AUTO/ Dacia Duster: Spectacol marca Dacia (GALERIE FOTO)

0
24

Duster a fost unul dintre cele mai apreciate concepte prezentate la Salonul Auto de la Geneva

La Salonul Auto de la Geneva, Dacia a prezentat primul concept adevărat din istoria mărcii. Acesta este un crossover cu tentă de coupe sportiv şi ne oferă câteva indicii despre viitorul SUV ce va fi produs de constructorul român. Dacia Duster, aşa cum se numeşte conceptul, este numele sub care s-a comercializat în anii 80 modelul Aro 10 în Marea Britanie şi care acum revine în prim plan prin intermediul acestui prototip. Văzut din partea pasagerului, Duster este un MPV (Multi Purpose Vehicle), având două uşi cu deschidere în sensuri contrare. Silueta este una înaltă (1,49 m), ampatamentul este generos (2,80 m), iar per total dimensiunile sunt compacte (4,25 m lungime, 1,64 m lăţime). Din faţă, se remarcă impresia de putere degajată de bara de protecţie mare, cu două prize de aer orizontale. Blocurile optice se prelungesc pe aripile faţă într-o linie luminoasă, care se subţiază până la portiere. Din profil, pasajele roţilor de 21 de inch dau impresia unei maşini stabile şi puternice. În partea din spate, marca Dacia este imprimată în metal, asemenea unui sigiliu.

O atenţie specială a fost acordată performanţelor aerodinamice ale lui Duster, coeficientul aerodinamic fiind de 0.30. Pe pavilion, blocurile optice în formă de eleron dirijează fluxul de aer spre spatele vehiculului. Toate acestea contribuie direct la reducerea consumului, ceea ce face din Duster un crossover prietenos faţă de mediul înconjurător. Motorul 1.5 dCi de 105 CP este echipat cu un filtru de particule ce contribuie la obţinerea unor emisii de numai 139g de CO2 / km şi a unui consum limitat la 5,3l/100 km.

Interiorul Duster are două culori dominante, ciocolatiu şi albastru, iar structura integral vitrată a pavilionului permite luminii să pătrundă cu generozitate în habitaclu. Scaunele faţă au un profil foarte subţire, iar forma lor oferă ocupanţilor confort şi o susţinere optimă. Scaunul şoferului este susţinut de o structură care se prelungeşte până la consola centrală. Printr-o simplă apăsare de buton, scaunul pasagerului culisează pe şinele ascunse în planşeu, alunecând sub scaunul şoferului, maşina transformându-se dintr-una cu patru locuri într-una cu două locuri. Cele două scaune se transformă astfel întrunul singur, obţinându-se un volum suplimentar de încărcare de 2 metri cubi.

Foto: Dacia

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ