AUTO/ An bun pentru Dacia!

0
141

Cu toate acestea, Dacia a reuşit un an excelent, fiind pe primul loc în clasamentul creşterilor vânzărilor în Europa în perioada ianuarie-noiembrie 2009. Cu o creştere de 27,3%, Dacia i-a depăşit pe cei de la Hyundai, care au progresat cu 26,1%. Pe locul al treilea la acest capitol s-a clasat, surprinzător, Alfa Romeo, cu o creştere de 9,1%.

Dacia a mai bifat un alt moment important în 2009, oferind primele informaţii despre Duster, primul SUV din istoria constructorului român. Maşina va fi lansată în 2010, la Salonul Auto de la Geneva şi va completa gama Dacia, care a devenit în prezent destul de bogată. La nivel european, vânzările auto au crescut în luna noiembrie cu 26,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, ajungând la aproximativ aceleaşi valori atinse în luna noiembrie 2007.

Există însă diferenţe enorme între statele din Europa Occidentală, unde s-a înregistrat o creştere de 30,6%, şi cele nou-intrate în Uniunea Europeană, care au «reuşit» o scădere de 16,7%. În altă ordine de idei, vânzările de maşini noi din România au scăzut în luna noiembrie cu 38,1% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Dacă românii au achiziţionat în noiembrie 2008 13.713 maşini noi, aceeaşi lună din 2009 a adus vânzări de doar 8.490 de maşini.

Dacă luăm în calcul întreaga perioadă ianuarie-noiembrie 2009, vânzările auto din ţara noastră au scăzut cu 60.7%, de la 266.637 de maşini în 2008 până la doar 104.666 de maşini în 2009.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here