AUTO/ MINI E – Electricitatea la putere

0
115

BMW Group va fi primul producător de automobile premium din lume care va oferi o flotă de 500 de automobile cu propulsie complet electrică pentru uz personal în traficul cotidian

MINI E va fi acţionat de un motor electric ce va dezvolta 150 kW (204 CP), alimentat de un acumulator litiu-ion, de înaltă performanţă, care va transfera puterea la roţile faţă prin intermediul unei cutii de viteze elicoidale, într-o singură fază, aproape fără zgomot şi fără nici un fel de emisii. Concepută special pentru utilizarea la automobile, tehnologia acumulatorului va oferi o autonomie de peste 250 kilometri. Iniţial, MINI E va fi disponibil pentru clienţi selectaţi ca parte a unui proiect-pilot în statele americane California, New York şi New Jersey. Compania caută să extindă proiectul MINI E şi în Europa. Premiera mondială a noului MINI E a avut loc în zilele dedicate presei de la Salonul Auto de la Los Angeles, 19 şi 20 noiembrie. Sistemul de transmisie electric a noului MINI E produce un vârf al cuplului de 220 Newton metri, ceea ce distribuie o acceleraţie cursivă, de la 0 la 100 km/h (62 mph), în 8,5 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 152 km/h (95 mph). Prin faptul că dispune de un sistem de suspensie reglat astfel încât să se regleze distribuţia de mase, MINI E respectă imaginea mărcii de agilitate şi manevrabilitate remarcabilă.

Unitatea de stocare a energiei

Bazată pe actuala gamă MINI, maşina va fi disponibilă iniţial ca model cu două locuri. Spaţiul eliberat de bancheta modelului de serie va fi rezervat acumulatorului litiu-ion. Când este folosită la versiunea MINI fără emisii, bateria susţine puterea ridicată cu o mare capacitate de stocare şi o simplă acceleraţie cu rapoarte ale puterii care nu au rival în acest domeniu de aplicare. Unitatea de stocare litiu-ion va avea o capacitate maximă de 35 kilowatt-oră (kWh) şi transmite energia către motorul electric ca şi curent continuu cu o tensiune nominală de 380 volt. Acumulatorul este realizat din 5.088 de celule, grupate în 48 de module. Acestea formează cei trei elemenţi ai bateriei, care sunt dispuşi compact în interiorul MINI E. Componentele de bază ale unităţii de stocare sunt bazate pe principiul tehnologic care a fost dovedit în aplicare la sursele de putere ale telefoanelor mobile şi ale computerelor portabile. Acumulatorul litiu-ion de la MINI E poate fi conectat, pentru reîncărcare, la orice sursă standard de curent. Timpul de încărcare depinde de voltajul şi de amperajul curentului din reţea. În SUA, utilizatorii pot încărca bateria complet consumată într-un interval de timp foarte scurt prin folosirea unui panou care este distribuit cu fiecare MINI E. Acesta va fi instalat în garajul clientului, va permite un amperaj mai mare şi astfel va furniza timpi de încărcare mult mai mici. Panourile reîncarcă complet acumulatorul după aproximativ două ore şi jumătate.

Condus de electricitate, fără emisii

O reîncărcare completă extrage un maximum de electricitate de 28 kilowatt-oră. Un kilowatt-oră este utilizat pentru parcurgerea a 8,6 km. Pe lângă beneficiile unui condus fără emisii, MINI E oferă şi un avantaj semnificativ din punct de vedere economic, comparativ cu maşinile cu motoare convenţionale, cu combustie internă.

Acumulatorul de mare capacitate distribuie puterea către un motor electric. Montat transversal sub capote MINI E, propulsorul eliberează toată puterea încă din primul moment, cu o capacitate de demaraj deosebită. Experienţa intensă a condusului la MINI E este sporită de potenţialul de decelerare dinamică, care este cuplat direct la pedala de acceleraţie. Imediat ce conducătorul eliberează pedala, motorul electric acţionează ca un generator. Aceasta rezultă în forţă de frânare, iar puterea recuperată din energia cinetică este stocată în acumulator. Acest mod de funcţionare asigură călătorii deosebit de confortabile. În traficul de oraş, circa 75 de procente din deceleraţie poate fi făcută fără acţionarea frânelor. Pin utilizarea substanţială a recuperării energiei se extinde autonomia automobilului cu până la 20 de procente. Producţia celor aproximativ 500 de maşini va avea loc la uzinele companiei din Oxford şi Munchen şi este programată să se încheie înainte de finalul anului 2008. Uzina MINI din Marea Britanie va fi responsabilă pentru producerea întregului automobil, cu excepţia componentelor transmisiei şi a acumulatorului litiu-ion, în timp ce modelele de serie ale mărcii vor continua să iasă în paralel de pe linia de asamblare. Unităţile vor fi transferate ulterior la un complex de fabricaţie special echipat, la uzina BMW, unde motorul electric, unităţile acumulatorului, electronica de performanţă şi transmisia vor fi integrate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here