi. “Este un program 100 % Audi, fără infl uenţe din afară”.

În presa germană s-a sugerat că Porsche şi-ar fi garantat folosirea lui Q5 ca punct de pornire pentru viitorul său 4×4 de mici dimensiuni.

Autoarena: 30 iulie 2007

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here